Deel 2

83 7 1
                                    

"Imanee opstaan je moet naar school" roept mijn moeder vanuit de woonkamer. Ik loop mrt moeite mijn bed uit en doe mijn ochtendroutine; douchen - tanden poetsen - kleding aantrekken - haar kammen. Ik loop uit de douche naar mijn kast, ik trek vandaag een zwarte broek met lichte scheurtjes en een witte Ballin Paris shirt, mij  haar doe ik in een strakke staart met een middenscheiding op middelmatoge hoogte. Daaronder doe ik mijn Stan Smiths aan en pak mijn moncler jasje en mij mk tas. "Doeii mamaa!" En toen gooide ik de deur achter me dicht. Vandaag fiets ik niet met Inaya, zij heeft een afspraak bij de tandarts.

Aangekomen op school*
Ik schrik me dood. Ik zie opeens Ilias voor de school staan. Ik durf er niet langs te lopen dus besluit ik om op het schoolplein te wachten op Maryam. Eindelijk, ik zie Maryam in de verte fietsen. Ik ren naar haar toe en vertel dat Ilias daar staat, maar ik ben vergeten dat Maryam Ilias niet mag. We lopen samen de school in, ik zie een klein glimlachje van Ilias, ik glimlach stiekem terug. We lopen gelijk door naar boven.

Inaya is weer op school. " Inayaaaaa, Inayaaa, Inayaa, je gelooft niet wie hier voor schooltijd stond" zeg ik tegen haar. "Wiee was err?" Vraagt Inaya nieuwsgierig. "Je mag raden" zeg ik. "Ik herken die gezicht, jou blik, nee je meent het niet!" "Jawell" "omygodd, wat heb je gedaan?" Vraagt Inaya bezorgd. "Niks" antwoord ik. "En nu de waarheid". "Hij lachte naar me en ik lachte stiekem terug" zeg ik. Inaya begint als een gek te springen. Ik hou van haar. Ik gun haar alles.

Na schooltijd*
"Ik wil Ilias weer zienn, ik mis hem nu al" zeg ik tegen Inaya. "Haha wat moet ik daaraan doen? Ga bij zijn huis aankloppen" "Neeh ben je gek !" "Haha het was maar een grapje". We zijn onderweg naar huis. "IK WIL ILIAS ZIENN" schreeuw ik met m'n ogen dicht. "Kijk, kijk voor je" zegt Inaya tegen me terwijl ze me hard op me arm slaat. "Omygodd" schreeuw ik uit. Ilias staat voor me met 2 vrienden Yassine en Monsif. We fietsen langs hem zonder te praten en er komt weer een klein glimlachje op zijn gezicht tevoorschijn.

Sorry mensen, dit is nog niet echt spannend maar ik beloof jullie dat deel 3 spannend zal zijn, ik heb 398 woorden geschreven.

Imane's lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu