chapter 12

21 4 0
                                    

(Lalu farah bangun dan menampar pipi kanan Alif di hadapan semua orang yang berada di dalam cafe dengan perasaan marah kerana tingkah laku Alif yang mencabar kesabaran Farah)

Alif-(menahan kesakitan )kenapa tiba ii perangai U jadi macam ni? Setahu I prngai U tak mcam ni sebelum ni..

Farah-masih nak tanya lagi? Tak cukup ke dengan u menipu I tadi apelagi yang U nak dari I lagi sebenarnya ?(perasaan farah ketika itu bercampur aduk..ada perasaan kasian kerana dya telah menampar wajah lelaki idamannya sendiri tapi dalam masa yang sama ada perasaan marah akibat dripda prbuatan Alif tadi)

Alif- Alif yang menahan kesakitan sambil menanggung malu kerana ditampar di hadapan orang ramai akhirnya telah beredar setelah menyampaikan beberapa patah kata kepada Farah.

*rumah lisa dan Farah

Lisa- ha smpai dah? Mana pegi tadi?

(Farah hanya memandang muka Lisa dan naik ke tingkat atas)

Lisa- Farahh kau kenapaa sebenarnya ni ha? Ni mesti kau broken dengan sehun kan mentang ii dya skrg ni baru mula dating dengan sorg retis hahaahahahaa😂eh Farah kau dengar tak apa aku cakap ni?😵(lisa merungut kerana Farah mengabaikan lisa)

Farah-(aku tak patut buat macamtu ey kenapa dwngan aku nii)

Flashback semasa berada di cafe

Alif- tahu tak.. I dtang sini nak jumpa you pon sbb I nak bgitahu sesuatu tapi.....I rasa you takkan terima permintaan I.

Farah-apa mksud awk?

Alif- takpelah Farah jst frgt abt tht. Harap dpat jumpa lagi (alif hanya sekadar meninggalkan senyuman pahit dan beredar tanpa Farah sempat berkata apaa ii)

*selepas habis cuti sem

Yasmen- naz kau dah siap ke?

Nazirah- ha dah ii jomm.

Yasmen- jom ?

Nazirah- ha ye laa dah kenapa kau ni?

Yasmen- habis macam mana dgan breakfast kita?

Nazirah- alahai yasmen.. Breakfast tu bila ii masa boleh sampai sana sakgi kita singgah lha kedai makan. Kau nak pegi lambat ke awal? Kalau kau lmbat aku rasa jalan dah sesak dah pon.

Yasmen-(merungut kecil)haishhh ikan betul kau ni Naz..ha jom la

Nazirah-hahahahaah😂

Friendship Never FallWhere stories live. Discover now