La Hire sedí u Johančiny postele a čeká, až se dívka probudí. Johanka otevírá oči a zvědavě na něj mrká. ,,Co tu děláš? Je brzy." ptá se. ,,Musíš se naučit bojovat. Nemůžeš do boje nepřipravená." říká La Hire důležitě. Johanka si sedá a upravuje si vlasy. ,,Oblékni se. Najdeš mne a Roberta na louce." pousměje se La Hire a odhází.
Johanka přichází v hnědých kalhotech a košili na louku. Hází si dlouhý cop z plavých vlasů na záda a vidí La Hira a Roberta bojovat spolu meči. La Hire se na ni otáčí a pousměje se: ,,Pojď sem, Johanko." Johanka k němu přechází a Robert si sedá na nejbližší velký kámen. ,,Víš, co je tohle?" ptá se La Hire a podává jí dýku. ,,To je... dýka?" zamrká Johanka tázavě. ,,Správně. Teď je tvoje, bude se ti hodit." kývne La Hire. ,,Děkuji." usměje se Johanka a upírá oříškově hnědé oči na jeho meč. ,,Co je to?" ptá se. ,,Je to meč. A já tě s ním teď naučím bojovat." usměje se La Hire. Podá jí meč a ona ho chytá oběma rukama. On i Robert se zasmějí. ,,Takhle ne." říká pobaveně La Hire a zezadu si k ní stoupá. Pomáhá jí chytit meč do levé ruky a ona se pousměje, když cítí jeho dotek. ,,Je dost těžký." vydechne. ,,Já vím. Na to si zvykneš." řekne La Hire a usměje se na Roberta. Společně švihnou mečem a ona se zasměje: ,,Je to legrace." ,,Válka už taková legrace nebude, děvče." upozorňuje ji Robert. ,,To já vím. Nauč mě bojovat, prosím." zaprosí Johanka tiše a otočí se na La Hira. Robert mu hází meč a on si stoupá naproti Johance. ,,Já ti neublížím. Ale oni ano. Buď na to, prosím, připravená." vydechne La Hire a přistoupí o krok k ní.
~~~
Den po tom, co obsazují Orleans, jim přichází list od Angličanů. Johanka s Valérií a La Hirem se setkávají v Robertově stanu a naše hrdinka otevírá obálku. ,,Nemám to přečíst?" ptá se Robert. ,,Ne. Něco málo už zvládnu." řekne Johanka a usmívá se při tom na La Hira. ,,Pro... hrajete." začíná opatrně. La Hire k ní přechází a čte jí přes rameno. ,,Do ho..." zadrhává se. ,,Horoucího." řekne La Hire a ona pokračuje: ,,Horoucí pekla s vá... vámi, co je to za slovo, prosím?",,Žabožrouti." vydechne La Hire naštvaně.
YOU ARE READING
~Panna a vojevůdce~ ×
Historical FictionKaždý snad zná legendu o Johance z Arku. Ale kolik toho víme o jejím vztahu ke kapitánu La Hirovi? Příběh se zakládá na muzikálu Johanka z Arku.