BAB 4

530 15 3
                                    

Keesokan pginya, Aku ada Photoshot.. Untuk Drama melayu.."Mister Vampire" Haha..Terpaksa bgi nama tuh..huhu..
Aku keluar dri bilik terlihat si Vampire Bakal Suami aku nih Tngh Vekum ruang tamu..bila lh dia jdi pembersih nih..huhu..
"Adrien, Knpe Awk Bersihkn luang tamu nih, Bukn kotor pun" Tegur aku dn berjalan ke arah sofa..Dia pun berhenti dan duduk di sebelahku dn berkata..
"Sebab Saya nk rumah kita nih bersih bagaikn awan..warna putih jer semua" Lalu Dia Pun bangun kembali dan pergi siram bunga ros aku pula..alahaii rajinnya..tau lh bunga ross tu colour Red..
" Oky, Daa, Sy Nk Gi keje nih..elok2 tau jaga rumah" Lalu aku mengambil Kasut tumit ku yg bersaiz dua inci itu..dan pergi meninggalkn Adrien Amirth Seorang diri..

SKRIP

Sekarang Waktu photoshot dan..
AKHEN
"Awk tahu tak, Kerana awak lah saya jdi diri sya sendiri"
" Dan Awk lh permata cinta hti saya"
STOP

"Hebat sungguh lakonan kamu..kamu dh photoshot semua..kamu boleh rehat.." Kata En.Lee

SKRIP

aku baru jer blik dri photoshot..aku masuk je..aku lalu lah..luang tamu aku gelap lh pulak..eletrik kne potong ke? Aku rasa aku dh lps byr..hmm..lalu aku melangkah dua langkah ke hadpan..tertiba ada org menutup mataku..lalu dia menyuruh aku kedepan dan akhirnya sampai..dia buka mata ku..lalu aku tngok dpn tuh ada lilin merah berbentuk Love..Dan meja yg dihias dgn bunga2 ros dn lilin di atasnya..dn terlihat makanan yng terhidng ialah Nasi Goreng pataya sja dgn air sirap..Mcm merah btul..haha..oky lh tu aku un dh lapaq nih..Lalu aku pun jln dan Adrien pun menarik kerusi tuk aku..alahaii sweetnya..Lalu aku pun duduk lah..dn dia pun duduk di hadpn aku..
"Wahh, Pndai Awk Msk semua nih..Sye suka" Aku senyum..dn dia pun senyum kembali..
"Biasalah..tngok org lah..ahh sebelum mkn..kita tngok sesuatu suprise nkk?" Ujarnya..Aku pun angguk tnda Oky..
Lalu Terbentanglh..luang tamuku dgn pelbagai warna dinding..dia cat kut..dan dia ltk gmbr aku dn dia msa selfie kt Shopping mall hri tu..dia ltk dkt dinding..then lampu yg kekuningan..dn pelbagai2nya .
Lalu aku pun senyum smbil berdiri melihat2 kawasan yg indh tersebut..Dan dia pun mengekori aku di blkng..dn aku lihat lantai tu ada tulisan Hati di dlm nya itu tertulis ' Qeesha Love Adrien" So sweet..ptutulh mop, sapu bgai pgi tdi..Apa pun..It'is Good..Aku pun cium pipinya..dan kembali di meja yg penuhi makann..then kitaorng Mkn..

Dan Esok hri Sabtu..Aku dgn Adrien akan blik rumah mak aku di Singapore..Aduhh..Nasib esok aku x de photoshot lgi..

SKRIP

Sekarang aku dh smpai kt singapore..Mse kami berdua dlm perjalanan..Aku yg kne bwk kete..dia setengah jam tidur..setengah jam lgi bca Komet..sempt gak lh dia bwk komet tuh..aduhh..ini nk jdikn bakal suami aku??...
Okey smbung blik mse aku dh smpai tuh..

"Assalammualaikum Makk" aku tegur masa dia tngh menyapu tuh..x perasan kot anak dia nih dh dtg..lpstu terkejut dia..
"Ya allah, Anak mAkk..dh blik..ingt x nk blik.." Aku dgn mak pun peluk.. tertiba mak tolak aku..mungkin dia nmpk blkng aku ad adrien kot..aduhaii..
"Ehh..Adrien Ehh?? Ya allah dtg juga lh kamu erk.." ujar makku dan memeluk si adrien Amirth nih..Lps tu kami pun berbual Di dlm rumah banglo si emakku..aku yg blikn tau rumah tuh..yelah kn mk tersyg kite..haha..

"Adrien, Mcm mne setuju tak?? Dgn pernikahan nih" Aduhh Mak aku nihh terus tnya psl kawen tuh gak lh..first dlu hah dia tnya..psl kawen..aduihh..
"Ye, Makcik..I'm Readdy" Balas Adrien dngn senyum memandangku..dan aku pun balas senyumannya itu..
"Makcik Tak nk Tnya dlu ke Qeesha??" Tnya adrien lgi..oky lh tu..nnti dia ingt aku x setuju lak an..haha..
"Ehh x pyh..dia mesti setuju punye..xkn lh dia x nk kamu kn"  ujar mak kesanyangan aku ni..Lalu adrien pun tersengih mcm kerang busuk..dan memandangku aku pun senyum je..mungkin dia tau aku setuju kut..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 15, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku Vampire?Where stories live. Discover now