FL[Ep 1]🍭

4 1 0
                                    

"Jiyeon,keputusan appa dan eomma dah muktamad.Yeon kena kahwin dengan anak kawan appa.appa tak kira.sama ada setuju atau tidak,appa akan kahwinkan kamu dengan dia."kata Tn.Jeon membuatkan Jiyeon membulatkan matanya memandang En.Jeon

"a-appa!kenapa yeon kena kahwin dengan namja yang jiyeon sendiri tak kenal?"tanya jiyeon dalam nada terkejut.Tn.Jeon hanya menbuat muka selamba melihat reaksi anak perempuannya.Pn.Jeon pula hanya membatu melihat adegen anak dan bapa itu.

"appa tak kiralah yeon kenal ke tidak namja tu,yang penting Kahwin tetap KAHWIN."kata tn.jeon membuatkan jiyeon merengus geram.jiyeon tidak dapat menerima takdir bahawa dia akan berkahwin pada usia muda.dengan lelaki yang dia tak kenal pula tu.

"appa,jebal!yeon masih muda lagi nak berkahwin!"bantah jiyeon.dia marah dengan ayahnya.
jiyeon tak akan suka pada namja yang dia akan kahwini kerana hatinya hanya untuk teman lelakinya iaitu Kang Chani

"muda lagi?itu je alasan yang yeon nak bagi pada appa?yeon gunakan alasan tu untuk berseronok dengan jantan lain kan dekat luar sana!minum arak,balik rumah tengah malam bawak jantan lain datang sini!apa yang nak jadi pada yeon ni?!daripada yeon habiskan masa muda yeon dengan perkara yang tidak senonoh baik yeon kahwin jelah!"bentak tn.jeon sambil menampar meja dihadapannya.Jiyeon tersentak lantas dia mengigit bibir bawahnya tanda geram.dia tak menyangka bahawa ayahnya sanggup berkasar dengan dia sampai macam ini sekali.

"kalau macam tu,bagi yeon kahwin dengan Chani!Yeon sayang kat chani!bagi yeon kahwin dengan dia!tu dah bagi kesenangan hati pada appa kan?!"tengking jiyeon sambil bebola mata merahnya memandang tajam pada ayahnya.jelas menunjukkan bahawa jiyeon menahan marah yang teramat.

"Yeon nak kahwin dengan Chani?Jantan yang tak guna tu?yeon tahu tak dia tu playboy.Setiap hari setiap malam nak cucuk perempuan jak.Pandai mengandungkan perempuan pastu buang perempuan tu cm sampah!Yeon nak lelaki macam dia?!"tanya tn.jeon dalam nada yang tinggi.Jiyeon tak takut dengan suara kuat ayahnya.tapi dia ketawa.

"please appa,chani bukan macam tu.yeon kenal chani macam mana!Chani tu baik!appa je salah anggap dia!Yeon tak kira,yeon nak kawin dengan Chani!"Jiyeon meninggikan suaranya.Lantas Jiyeon menghempas pintu rumah itu kuat.Jiyeon mahu bersendirian di luar buat sementara waktu.

"haih,yeobo jangan dipaksa sangat Jiyeon tu.Berapa kali yeobo nak asyik paksa dia?"pertanyaan pn.jeon tu hanya dijawab dengan keluhan tn.jeon sahaja.

"yeobo tahu jiyeon tak akan dengar cakap yeovo lagi-lagi kalau dipaksa.tapi yeobo tak nak masa depan dia hancur macam tu je.."tn.jeon melabuhkan punggungnya di atas sofa.Pn.jeon hanya mengeluh kecil.

"kalau lah Sungyeon hidup lagi,Jiyeon tak akan jadi liar macam ini."kata-kata Pn.Jeon membuatkan air mata Tn.Jeon mengalir.

"ya..kalau Sungyeon hidup lagi,Jiyeon akan jadi lebih baik..memang salah yeobo sebab tak didik jiyeon dengan baik.."kata Tn.Jeon dengan perasaan sebaknya.Pn.jeon bangun dari duduknya lalu diusap lembut belakang Tn.Jeon.

"Jangan salahkan diri yeobo..Sungyeon pergi ada sebab"kata Pn.Jeon diakhiri dengan air matanya yang mengalir laju dari matanya.

Hai Guysss this is my second short story 🍭

Hope you guys enjoy this ❤

sorry if this story not best than other short story

Love You,

민윤나❤







Forced Love(강제 사랑)•KHW•Where stories live. Discover now