Auni POV
Aku tak tahu pulak yang dorang tu akan kene sampai cam tu sekali. Dorang lewat sebab aku ke? Tak mungkin... Arrrgh! Pening aku. Serba salah aku dibuatnya. Sebelum perasaan serba salah aku makin menebal, baik aku cepat2 mintak maaf dekat Mai. Aku pun pergi ke bilik Mai yang berada di sebelah bilik aku dan Eya. Buka je pintu, dia takde dalam bilik.
End POV
Auni : Mai... Mai... kau kat mana? //melihat sekeliling bilik//
Auni : Mai...
Mai : Aku kat sini... asal?
Auni : Warrrgh!
Mai : Hoi! Asal kau jerit macam orang gila ha? Ko nak satu taman ni dengar ke? //peluk tubuh//
Auni : //tercungap2// macam mana aku tak jerit? Aku masuk bilik kau takde. Tengok2 kau kat belakang aku.
Mai : Haha... kau ni lawak la. Ha...asal?
Auni : Mai, ko dah tahu kan apa tujuan aku datang?
Mai : Mana la aku tahu. Cepat la bagitau.
Auni : Tipu. Kau dah tahu kan?
Mai : //garu kepala// hmm...
Auni : We aku nak mintak maaf.
Mai : Hmm... //pandang atas//
Auni : We aku nak mintak maaf. Dengar tak?
Mai : Dengar. So?
Auni : Kau ni Mai. Tak yah nak jual mahal sangat boleh tak? Kau cakap je la kau maafkan aku.
Mai : Kalau tak nak?
Auni : Mai....!
Tiba2 Eya muncul dari luar bilik.
Eya : Apa bising2 ni? Dah berbaik dah? Meh kita borak2. Dah lama tak borak same2 //tarik tangan Mai dan Auni ke atas katil//
Auni : Nak borak pasal apa?
Eya : Ish kau ni. Of course la pasal MAMA tahun ni. Kau tahu kan MAMA nak buat kat sini?
Auni : Tahu, Tahu! Tapi aku tak tahu nak vote sape. Aku tahu Exo je.
Eya : Kau vote la BTS.
Auni : BTS?
Eya : Ye la BTS. Kan haritu aku pernah tunjukkan gambar2 dorang?
Auni : Ye ke? //garu kepala// Oh ya! BTS! Yang ada 7 orang ahli tu ye?
Eya : Haa... betullah tu. Jap eh. //keluar dari bilik Mai//
Beberapa saat kemudian Eya muncul semula dengan sekeping gambar.
Mai : Tu gambar sape pulak?
Eya : Ni la BTS.
Auni : Oh ye! Yang ni Rap Mon, yang ni Jin, yang ni suga, yang ni pulak...
//kerut dahi//Eya : Ha, apa dia?
Auni : V?
Eya : Yes! You're right!
Auni : Macam pernah nampak.
//dekatkan gambar ke muka// Ni... Taehyung? Macam mana lak Taehyung boleh kat sini? V dengan Taehyung twin ke? //garu kepala//Eya : Ape la kau ni. Taehyung tu V lah. V tu Taehyung.
Auni : Iye ke? Takkan lah...
Eya : Takkan lah ape? //pandang Mai//
yang kau tu aku tengok dari tadi diam je. Asal?Mai : Macam mana aku tak diam? Dari tadi korang asyik cakap pasal korea je. Mula2 MAMA, pastu vote. Sekarang ni pulak BTS. Penat aku fikir BTS tu apa. Rupa2 nya Kpop ke? Kau tahu kan aku tak brapa minat Kpop sangat?
Eya : Sape suruh kau fikir BTS tu apa? //jelir lidah// Ha... kau Auni? Takkanlah apa?
Auni : Takkanlah...
Eya : Takkanlah apa? Boleh cepat sikit tak?
Auni : Korang ada perasan tak ada orang baru pindah rumah sebelah?
Eya : Hmm... tak perasan pulak.
Mai : Ha ada2! Cina kan?
Auni : Aku tak tahu la dia tu cina ke tak. Tadi dia ada datang.
Eya : Dia datang?
Auni : //angguk// Dia cakap nama dia Taehyung. Muka dia sebijik macam V BTS. Aku tak tipu. Dia cakap dia tak tinggal sorang. May be dia tinggal dengan kawan2 dia. Aku rasa kawan2 dia tu member2 BTS yang lain. Jadi...
Mai : Jadi... kau nak cakap yang...
Eya : BTS JIRAN BARU KITA?!
--TBC--
YOU ARE READING
2 • BTS NEXT DOOR
FanfictionEya, Mai dan Auni menyewa sebuah rumah yang berdekatan dengan kolej mereka di Cempaka Bangi Perdana. Tiga hari sebelum konsert MAMA 2017 diadakan buat kali pertama kalinya di Malaysia. Group idol Korea yang terkenal, BTS telahpun menyewa sebuah ruma...