"Okey, Nnti lps selesai try bju kt lam bilik Awk tuh..awk Ikut saya keluar okey..pkai comey2 sikit tau Baju tu.." Lalu Aku pun memasuki bilik ku sendiri..bukan bilik dia erk..haha..
Adrien pun tersenyum sambil berjalan menuju ke biliknye sendiri..SKRIP
"Cik Aqeesha, Saya tkut lh nk ikut Qeesha..klau , kalau org nmpk cmne??" Jwpnya dngn penuh takut..sampai berketar2 tngn Adrien Amirth nih..
"Don't Worry okey adrien, I ade..lgi pun diaorng x kn knl punya lh..dn mungkin diaorng x perasan yg awk. Nih vampire..haha" tergelak kecil Aku menegok si adrien nih..
"Cik Qeesha, Klau apa apa jadi..Awk jdi mangsa saya tau" Lalu qeesha menekan minyak dgn pnts..
"Okey okey, awk x kn jdi mangsa utama saya, dh slow2 sikit" lalu aku pun membawa macam biasa..At Shopping Mall
"Cik Qeesha..Kita kt mna nih, knpe rmai sngt manusia kt sini..saya ingt cik qeesha sorng je manusia kt dunia nih" lawak hambar btul lh si mamat vampire nih..
"Manusia memang ramai kt sini, Rasanya puntianak tkut bawang putih kn? Huhaaa" gelak dgn penuh mistery..
"Hurkk, Tpi x de kut bwng kt sini..kt rumh cik qeesha jer ade..haha" lalu aku menarik tngannya hingga di tempat barang barang dapur dan aku pun mencapai bawang putih yg berguni2 tu..tpi aku amik satu je bwng haha...
" Nah, Bawang Putih Terbahaya haha" Lalu Adrien pun terketar2 menoleh dan matanya sudah menjdi merah..kulit mukanya sudah merkah2..
" Eh, Knpe nih..Vampire nih nk hisap darah org ke? Adrien, Ok Ok i ltk blik..Ubah muka u blik nnti ad org prasan" lalu adrien pun kembali normal dan tersenyum..Lantas adrien menarik tngn qeesha untuk keluar dri shopping Mall, Lalu qeesha sepantas kilat berhenti dn membuatkn adrien hampir terjatuh...
" Knpe nih Adrien?? Kita belum beli pape lgi.." kata aku smbil menark slow2 tngnnya..
" cik Qeesha, kt sini rmai org, sy rasa lpr..klau kt rumah banglo cik qeesha tuh x de org..cuma cik qeesha je ade.." Lalu adrien pun menarik sepenuhnya hingga ke kereta Honda kepunyaan Cik qeesha..
" Jom kita blik Cik Qeesha" Lalu aku pun menekan rimut kereta dan membuka look car..
" Dh msuk, lain kli biar aku gi seorang je..nsib x de sape perasan aku nih artis.." lalu aku pun startkn enjin dn bla dri situ..SKRIP
Akhirnya sudah sampai di rumahku,
" Cik Qeesha, Sorry erk, Kalau Nyusahkn cik qeesha tdi" lalu adrien pun menegok dlm biji mata aku..geli siott..
" OKY2.." Lalu aku pun mengalihkn biji mata tercantik aku nih kt tv dpn nih hah..Malam sudah menjelma,
" Esok bngun pgi2" jawp ku dn lalu beredar memasuki bilikku..
Adrien lalu menutup semua suis tv dn estro..tokk tok tokk
" adrien buka pintu tuh.." jawapku dgn meniapkn sarapan untuk kami berdua..
Lalu adrien membuka pintu dan alamakkk
" Assalammualaikum anak ma" Blum smpat mak aq menyambung ayat dia tngok org len buka pintu..adoii nahas..
" Eh mak, Waalaikumsalam," lalu aku membiarkn makku masuk dan adrien di sebelahku mndekati aku..mungkin dia tkut kut..
"Nih sapa nih nak?" Ujar mak ku..lalu aku pun menjawap dgn mls
" Nih Adrien Amirth Mak..Kawan Baby" terperanjat beruk betul Adrien mendengar aku sebut baby..haha
" oh ye ke, Baby cmne siht? Hensome gak kwn baby nih..dia single lgi ke? Klau ye boleh mak jodohkn kmu berdua" Aku dgn Adrien masa tu tngh minum, tersedak sekali guss sume..
" Eh mak, Dia Taken lah..Cuma dia rumpang sini dlu..biasalh kwn karib kn.." lalu aku pun memandang Edrien..
" Eh makcik, Saya Single Lgi, Blum ada girlfirend" Jwp si vampire nih selamba jer, sesuka hti mak bapak dia je..
" Lh oky lh tu, Baby, Mk blik dlu ye, Mak nk Ready perkahwinan kamu berdua nih..tata" lalu mak ku mengambil beg nya dan beredar dri situ,
" Adrien, Apa nih, Tngok Mak sye dh mula nk buat perangai suruh nikahkn saye, I not Readdy oky," lalu qeesha pun memasuki biliknya
Semasa di bilik qeesha bertanya pada dirinya sendiri..
'Suami aku Vampire?? Oh No, Knpe lh kau nih Adrien amirth, Menyusahkn aku lh..Dh lh kau nih Vampire.." Rungut ku..Lalu aku pun membuka pintu dan melihat si vampire nih senang lenang mk bpk dia je tngok tv smbil gelak ketawa..lalu aku berdiri di dpn tv tu..dpn aku ade si mamat dracula..
" Adrien, Awk boleh senang lenang mcm nih??" Sakitnya hti aku dgn mamat dracula nihh..
" Habis tu nk buat mcm mana, Kita kena kawen juga.." Senang jet dia ckp..Dia ingt aku nk ke kwin dgn vampire nih..
" But, You are vampire right..mne boleh manusia kawen dgn vampire..x psl2 tido sblh awk kne hisp drh" Lalu aku pun duduk di seblah dia..
" Cik Qeesha, Klau awak kahwen dgn saya.. Saya akan jga awk baik2.. dan mungkin saya x kn hisap darah isteri sya yg syg cinta dn syg..fhm Sayang??" Lalu Adrien pun Tersenyum dan memuah muah..geli aku..
" Whut?? Eeee, geli lh..syg syg bgai cinta bgai.." lalu aku pun keluar dn startkn enjin kereta.Semasa perjalanan..aku terbayangkn Adrien Amirth Aku tuh..
' Kau gila ke qeesha..nk kwen dgn vampire tuh?? Perangai dia skrng dh lain lhh, knpe nih qeesha..aku suka dia ke nih??? No Aqeesha..Noo' membebel aku seorang diri di dlm kete..SKRIP
Lalu aku pun kembali di rumah,
Aku tngok si Adrien nih Dh tertidur kt kerusi panjang aku...aku rasa dia tunggu aku..aku pun stu blik smpai kul 11..hmm sian dia..
' Tngok, Tunggu i lgi, Awk sepatutnya msuk tido..bukn tunggu saya..awk mesti penatkn' Lalu aku mengalihkn kepalanya ke peha putihku ini..menegok dia dgn tido nya..mungkin penat kut..lalu aku pun tertidur..Aku sedar2 jer..aku yg terlantang kt kerusi panjang dgn selimut..aku mencari cari adrien..lalu aku nampk dia di dpur..memasakkn sarapan untuk aku..alahaii..knpe nih..lps tu dia nk dtg ruang tamu..aku cepat2 tido kura2 blik haha..
" Cik qeesha..Bngun, Sya dh siapkn sarapan pgi untuk cik Qeesha" dgn lemah lembutnya suara dia..lalu aku pun bangkit..menegok dia membagi aku air susu dgn roti bercampur jam mangga..
Dh lh aq x suka sngt susu..xpe lh minum jelah..
"Thank you, bila pula saya tertidur nih... rasanya saya...ohh..haahlh" lalu aku mengambil air susu itu minum setitik rasanya kut..
" Cik Qeesha, Minumlh sikit lgi, Penat tau sy bli kt kedai bwh tdi..dia kata susu siht untuk yg nk kawen dn yg pratnen..haha" Lps tu aku buat muka monkey..haha..
"Saya bukan ngandung pun..kawen pun tidk..lgi pun mak x de ckp ape2 lgi.." Lalu aku tertawa kecil..
" ehh ye..kn smlm awk tertinggl phone..mk ad coll dn msg..yg minggu dpn dia suh kita blik kampung untuk uruskn baju penganting dn ketering.." Lalu Adrien pun tersenyum..
" Ahh? Minggu dpn?? Khamis nib ad photoshot..oky..Ishh2..Hbislh ank i jdi vampire.." lalu aku pun bla ke bilik..dan Adrien pun tersenyum Lebar..Bersambungg..
Citer nih mungkin hampeh sikit lh..terus jtuh cinta haha..x de idea sngt..sorry..vote n like..