Suamiku Vampire (BAB 1)

1.1K 23 3
                                    

Namaku AQEESHA AIRA, Umurku 22 Tahun..Perkerjaanku, Perlakon..Drama2 Melayu..dn aku pernh gi korea..berlakon running Man tau..haha..speaking engliah jer msa tu..x ckp korea pun..Aku bukn org korea pun..haha..Rmai panggilku QEESHA..

SKRIP
_______________________________________________________________________

"Sedia, Cik qeesha??"Lalu nurse Tu pun membawa aku keluar hospital..Biasalh aq nk kn artis..hrp2 x de pemberita..sakit perut je kn..bukan logic pon..tpi korng x rasa pun..haha..

Snap Snap!!

"Hah, Susah sngt ke nk bwk i keluar dri tmpt neraka ni?? X boleh hrp langsung" mrh ku kpda nurse tu..
"Cik Qeesha?? Kenapa boleh jdi mcm ni?? Bleh bg jawapan??" Tegur dri salah seorang pemberita itu..Aku lalu tidak membuka mulut..
Dan kemudian, bodyguard ku pun menghalang hingga membawaku ke dlm kereta..Masa tu perut aku dh okey..so aku boleh bwk kereta tu sendiri..bukan mcm kereta boss pun..kereta honda kepunyaan aku..

SKRIP

Sekarang aku di rumah,..' Adoii, menyusahkn lh si nurse tuh sama je dgn bodyguard aku tuh..menyusahkn btul..Seorng boss pun x bleh jga..' Bebelku seorang diri sambil berjalan memasuki rumah bangloku yg dua tingkat itu..Lalu
Shingg membuatkn ku terkejut berok, Lalu aku pun berkata"Kau, Kau..Kau Jgn tkutkn aku..Aku x tkut dgn kau pun, lbih baik kau berambus kt dlm rumah aku nih..pencuri agaknya x mampu lri sepantas tuh tau tk..Baik kau blah.." Semasa ku pising ke arah dpn terlihat Vampire mana tah kt dpn aku..terkejut berok aku lgi.."Sape kau? Kau buat ape msuk rumah org nih? X de rumah ke hah? Mana Rumh kau meh aku hntr kau balik..dri kau tercengat kt dpn aku nih..membuatkn aku terkejut tahu tk!" Mrh Aqeesha..Dia lalu pun menjawap "Cik Qeesha, Tolong saya" Jawapnya sepatah ayat..aku pun memandang anak matanya yg merah merah inai itu..mungkin dia x tidur kut..Lantas aku membuatkn kopi untuknya tak tau lh vampire ni nk ke tk..

"Nah, Awk minum Nih, Dan Citer kt saya apa dh jdi smpai masuk rumah org??" Jawapku lembut..
"Saya, Saya" Tergagap gagap ia menbalas..
" Apa? Ckp cpt, saye dri hospitl nih..sbb skit hti" Pndng tajam Si aku nih..
"Ermm, Saya sebenarnya, Ada hal nk citer kt Cik Qeesha, Saya ni vampire" Lalu memandang ke anak mata Qeesha...
"saya memang dh tau awak nih vampire, sbb tu sy x tkut sngt dgn awk..sy puN suka ape tngok citer hntu hntu sume tuh.." Jawapku dgn selamba..Patutlh lari laju tdi..mungkin dia nih nk Darah kut..haus mungkin..tdi x nk dtg kt hospital..boleh minta satu beg darah A..haha
"Cik Qeesha tahu?? mana boleh tahu nih? Saya x tunjukkn taring saya..mata saya, saya x tunjuk kemerahannya.." pelik si vampire nih..
" ye sya memang tahu awk vampire..sbb tu sy tnye apa halnya awk kt sini..nk minum darah ke? Tdi x nk dtg hospital..Ada Darah A, B C Dan.." Belum sempt aku menyambung ayat smpai ke Z..
" Tak bukan..Darah tu bila bila sy boleh minum dri bdn manusia..tapi saya kena duduk kt sini dlu..boleh x cik Qeesha? Oh ye..Nama saya Edrien Amirth.." Jawapnya dlm karangan sekerat saja..
"Erkk, Awk x boleh minum drh saya tau..saya nih artis..Your are not killer Vampire Right??" Jwp ku sekali serangap..Haha..
" Klau saya btul btul perlukn drh..sy memang akan minum darah cik qeesha" Jawapnya sambil Tertawa kecil..
" Klau mcm tu Get Out" Lalu Aku membuka pintu dpn itu kembli..
" Jgn mcm tu cik Qeesha..Saya main2 je..saya sebernanya x minum sngt darah org2 mcm cik Qeesha..cntik dn comel pulak tu..hihi" sempt lgi dia membuat lawak hamba..
" HEMM, Okey...kau boleh tido mlm kn..sini aku tunjukkn bilik tetamu" lalu qeesha menutup kembali pintu dn berjalan melalui bilik ke bilik..

SKRIP

Sekarang sudah pagi, aku membuat sarapan untuk Kami berdua, maklumlh x de ape2 lgi Tawaran ke sana sini..mungkin diaorng ingt aku skit lgi kot..haha..
" Edrien, Jom turun makan.." Jawap aku dgn penuh perasaan..macm seorng ibu memberi mkn ke anknya..haha..lalu dgn sepantas kilat saja dia ke sebelahku..
" Okey, Hrini kita nk mkn ape cik Qeesha??" Jwpnya dgn pernuh ksih syg..
" Oh, hrini kita makan popcorn haha, mkn Roti dgn air ni lh..saya akan bli makanan jp lgi..sy bli ayam masak merah nk tk??" jwpnya dgn teliti..
"Wahh, mesti sedapkn Cik qeesha..saya x pernah mkn makanan manusia ni..klau darah manusia tu pernh lh haha.." Melawk lgi dia nih..
" Ok..Boleh x Jgn pnggil saya cik atau puan or whatever lh..Pnggil je sya Qeesha.." jawapnya aku..
" Tapi cik qeesha kn art.." belum sempt dia menghabiskn ayatnya aku dh smbung..
" walaupun saya nih artis ke kpop ke pape lh..saya tetap seorang manusia okey? Erm lps tu gi mndi pkai baju dlm almari tu..tu baju abg saya..mungkin muat dgn awk ke??" Arahku..
" Baik Qeesha" jawpnya dgn tersenyum..

Bersambung....

Klau citer nih x best..komen je..oky..

Suamiku Vampire?Where stories live. Discover now