Naufal POV
surat khabar aku buka
'EMPAT MAYAT DITEMUI DALAM KEADAAN MENGERIKAN'
'uishh macam mana boleh jadi sampai macam tu dowhh creepy siaa dengan perut teburai,mata terkeluar grrrr sheram'ngomelku selepas habis membaca akhbar tu.
Kreeekkk
Senyap
'Apa plak nieee'aku memusing ke belakang......
"Haaaah!!!"
"Hah hantu terpeleot dalam longkang"latahku
"Hahahahahahahahhaha!!!"Airiel sudah terguling-guling menekan perut menahan gelak.
"Babilah dowh kau nie nak mati ke sial"aku membaling bantal ke mukanye
"Alololo,sorry the morry lah member haha titew saje jer nyak nengok apa awak buat"airiel membuat muka mono
"Yukss,geli dowhh blahlah kau sana"
"Haha,okok aku nak ajak kau makan je nie tak lapar ke?"
"Hah boleh lah jomlah"aku mengambil dompet,handphone,power bank apa lagi.....hah jangan lupa rokok dunhill huhu abang bukan nak berlagak kaya yer dah memang ini jer yg tinggal 😝
-----------------------------------------------------------------------------------
Sampai je di kedai mamak berhampiran,airiel mengangkat tangan.selesai order airiel tanya aku
"Weh cuti sem nie kau pergi mana?"
"Entahlah tak plan pape lagi pon asal kau nak ajak aku dating ke"tanya aku sarcastik"Haha bodo lah dari aku ajak kau baik aku ajak sarah"
"Heh ingat aku nak sangat dating dengan kau baik aku dating dengan awek aku huh"
Airiel seperti memikirkan sesuatu"hah apa kata kita double date nak?seronok sikit weh lagipon sarah dengan anis kan bestfriend"
Belum sempat aku balas ade notification masuk
Aku bukak
FUTURE WIFE
"Naqi,biy nak ajak korang pegi satu tempat boleh?naqi free tak cuti sem nie?
"Korang?biy nak pegi mane ni cuba cakap sikit"
"Yelah naqi dengan kawan-kawan naqi lah si airiel dengan mikha please ok kita jumpa sekarang boleh?
"Okok kejap lagi naqa sampai biy nak jumpa kat mana?"
"Dekat tempat biasalah oklah sys bye love you muahh"
Tet
"Haha comel kesayangan aku nie ish geram"
"Apa yang kau membebel nie"tanya airiel pelik dengan perangai aku
"Ni hah anis nak jumpa kita,dye kata dia nak pegi satu tempat nie,dahlah cepat habiskan roti tu kita kene ambik mikha nie sekali kau telefon dia riel"
Airiel membuat simbol ok.------------------------------------------------------------------------------------
Mata aku melilau mencari di mana anis berada.....hah jumpa pon
"Hah ada apahal nak jumpa kitorang nie"tanya airiel sedikit dingin
Chet,nak acah cool lah tu depan sarah.well mesti korang ingat airiel dengan sarah couple en haha memang tak lah dua-dua ego tah sampai bila tah nak jadi macam nie.
"Biy ade secret nie,biy ada jumpa satu tesis lama masa dalam perpustakaan.its look interesting so i just borrow it from librarian"kata anis berbisik
"So found anything"tanya aku
"Of course,dalam nie ada cakap pasal something wrong berlaku dekat kampung pasir mengurai,something like ganguan 'benda' or something.then dalam nie ade macam mantera i dont know what it is sebab tesis nie tak lengkap ade muka surat yang macam hilang so i decide to figure it out"
"Weh,kau gila ke benda tak kacau kita,kita nak kacau dia kenapa tantah tesis phyco sape tah nama kampung tu pon aku tak penah dengarlah"tengking mikha pada anis.
"Woah woah rileks mikha kau kecut je kan heh😏" anis memprovok.
"Mikha kalau kau taknak takpe tapi sape nak ikut aku,aku nak cari sendiri kampung puaka tu"kata anis bongkak.
Haih aku pikir dia nie awek aku jer,aku bukan ape risau dia pergi seorang-seorang.dengan teragak-agak aku bersuara
"Ok aku on"
"Aku pon on"kata sarah
"Sarah,kau betul nak pergi nie?"airiel tanya dengan muka takde perasaan heh aku tau dia risau"Yelah,takkan anis nak pergi sorang2"
"Kalau macam tu aku pon on jugak"kata airiel"Dah kalau semua pergi aku kene ikut lah jugak nie?"mikha tanya
Aku mengeluh lega,sekurang-kurangnya ade jugak orang yang boleh mengubat orng ni ye mikha sebenarnya boleh nampak 'benda' sebab tu dia taknak kacau aku seorang jer tau bende nie.
Bermulalah kisah hitam aku
Tbc
YOU ARE READING
👻ALONE👻
HorrorAnis,Naufal,Sara,Airiel dan mikha ialah pelajar vicktoria universiti dalam bidang perfileman.Anis telah menjumpai satu tesis lama yang tidak lengkap mengenai kampung pasir mengurai.akibat terlalu teruja untuk mengetahui sejarah yang terselindung pad...