Bab 1

8 0 0
                                    

BERITA TERKINI!!!

Sebuah keluarga yang terdiri dari 4 orang telah cuba untuk membuat rompakan di kedai emas berdekatan dengan bandar Kuala Lumpur . Namun tindakan tuan kedai telah membuatkan 3 dari mereka telah berjaya ditahan manakala seorang lagi masih bebas. Oleh itu, anda perlulah berhati hati. Jika anda ada terlihat seseorang yang mencurigakan teruslah menghubungi pihak polis dan laporkan nya..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sebulan kemudian

"Ok Murid2. Hari ini kamu akan dapat seorang rakan yang baru berpindah ke sini." - cikgu K

"Silakan masuk. "-cikgu K

Dengan berpakaian seragam lengkap. Berambut kemas. Bertie cantik. Kasut hitam yang bekilat. Fariz. Seorang murid baru yang berwajah jambu telah masuk ke sekolah menengah asrama penuh lelaki.

"Hai! Saya Fariz." - Fariz

"Baiklah Fariz kamu boleh duduk di sebelah Zahrin" - cikgu K

"Baik cikgu" - Fariz

Fariz bergerak ke arah tempat yang ditunjuk cikgu K. Semasa dia ingin masuk ke barisan tempat duduknya terdapt beberapa pelajar yang memandang dia dengan wajah manis manakala yang lagi setengah memandangnya dengan wajah yang agak tidak puas hati. Tetapi itu semua tidak dapat mendatangkan rasa gelisah di dalam hati Fariz. 

"Ok. Buka buku teks masing masing. Jangan lupa untuk membuat kerja yang diberi semalam. Saya nak esok!" -cikgu K

"Baik cikgu!" -semua orang

Tamat waktu persekolahan semua pelajar balik ke bilik masing masing. Sekolah disini agak berbeza sedikit kerana gred sekolah mereka yang tinggi, Jadi pelajar tidak tidur di dorm sebaliknya pihak sekolah telah menyediakan setiap bilik untuk mereka yang terdiri untuk 2 org pelajar. Oleh kerana itu, Fariz berasa sungguh teruja untuk tinggal di sini. Dia berjalan menaiki tangga ke tingkat dua lalu mencari biliknya yang bernombor 103. Dia membuka pintu dengan kunci yang telah diberikan. Bilik yang cantik itu dilihat dan diteliti. Di bahagian kanan terdapat sebuah katil bujang bergitu juga dengan sebelah kiri. Bilik 103 itu telah pun di warnai dengan warna hijau tua. Barang keperluan pelajar juga cukup seperti meja belajar, almari pakaian, tandas dan lain-lain. Katil di sebelah kanan kelihatan sungguh tidak terurus, mungkin itu katil rakan sebiliknya, dengan itu dia meneka bahawa katil di sebelah kiri adalah kepunyaannya dia meletakkan beg galas nya di sebelah katil lalu menghempaskan badan ke katilnya untuk berehat, sebelum itu dia ingin manyalin pakaiannya dan terus baring untuk berehat. Dengan mata yang sudah hampir hendak tertutup, tiba tiba kedengaran tombol pintu di pusing. Dia segera bangkit dan duduk. Dia masih belum mengetahui siapakah yang akan menjadi rakan sebiliknya. Jadi, dia tertanya tanya siapakah rakan sebiliknya. Pintu di buka secara perlahan lahan terlihat lah seorang jejaka yang berambut alah alah pelakon korea. Dia terus memerhatikan lelaki itu. Bayangan lelaki itu seperti pernah dilihat. Susuk tubuhnya. Ketinggian. Juga pernah dilihat.

"Macam kenal"- Fariz

Lelaki itu masuk lalu menutup pintu bilik itu. Lelaki itu memusingkan badannya. Akhirnya, terlihat lah wajah lelaki itu.

"Kau!" - Fariz

"Kau jugak ke?" - Zahrin

"Zahrin."- Fariz

"Kau ingat nama aku?" - Zahrin

"Maaflah tapi aku tak ingat nama kau." - Zahrin

"Ouh." - Fariz

Dengan perlahan Fariz bangun lalu berjalan ke arah Zahrin yang berada di pintu. Dia menghulurkan tangannya.

"Fariz. " - Fariz

Zahrin menyambut tangannya. Sambil memandang mata Fariz, Zahrin membalas.

"Zahrin. " - Zahrin

"Aku harap kau boleh tunjuk ajar aku kat sini nanti." - Fariz

"Ok."- Zahrin

Fariz melepaskan tangannya dia pergi ke katilnya semula dan berehat. Bergitu juga dengan Zahrin. Sambil terbaring menelentang dengan mata memandang shiling Zahrin terfikir sesuatu.

"Kenapa time aku pegang tangan Fariz tadi aku rse lain macam haa. Tgk mata dia pun lain macam. Haish seram pulak rasenye..."- Zahrin

Sambil berfikir Zahrin tidak perasan yang dia telah terlelap.

Tiba tiba dia tersedar. Dia terlihat biliknya penuh dengan rakan sekelasnya. Dia yang masih mamai lagi melihat jam sudah pukul 6 petang. Nampak nya lama juga dia tertidur. Dia terus bangun untuk membasuh muka. Tiba tiba Fariz menegurnya.

"Nyenyak tidur?" - Fariz

"Bolehlah..." - Zahrin

"Bolehlah apenye. Berdengkur sampai tak ingat dunia kau ye. HAHAHAHA. " - Aiman

"Aku berdengkur ke?" - Zahrin

"Takdelah menipu je si Aiman ni"- Fariz

"Ouh." - Zahrin

"Cepatlah basuh muka.... nak join kitorang tak?" - Jaz

"Haa okok jap." - Zahrin

Mereka membuat majlis kecil bagi menyambut Fariz yang baru berpindah ke sekolah ini. Kehadiran Fariz telah mngembirakan mereka.

-----------------------------------------------------

Zahrin

-seorang yang pandai
-aktif dalam sukan
-agak sombong
-tidak suka rapat dengan orang
-keluarganya agak kaya juga
-dia dimasukkan ke sekolah asrama kerana ibu bapanya ingin dia belajar berdikari.

.................
Bersambung...

Hard LoveWhere stories live. Discover now