bab6

12 2 1
                                    

Semalam punya pasal lah aku lambat datang sekolah tapi cikgu bukan marah sebab dah terang terang aku sakit kaki so kenalah lambat datang...

"Kau ada tak bawa baju lawatan kita?" Soal Balqis sambil memegang bahu aku ....maybe dia takut aku jatuh Kut??

"Ada untuk apa?" Balas aku dengan soalan..

"Ala adalah"balasnya sambil mengambil beg dari belakang aku ....

"Engku,Engku mesti tunggu sini tak boleh jalan pergi mana mana" arah bodyguard aku yang berada di depan pintu sebab cuba untuk menghalang aku...

"What!kau Engku!"teriak Balqis sebab terkejut...ialah ni semua pasal aku sebab rahsiakan daripada Dorang... .

"Yes, My mane is Engku Puteri Nur Fatiha Fatinah binti Tan Sri saji" balas aku sambil menyandar di Tepi bodyguard maklumlah kan bodyguard aku ni lelaki..so sandar jelah ...

"So kenapa kau sorokkan dari kami?"soalnya sambil marah..nampak sangat dia marahkan aku..

"Sebab aku takut nanti kamu cakap aku riak" balas aku sambil memeluk Balqis...

Dia menolak aku sampai aku tergugur dan terhantak kepala aku di dinding...nasib baik aku tak pengsan cuma aku sakit kepala sangat macam..time di bilik guru tu...

Setelah mereka siap sukan Dorang akan naik balik ke kelas ....dan sampai sahaja Dorang di kelas ramai yang terkejut akan lembaga besar yang sedang berdiri di depan pintu masuk kelas...

Aku cuba untuk memujuk kumpulan baya tapi mereka tak pernah melihat atau memandang muka aku....kecuali kumpulan fana...yang setia bila aku ada masalah...

"Engku ,kenapa Engku tipu Dorang?"soal Nuur kawan baikku yang sekarang baru tahu siapa aku sebenarnya...

"Please Don't call me Engku!!"marah aku sambil keluar dari kelas bodyguard aku hanya mampu mengikuti aku sampai ke bawah...

"Hai Atin" sapa cikgu Hilman bila aku duduk di tangga...

Aku tidak bergerak walau sedikit pun....hanya tangisan menemani aku...

"Cikgu jangan percaya dekat dia tu"marah Afra bila cikgu Hilman pujuk aku...dia menggoyangkan aku dan dia ternampak aku menangis darah...yalah siapa tak kering air mata kalau menangis 3 jam...

"Diam!"jerit Hilman smbil membaringkan aku di pahanya ...

"Awak kenapa awak tak buat apa apa?!"soal hilman dengan kuat ke arah bodyguard aku...

"Maaf bos ,saya tak dibenarkan pegang Engku" lembut ja bodyguard aku bercakap dengan Hilman..

Hampir 6 jam aku pengsan sebab tiada kawan...

"Please jangan tinggalkan Atin" mengigau aku sambil berjalan ke arah pintu...

"Atin?" Soal Hilman sambil mencari aku sebab aku mengigau jalan...

Di mencari aku di tandas dan bilik mandi tapi tak jumpa ...yang hanya dia jumpa ilah kesan darah. .

"Atin!"terkejut dibuatnya...bila aku pegang pisau dan halakan ke arah leher...

"Don't do that"pujuk Hilman sambil mengambil pisau dari tangan aku...sayang betul dia kan aku...

Tetiba dia tampar aku sampai aku terjaga tapi hanya terjaga sampai 4 saat..lastu pengsan balik....

"Adik dekat mana ni abng?" Soal aku ke arah hilman yang sedang tertidur di penjuru katil..

Mati mati aku sangka dia tu abang aku rupa nya dia cikgu Hilman...

"Saya bukan abang awak,saya Hilman awak" pujuk dia sambil menangis...first time aku lihat dia menangis ..

Aku berjalan keluar dari bilik entah siapa dan akhirnya aku terlihat abangku ,ibu dan Walid di ruang tamu...

"Ibu! Walid!"jerit aku sambil memeluk ibu dan Walid ku...

Senyum terus aku bila dapat jumpa balik Dorang..

Selesai sesi memeluk,aku mula menceritakan apa yang berlaku kat aku...

"Macam tulah cerita adik" cerita aku amat menyedihkan sampai abang ku menangis..aku rasa dia bukan menangis aku rasa dia buang terbiat...

"Hilman thanks sebab jaga anak ibu". Sapa ibuku bila Hilman keluar..eh jap kenapa ibu tak cakap aunty ??

"Bukan kah ibu patut cakap aunty dekat dia?"soal aku sambil merenung wajah Hilman...

"Ai, kamu tak ingat yang kamu tu tunang dia.." balas ibuku dengan wajah yang gembira...

"Jap bila masa? kenapa adik tak tahu?"soal aku sambil berdiri...

"Before kamu hilang ingatan kamu pernah bercinta dengan hilman dan kamu telah tunang dengannya"balas ibuku...

Aku yang berdiri terus duduk sebab sakit kepala ...tak lama lepas tu aku teringat di mana aku simpan cincin tu....

"Ibu ini kan cincin adik?"soal aku bila dapat cincin itu balik .rupanya selama ni cincin tu ada di dalam box pansel aku...

"Yes"jawap hilman sambil memegang tangan aku dengan kuat sampai berbunyi tulang aku...

"Ouch!"jerit aku sebab kesakitan kena genggam..

"Kalau iapun nak genggam tangan adik aku janganlah sampai dia sakit"usik abangku....

Semua tertawa bila abang buat lawak ....aku yang kesakitan tadi ketawa juga ...

"Tansri,dan puan sri boleh makan " ajak bibik siap ni??

"Ibu kita di rumah siap?"soal aku semasa makan...

"Di rumah Hilman"balas ibuku ...

Tersembur air yang aku minum ke arah abangku..apa rasanya abang??

"Adik!kotorlah"marah abangku..sambil membuat jelingan maut manja...

"Sori,adik terkejut" aku meminta maaf sebab tersembur abangku...

Eh cantik juga rumah dia ni puji aku di dalam hati ...tapi memang cantiklah rumah dia ni..

Selepas makan tengahari,aku tertidur di bilik tunangku..selesa betul katil dia ....dahlah katil bujang...

"Ah?!"tetiba Hilman menjerit macam perempuan bila ternampak aku tertidur diatas katilnya...

"Ya allah, awak rupanya"Ngomel dia seorang..maklumlah kan aku tertidur mati di katil dia...

aku yang tidur mati di atas katilnya dipandang dan diselimutkan .....nasib baiklah masa tu ada abangku..kalau tak da pun bukan beradik di buat apa apa...

"Hua..."aku mula terbangun dari tidur yang lena...

"A!!!!"jerit aku bila ternampak Hilman tidur di bawah katil...

Laju laju abang ku naik dan memulas tombol pintu bilik Hilman dan ketawa...

"Adik dah kenapa ?" Soal abangku sambil ketawa....

Hilman yang tidur dari tadi terbangun....

"Apahal ni?"sapa Hilman...

"Abang dia kacau adik!!"jerit aku sambil turun dan menuju belakang abangku...

"Kalau dia kacau adik,kenapa adik masih berpakaian?"balas abangku sambil mencubit pipi aku...

"Ha,tulah lain kali tuduh lagi"usik Hilman ...

Aku yang malu terus mengambil kunci kereta dan menuju ke kereta abangku...abangku hanya
Mengelembung kepala dengan karenah aku...

"Adik nak balik!"marah aku sambil membuka pintu kereta...

"Ok,jom balik"abangku hanya mengikuti segala arahan atau kehendak yang aku mahu..

Hilman yang melihat aku dari jauh melambai aku dengan perasaan happy ...entah sebab apa dia happy..maybe gila... hahahaha...

Tangisan Darah CintaWhere stories live. Discover now