▶ Prolog

188 7 5
                                    

Aku pandang wajah lelaki yang agak tampan, okay bukan agak-- tapi memang tampan yang sedang mengelamun jauh. Apa benda lah yang difikirkan cik abang sorang tu?

"BAHHHHHH!"

"KWAJA!" Dia menjeling aku tajam lalu terukir senyumannya dibibir. Pandangannya kemudian perlahan — lahan berubah kembali memandang langit yang dihiasi bintang.

"Apa yang kau termenungkan tu?" Aku pass-kan air coke padanya. Dia ambil lalu meneguknya beberapa kali.

Dia senyum tawar, mukanya nampak bercelaru. Aku pandang wajahnya sambil buat muka come-on-dude-what-happen?
"Kau rasa kan, aku ni layak tak untuk dapat perempuan yang aku suka?"

Woah.

Im shook. Aku terdiam dan juga mungkin terkelu. Hampir 6 tahun kami berkawan dan hari ini, Jinyoung buat kali pertama luahkan sesuatu yang luar jangkaan.

Aku gelak kecil. Jinyoung dah mula buat muka kau-pikir-aku-buat-lawak-ke.

"Seriously? Kau handsome kot. Apa jadah soalan kau tanya aku ni?" Sambil sambil tu, aku susun snack yang aku bawa tadi.

Lagi sekali Jinyoung buat muka. Kalini gentle serious tak nampak langsung eyes smile dia. Aish mamat ni. Dah kenapa nak serious sangat.

"Okay.. kau okay la Jinyoung. Kau handsome, kau baik, kau peramah, kau berkarisma and banyak gila kalau aku sebut rasanya kau balik rumah pakai kain pelikat harini."

Jinyoung kembali senyum menampakkan eyes smilenya yang terlampau comel. Lalu dia sandar kepalanya dibahuku.

"Aku harap dia pun rasa macam tu"

Aku senyum segaris. Siapa perempuan tu? Eh awat aku busybody? Mungkin dah tiba masanya tengok Jinyoung happy.

Aku pandang Jinyoung kembali. Dah lama, aku dengan dia tak macam ni. Dia selalu busy, almaklum la ketua pengawas. Busy dia mengalahkan Trump.

"Put.." Jinyoung tiba-tiba bersuara.

"Apa?" Aku ambil potato chips lalu masukkan ke dalam mulut. Aku suap juga kemulut Jinyoung.

"Minggu depan jom teman aku tengok wayang?" Aku tersedak. Jinyoung cepat-cepat hulurkan air.

"Kau kenapa gila? Aku ajak teman wayang bukan ajak kawin," Marahnya. Gila tak tersedak? Why so sudden?

"Eh engko," Aku piat telinganya. "Asal tetiba? Aku ada hal la minggu depan."

"Hal apa?" Dia gosok telinganya yang merah. Alolo kesian jinyoungiee.

"Aku buat presentation dengan JB."

Jinyoung pandang aku lama, "Oh lupa, aku pun dengan Matul." Jinyoung senyum segaris lalu dia letakkan kepalanya diribaku.

Aku perasan, Jinyoung perhatikan aku. Aku cubit pipi dia lama, badan kepeng tapi pipi gebu nau! Jinyoung tersenyum bila aku gomol pipinya, dia terus menggeletek pinggangku dan aku mula terbaring.

"Jinyoung! Hajimaa--HAHAHAHAAA" Jinyoung tetap terus menggeletekku, "Ah takde takde, sedap je gomol pipi orang.. Ni balasan dia."

"Jinyoungieeee, mian okay?" Jinyoung senyum lalu dia baring disebelahku. Tangannya dialas menjadi bantal.

Ketawaku masih berbasi, aku pandang Jinyoung yang memerhatikanku. Aku serabutkan rambutnya. Aku paling suka tengok messy hair si Park Jinyoung ni.

Aku pandang lama wajahnya yang terlampau handsome tu, well mamat ni ramai gila peminat.

Pernah sekali haritu, masuk kelas dan aku pergila kat meja aku. Oh ya, aku tak duduk dengan Jinyoung. Malas aku, 24 jam hadap dia tak boleh jugak.

Tengah syok belajar, tiba tiba terperasan ada sepucuk surat bawah meja. Warna pink gitchu, yang penting bau gila wangi macam baru kena rendam dalam minyak wangi gucci.

Aku dah mula excited. Ceh, aku ada peminat ke? Aku ketawa sendiri. Ada lagi rupanya orang bagi surat surat ni. Aku geleng kepala.

Aku pun sibuk buka surat tu memandangkan cikgu pergi tandas kejap. Dah mula dah kelas kecoh. Lagi-lagi geng GOT7 kat belakang.

Aku pun mula baca isi surat itu yang berbunyi..

To; Putri
Hai akak! Saya Bella dari tingkatan 4Sains. Saya tengok akak ni rapat sangat dengan abang Jinyoung yang cute tu. Bestnya jadi akak. Akak.. boleh tak tolong kirimkan salam saya kat abang Jinyoung? Cakap kat dia jugak harini dia nampak handsome gila pakai baju kemeja. Hehehehe thank u kak! Muah.

-bella

Aku rolled eyes. Okay, aku tak salahkan budak ni bagi surat kat aku. Tapi aku salahkan dia bila dah start ramai pergi hantar surat kat aku. And semua tu pasal Jinyoung.

Aku pernah bagitahu Jinyoung pasal kes ni, dia cuma tersengih dan berkata "Alah, kau kan PA aku?" Sambil kenyit mata. Ok tak tahu apa kena mengena. Tapi yang penting sejak haritu meja aku paling wangi antara yang lain. Bruh.

"..... aku harap dia terima aku." Pap! Aku tersedar. Lama gila aku throwback.

"Weh.. kau kata apa tadi?" Aku sengih pandang Jinyoung. Jinyoung dah mula pandang aku tajam.

"Siot, aku penat cakap kau tak dengar langsung?"

"Aku dengar yang hujung jee.. ala sorrylah. Ha cerita balik. Aku dengar."

Jinyoung rolled eyes. Dia bingkas bangun, "Eh kau nak gi mana tu?"

"Baliklah, esok kita jumpa. Cakap kat mama, thank you pinjamkan anak dara dia yang pekak ni" Zas, sedas Jinyoung bagi.

Aku buat muka takpe-kau-siap-kau!

Jinyoung sengih lalu dia mula beredar pergi. Dia mula membuka pintu kereta, "Weh, kau hutang story dengan aku!" Aku jerit sebelum dia sempat masuk ke dalam kereta.

Aku nampak dari dalam kereta yang bercerminkan gelap Jinyoung senyum memandang ke arahku.

sick | jinyoung [OG]Where stories live. Discover now