l a p a n

160 11 2
                                    

Auni POV

Aku mengesat air mataku. Syukurlah Eya cuma pengsan. Kalau tak, aku tak tahu dah nak buat apa lagi. Kenapa aku terfikir idea bodoh ni? Kenapa aku sanggup pecah masuk rumah orang semata2 nak tahu tu BTS ke tak? Kenapa aku ni BODOH sangat? Nasib baik lah BTS tu semua baik. Kalau tak...

End POV

Eya : Arggh... peningnya.

Auni : Pening sangat ke?

Eya : Auni, aku kat mana ni?

Auni : Kau kat bilik kitalah. Tadi kau pengsan.

Eya : //kerut dahi// Bilik kita? Kalau tak silap aku... tadi kita dekat rumah sebelah.

Auni : //mengeluh//

Eya : We... apa dah jadi? Bagi tau aku.

Auni : Sebernanya...

Flashback_

Jin : Who are you? Please explain something for us!

Yoongi : What you want from us?! I'll call the police now.

Auni : No, no! Please dont! We can explain for you. Please dont call the police. I beg of you! //menangis//

Eya : Jin? Suga? Apakah semua ini. Ah... sakitnya kepala aku ni... //pengsan//

Auni&Mai : Ya Allah! Eya!

Jin : Palli... Mul-eul gajyeo gala!

Yoongi : Wae? Kenapa nak ambil air pulak?

Jin : Kita renjis la air dekat muka dia. Kot2 dia bangun ke nanti. Mana tahu. Palli!

Yoongi terus mengambil air lalu memberikan kepada Jin.

Jin : //renjis air ke muka Eya// Wae?! Wae?! Kenapa dia tak sedar pulak ni?!

Mai dan Auni hanya memerhatikan gelagat member BTS membantu menyedarkan Eya.

Taehyung : Naneun geuga kkaedadji anh-eul geos-ilago saeng-gaghanda...

Jin : //renjis air ke muka Eya// Jaebal...

Taehyung : Jib-e gajyeo osibsio!

Mai : Ha? Apa kau cakap?

Taehyung : Tolong bawa dia pulang!

Auni : Pulang? Awak kasi kami pulang? Awak takkan telefon polis kan?

Hoseok : //bisik ke telinga Taehyung// Geuga han mal?

Taehyung : Dia cakap kita boleh bagi dia pulang tak? Tak nak telefon polis?

Hoseok : Takpe. Nasib baik chingu dia tu pengsan. Kalau tak pengsan dah lama aku telefon polis.

Taehyung : You can go. Kami takkan telefon polis.

Auni : Betul ke? Wah! Terima kasih. Eh! Kamsahamnida. Jeomal kamsahamnida! //kesat air mata//

Auni dan Mai pun keluar dari pintu belakang.

Taehyung : Tunggu!

Mai : Apa lagi?

Taehyung : You can go but one condition.

Mai : Syarat apa? Kata boleh pergi kan?

Taehyung : Please do not tell anyone we live here. Promise?

Auni&Mai : Promise!

--TBC--

Mian kalau tak best....














2 • BTS NEXT DOOR Where stories live. Discover now