s e m b i l a n

158 10 0
                                    

Eya : Auni.... Pasal BTS tu betul ke? Aku tak mimpi kan!

Auni : Tak.... kau tidurlah dulu.

Eya : Ha ye. Tapi betul kan BTS betul2 wujud dekat sebelah rumah kita?

Auni : Iye! Dah pergi tidur.

Eya : Aku tak boleh tidur la. Asyik ingat pasal BTS jer.

Auni : Tutup je mata kau tu. Nanti tertidur lah tu. //baring sebelah Eya//

Beberapa minit kemudian barulah Auni dan Eya boleh melelapkan mata mereka.

DUA HARI SEBELUM MAMA.

?? : Okey semua dah faham?

Murid2 : FAHAM cikgu!

?? : Baiklah cikgu nak kamu ulangkaji topik Kesenian Budaya Masyarakat Setempat. Esok kita akan mulakan satu ujian bagi menguji kepandaian kamu dalam topik ni.

Eya : We agak2 nya BTS marah kat kita tak?

Mai : Hish kau ni... Kacau aku tengah study lah. Esok dah ujian. Kau tak dengar ke cikgu Lin cakap apa tadi?

Eya : Kau ni garanglah. Auni... agak2 nya BTS marah kat kita tak?

Auni : Sebab apa dorang nak marah kat kita?

Eya : Yela... semalam kan kita masuk rumah dorang senyap2?

Cikgu Lin : HUMAIRA! Study betul2! Jangan bersembang!

Eya : Baik cikgu.

Auni : //bisik di telinga Eya// Tak tahulah Eya. Aku harap tak.

Di dalam rumah 393, Cempaka Bagi Perdana.

Namjoo : Asal lah kita lepaskan budak tiga orang tu? Aku tak puas hati lah. Sape dorang tu?

Jin : Panik aku tengok chingu dia yang pengsan semalam. Takut pulak aku.

Yoongi : Kau rasa kita boleh percaya tak dorang tu? Entah2 dorang bagi tau orang lain pasal kita?

Jungkook : Tak kot. Muka dorang nampak boleh percaya. //pandang Taehyung// Taehyung... sape dorang tu? Aku tengok kau lancar je kau ckp bm dgn dorang. Sepatah pun aku tak faham. Nuguya?

Taehyung : Dorang tu...

Hoseok : Dorang tu sape?

Taehyung : Dorang tu lah jiran sebelah kita.

Namjoo : Mwo? Jiran kita? Yeoja2 tu jiran kita? Oh~ I can't believe it
//geleng kepala//

Taehyung : Nak ke tak kene percaya jgk. Dorang lah jiran kita yg korang nak tahu sngt.

Namjoo : OMG! I really can't believe it! Kan Jungkook? //tutup mulut//

Namjoo : Jungkook? Hoi asal diam ni? Jawablah something. Sekurang2nya kau support lah aku sikit.

Jungkook : Er.. Jin hyung.

Jin : Ye?

Jungkook : Kenapa kau gelabah masa yeoja semalam pengsan?

Namjoo : Hoi aku tanya lain kau jawab lain.

Jin : Asal tiba2 tanya aku mcm tu?

Jungkook : Saje. Jawablah.

Jin : Aku tak tahulah. Time yeoja tu pengsan aku terus x dpt kwl diri aku sendiri.

Jungkook : Hmm... okay.

Taehyung : Ok... ok! Dah habis sesi borak kita. Sekarang palli korang siap2.

Yoongi : Siap2 nk pergi mana?

Taehyung : //ketuk kepala Yoongi// Pabo la kau ni! Kan kita ada red carpet untk MAMA? Kau lupa ek?

Yoongi : Manalah aku ingat. Aku asyik terfikir psl yeoja2 smlm. Kau ni pun jngn lah ketuk kepala aku. Aku tanya je!

Jin : Ha... kau suka dorang eh?

Yoongi : MANA ADA!

Jin : //cubit pipi Yoongi// Ala2 baby Suga kita ni merajuk...

Yoongi : //tarik tangan Jin// Stop treat me like a baby! //naik ke atas//

Jungkook : Haha. Cutenye dia.

--TBC--

2 • BTS NEXT DOOR Where stories live. Discover now