Deel 3

62 5 1
                                    

Dit keer maakt mijn wekker mij wakker, ik heb nog maar 52 minuten om me klaar te maken. Ik doe me ochtend routine, vandaag heb ik een donkergrijze broek aan met een bruine kenzo shirtje. Ik doe wat mascara, bronzer en highlighter op. Mijn haar doe ik in een staart. Ik loop naar beneden, doe me adidas schoenen aan en mijn moncler jasje. Ik pak mijn tas en loop naar de bus, vandaag ga ik in de bus naar school, ik heb geen zin om op de fiets te gaan. Ik zit te wachten op de bus. 5 minuten later zie ik de bus al. Ik stap in niemand zit naast mij, even later stoppen we bij een ander bushalte, Ilias stapt in en gaat achter me zitten, hij zit ook alleen. Ik doe alsof ik hem niet zie en kijk naar mijn Iphone 8. De bus rijdt weer. Ilias trekt zachtjes aan mijn haar, ik draai me om en zeg "hooii" "ewa" "alles goed" vraagt hij weer, "jaa, hamdoulilah met jou?" "Jaa, gaat ook goed." "Mooiso".
Ik vind het helemaal geweldig dat hij tegen mij heeft gepraat. Voor het eerst in mijn leven hebben we tegen elkaar gepraat. Maar waarom praat hij opeens tegen mij?

Aangekomen op school vertel ik aan Inaya wag er is gebeurd. Ze is zo blij voor me, ze vind het ook raar dat hij opeens tegen mij heeft gepraat. Ik ken Inaya nog maar 3 jaar, niet zo lang eigenlijk, maar ze is mijn beste vriendin. Ik gun haar alles en zij gunt mij alles.

Imane's lifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu