Di dalam rumah 393, Cempaka Bangi Perdana
?? : Hyung masak apa? Sedap bau semacam~
?? : Dah nak siap ni... kalau nak tahu pergi panggil semua turun makan malam. Tak baik tido sampai senja macam ni.
?? : Ye la, Jin hyung. Saya menurut perintah!
Jin : Haa... macam ni la baru Jimin kesayangan.
Jimin : Hehe //garu kepala//
Bilik pertama yang diterjahi Jimin mestilah bilik Taehyung dan Jungkook.
Jimin : //tarik nafas// TAEHYUNG! JUNGKOOK! PALLI IREONA! DAH SENJA TAK BAIK TIDO!!
Terkejut Jimin tengok gaya tidur dorang yang entah apa2. Sorang terkangkang dekat lantai. Sorang lagi ternganga atas katil sampai keluar air liur basi! Tak senonoh betul dua sekawan ni! Kalau army tengok mesti malu besar ni. Maybe penat sangat kot.
Jimin : Taehyung ahh~ Ireona! //goncang badan Taehyung yang sedang terkangkang di atas lantai//
Taehyung : Hajima~
Jimin : Ireona lah. Kalau nak makan la.
Taehyung : //buka mata lalu bangun// Makan? Ada makanan ke? Eodi? Eodi?
Jimin : //ketawa// Pasal makanan laju je kau. Ada ha. Kat bawah. Jin hyung tengah masak.
Taehyung terus turun ke bawah selepas Jimin habiskan kata2 nya.
Mak ai! Laju bebenor! Kalah The Flash. Kalah jugak Usain Bolt. Mungkin kereta lumba F1 pun boleh kalah jugak. Taehyung ni kuat makan. Tapi badan macam tu jugak.
Jimin beralih ke arah Jungkook yang sedang tidur di atas katil.
Jimin : Jungkook palli ireona! Dah senja ni.
Jungkook : Biarlah~
Jimin : Oi tutup la mulut kau tu kalau nak tido pun! Kau nak berapa liter air liur kau tu keluar? Loya tekak aku tengok.
Jungkook : Dah loya tu diam je la~
Jimin : Hmm baik aku guna taktik gerak Taehyung tadi.
Jimin : Jungkook ada makanan kat bawah. Aku tak tahulah apa dia tapi yang pasti sedap. Kalau lambat turun nanti... habisla semua kene ngap ngan Taehyung nanti.
Jungkook : Bising lah Kau. Ingat aku ni kuat makan macam dia ke?
Jimin : Kau ni kan, takkan la aku nak kena cium kau dulu baru kau nak bangun ?
Jungkook : Cium je la. Apa aku kisah? Dah jangan kacau aku tido.
Jimin : Ok fine. Aku cium.
Jimin terus memberi ciuman yang tersangat istimewa di dahi Jungkook.
Jungkook : Warrghh! Apa kau buat?
Jimin : Kata tadi suruh buat. Dah alang2 kau dah bangun ni, cepat turun!
Jimin keluar dari bilik Taehyung dan Jungkook lalu menggerakkan Nam Joo, Yoongi dan Hoseok.
Di dalam rumah 391, Cempaka Bangi Perdana
Selepas menunaikan solat maghrib bersama2, Mai terus ke biliknya tanpa bercakap langsung dengan Eya dan Auni. Eya dan Auni juga ke bilik mereka berdua.
Di bilik Eya dan Auni.
Mereka berdua duduk bersama2 di atas katil.
Auni : //pandang Eya// Err... Eya. Boleh aku tanya kau something?
Eya : Hmm apa dia?
Auni : Asal dengan korang? Tadi aku tengok korang jalan terhinjut2. Mai pulak tiba2 marah. Asal ni?
Eya : //mengeluh// Tadi kat kelas kitaorang kene denda berdiri depan kelas sebab lewat. 1 jam kene berdiri.
Auni : Betul ke? I am sorry... //tunduk kepala//
Eya : Tak apalah. Lagi pun bukan kau sorang yang salah. Kitaorang pun salah jugak. Tapi tulah masalahnya. Mai. Dia macam marah sangat tu kat kau. Sebelum apa2 baik kau pergi mintak maaf kat dia.
Auni : //angguk kepala lalu ke bilik Mai//
Buka je pintu bilik Mai...
--TBC--
YOU ARE READING
2 • BTS NEXT DOOR
FanfictionEya, Mai dan Auni menyewa sebuah rumah yang berdekatan dengan kolej mereka di Cempaka Bangi Perdana. Tiga hari sebelum konsert MAMA 2017 diadakan buat kali pertama kalinya di Malaysia. Group idol Korea yang terkenal, BTS telahpun menyewa sebuah ruma...