7.

13 0 0
                                    

Když se vrátí za ostatními, všichni sedí na studené ušlapané zemi zmoženi bojem. Z dálky k nim kulhá Lukas s dlaní přitisklou k srdci. Zastaví se a padá na sedřená kolena. S hlubokým bolestným výdechem si lehá na záda a zavírá oči. Johanka k němu běží a bere jeho vybledlou tvář do dlaní. ,,Lukasi." šeptne. On otevře oči a podívá se na ni. ,,Lukasi." opakuje Johanka a odsouvá mu pryč ruku ze srdce. Bodli ho mečem. Oba mají teď dlaň od krve a slzy v očích. ,,Ach můj bože, Lukasi." šeptne Johanka s pláčem. Lukas se na ni zadívá prázdnýma zelenýma očima a zašeptá poslední slova: ,,Bojuj srdcem, Johanko." A umírá. Johanka se rozpláče a svírá ho v náručí.

Vyhráli. Ale ztratili jednoho z nejsilnějších.

~~~

Toho večera všichni uctili Lukasovu památku a napili se na vítězství. Jen Johanka sedí na své posteli s tváří v dlaních a bez přestání pláče. Najednou se ozve tiché opatrné zaklepání a dovnitř pomalu vejde La Hire. ,,Pořád pláčeš?" ptá se tiše. Johanka zvedá hlavu,  kývne a stírá si z tváří slzy rukávem zakrvácené košile. La Hire si sedá naproti ní a povzbudivě se usmívá. ,,Už neplakej, jsem tu s tebou." šeptne. Johanka si beze slova klekne a pevně ho obejme. Trochu ho to zaskočí, ale po chvíli i on zvedá své ruce a obtáčí je kolem jejích štíhlých boků. Trvá dlouho, než se ho Johanka pustí a sedá si zpátky na postel. Sklání hlavu a trochu se zastydí. La Hire jí dá prst pod bradu a zvedá jí hlavu. Jejich pohledy se střetnou a on se usměje. Mírně se k ní nakloní a oba zavírají oči. V tu chvíli projde kolem pootevřených dveří Valérie. I ona má trochu uplakané oči. Nahlédne dovnitř a jemně se pousměje. Čeká, co se stane. Johanka ucítí na nepolíbených rtech La Hirův teplý dech a její tep jako by se zastavil. La Hire ji jemně políbí na tvář a zašeptá: ,,Dobrou noc, vítězko." Vstává a odchází. Valérie rychle projde chodbou a za rohem zpomalí. La Hire za sebou zavře a odejde do svého pokoje.

Johanka sedí ve světle svíčky na posteli a hladí si políbenou tvář. Pak svíčku sfoukne a lehá si na polštář. S pocitem zklamání, ale i vítezství usíná.

~Panna a vojevůdce~ × Where stories live. Discover now