12

1.5K 138 0
                                    

Kang Daniel's POV

" Aku tak perlu cerita kot. Biarlah dia ingat sendiri kisah tu " Aku hanya mampu ketawa sinis sekarang. Kalau aku cerita pun takda guna rasanya sebab bukannya Jiwon nak suka aku pun kan ?

" Kau jangan berani nak buka mulut kka walaupun sikit. Kalau kau nak putus kawan dengan aku, kau bukalah mulut kau setan. " Nak gelak kuat lagi boleh tak ?!

" Ouh ni kau panggil setan " Aku menunding jari pada diri aku sendiri.

" Ouh aku lupa pula, setan ni yang selamatkan kau dari penjara kan ?! Setan ni yang backup kau bila semua orang pandang hina pada kau " Dia melepaskan kolar baju aku.

" Aku tak sangka kawan baik aku sendiri buat aku macam ni. Aku ingat kita kawan sehidup semati tapi malangnya kau tak perlukan aku lagi. Thanks stranger "

Aku berjalan ke arah tangga padang untuk balik ke rumah. Tak perlu kot minta simpati dekat orang yang macam tu. Dia lebih pentingkan cinta daripada aku.

" Aku harap kau bahagia dengan dia "

🎡

" Jihoon, apa ni ? Saya tak faham pun " Jihoon masih memandang ke arah Dani yang semakin menjauh. Aku tak faham langsung tapi kepala aku sakit.

" Jiwon, I was wrong. I should tell you everything " Hanya keluhan berat dapat aku dengar dari dia. Aku masih menunggu kata-kata seterusnya dari dia.

" Dani was right and I'm just the bad and fake guy. Saya pernah nak terbunuh awak and awak koma untuk 6 bulan. Just Dani yang tahu yang saya buat awak hampir mati and dia je paling kerap datang melawat. He's fall in love with you as soon as he look at you "

" Dia tak layan awak masa awak suka dia sebab dia tau yang saya dah mula suka awak. He's just the amazing friend actually he's my best brother. I'm sorry Jiwon. I cuz everything. Dani lebih layak untuk awak "

Aku tak tau nak buat apa sekarang sebab kepala aku sakit sangat dan aku mula nampak masa silam aku. Aku dah nak mula ingat balik semua benda ke ?! Aku ingat doktor kata aku takkan ingat apa-apa balik.

" Jihoon, STOP ! How dare you hurt me when I'm loving you with all my heart. I remember all the things now ! " Aku menumbuk lembut dadanya. Tak sangka aku boleh ingat balik segalanya yang aku dah lupa.

" And awak paling bodoh sebab lepaskan kawan awak yang teramat baik untuk awak. Saya tak sebaik Dani dan tak sehebat Dani. You should say sorry to Dani not me. "

" You should do it now ! Pergi kejar dia ! Dia baru sampai tangga tu " Aku rasa nak tampar dia bila dia masih terpinga-pinga dekat depan aku macam budak bodoh.

" Run now stupid ! " Dia yang seperti sedar dari mimpi terus lari ke arah tangga tu. Player football mesti lari lajukan ? Memang laju.

Even aku marah bila ingat pada apa yang dia buat pada aku tapi mungkin manusia tak lari dari buat salah. Aku tak sanggup tengok persahabatan yang elok terbina musnah sebab aku.

Mungkin sahabat lebih layak bahagia dulu dari kekasih. Tak salah pentingkan orang lain dulu dari diri sendiri- kan ?

KS : Crush »Park Jihoon« ✔Where stories live. Discover now