Incoming calls..
Jinyoungie✨Kami berdua saling berpandangan sebelum aku mengambil keputusan untuk mematikan telefon.
Aku tahu, tindakan aku bodoh. Aku terasa dengan percakapan Jinyoung walhal, dia cuma bergurau. Aku tarik nafas dalam-dalam, cuba menenangkan diri.
Sekarang ni aku rasa nak selam lautan Hindi tak balik-balik je sebab malu nak tayang muka kat Jinyoung esok.
"Kau.. okay tak?" Aku angguk perlahan. Aku bersyukur sangat mamat ni ada, tak adalah aku sibuk nak mencari bas petang-petang ni.
"Anyway.. thanks Yugy." Dia senyum kemudian angguk. Dia hulurkan aku sehelai baju memandangkan baju aku memang basuh kuyup akibat si Yugyeom ni tak ada payung dalam kereta.
"How about you?"
"Don't worry about me.." Dia sandarkan badannya pada seat. Kemudian, dia tutup matanya rapat. Seolah-olah dia penat mendaki gunung everest.
Sebenarnya si Yugyeom ni ketua pasukan bola sepak sekolah. Aku tahu, hari ni dia ada training sampai petang memandangkan tak lama lagi ada tournament.
Mujur dia call aku sebab nak tunaikan janji, belanja aku Starbuck sebab dah tolong dia rapat dengan si budak Jae hee tu.
Aku rasa selain boleh bukak bisnes pujukan dan rayuan sendirian berhad. Aku boleh jadi doktor cinta. Ahaks. Engkau pun tak pernah bercinta.. ada hati!
"Kau ada masalah dengan Jinyoung ke?" Ha engkau, amik. Direct. Tak ada kiasan, tiada seloka mahupun madah berhelah.
"Salah faham sikit je," Yugyeom gelak kemudian geleng kepala.
"Like seriously? Aku tak pernah dengar kau dengan dia macam ni. Whats wrong?" Kini, Yugyeom dah mula duduk seperti biasa. Mukanya juga berpaling memandangku seakan ingin jawapan kepada soalan KBAT antarabangsa yang diberi tadi.
Aku mendiamkan diri, memang betul apa yang Yugyeom kata. Siapa je pernah dengar Putri dan Jinyoung bergaduh? Kalau bergaduh dah tentu jadi tajuk utama majalah sekolah.
"Because of that girl?" Katanya tiba-tiba. Aku pandang Yugyeom pelik.
"Which girl?"
"His crush." Aku senyum hambar. Kemudian, aku geleng kepala perlahan.
"Funny,"
"Kau suka Jinyoung kan?" Aku rasa selain memegang jawatan ketua pasukan bola sepak. Dia boleh mohon jadi penggubal kertas soalan.
"Kau ni ada kena sampuk Jin bola apa duk tanya soalan mengarut kat aku ni?" Aku pukul bahu dia. Muka Yugyeom masih acah-acah dalam mood serious.
"Even aku tak rapat dengan kau.. macam kau rapat dengan Jinyoung. Tapi, aku boleh nampak. the way kau pandang dia and treat dia.. tak macam kau layan kitorang."
"Apa kau mere----"
"Because i know.. Jinyoung is special to you, pabo." Dia habiskan ceramah cinta dia dengan mengorak senyum dibibir sebelum kakinya menekan pedal minyak.
Aku terkelu. Aku pandang mamat kat sebelah ni dengan pandangan yang.. i can't believe this is Yugyeom.
Cara aku layan kawan-kawan aku sama, apa benda la dia ni merepek. Sah, memang meroyan gaban. Aku syak, tadi dia tak dapat score bola.
"Jangan tipu hati kau Putri.. macam kau cakap kat aku. Better late than never," Aih, menyempat lagi.
"Yugy.."
"Settle it down.. korang berdua kawan aku. Aku tak suka tengok u guys bermasam muka. Promise me?" Dia buat puppy eyes. Pikir comel letew.
"Promise."
"One more thing.." Aku tayang muka menyampah. Kalau tak pasal aku menumpang kereta dia ni, memang dah makan caci maki dia ni.
"Apa lagi sayang? Intan payung.. Gunung ganang... Cinta hati dinda.. Apa lagi hajatmu, kekanda?" Yugyeom ketawa kecil.
"Betul ni boleh buat hajat? Dinda kena tunaikan tau," Aku tayang muka toya. Aku hantukkan kepala kat stereng kang budak ni.
"Demi kanda... lautan berombak pun dinda sanggup renangi." Kalini Yugyeom gelak besar.
"HAHAHAHAHA gila la kau ni. Tak pernah nak serious." Aku pun join gelak jugak. Dah lama juga aku tak spend time dengan mamat athlete ni.
"Okay.. lets be serious. Aku nak kau, jujur dengan Jinyoung tentang perasaan kau dekat dia."
"KAU GILA APA KIM YUGYEOM!?!?!"
"Put, hear me. Tak salah, sekurangnya kau lega dan tak berharap."
Aku geleng kepala berkali-kali. Aku tak nak. Aku tak mahu. I said no. Nehi nehi.
Aku bukan perempuan yang jenis macam tu."Tak apalah, aku dah berhenti berharap pun,"
Yugyeom pandang aku lama. Dia senyum seketika dan berhenti pada francais yang mempunyai lambang berwarna hijau.
"Dah jom, aku belanja Starbuck,"
YOU ARE READING
sick | jinyoung [OG]
FanfictionSakit ni bukan sakit jatuh longkang, pastu nangis sikit sebab luka kat lengan then bangun balik ngadu kat mak. Sakit ni perit. Sakit yang dipendam. Sakit yang bila nak bangkit semula, jadi insan yang baru. Berkorban demi cinta yang bertepuk sebelah...