BAB 3

28 0 0
                                    

Dulu Sarah tidak pernah bercinta walaupun dalam hati Sarah cemburu lihat orang sekeliling yang ada boyfriend tidak kira usia atau sama usia  dengan Sarah ketika itu. Sarah baru tingkatan 2 orang kata fikiran belum cukup matang . Sarah tahu siapa dirinya sebab waktu itu badan Sarah sangat gemuk mana ada orang nak ada girlfriend yang badan besar . Satu hari Sarah mula suka dekat seorang lelaki ini yang baru keluar dari kelasnya menuju ke surau. Sejak itu Sarah dah mula minat dengan lelaki itu usia Sarah dengan lelaki itu beza dua tahun sahaja. Sarah mula cari fecabook , twitter , wc , ws , dan nombor fon lelaki itu. Pebagai cara Sarah cuma tahu ID lelaki itu akhirnya satu-persatu ID  yang Sarah dapat. Fecabook lelaki itu dah lama jadi rakan Sarah. Sarah mula obses dengan lelaki sampai selongkar fecabook , twitter dan wc dia dan Sarah ambil semua gambar lelaki itu.

Ketika Sarah tingkatan 3 cuma yang tinggal nombor fon lelaki itu dan Sarah tahu yang lelaki itu ada IG. Sarah cuma guna IG kakak Sarah dan akhir IG lelaki dah tahu. Sarah mula cari mana tahu lelaki itu ada tinggal nombor fon dia tapi ada satu gambar tapi gelap bila Sarah baca ada nombor fon tapi tidak tahu sama ada nombor fon dia atau bukan. Sarah cuma ws dengan orang punya nombor ini tetapi bukan lelaki itu rupanya kawannya. Sarah guna nama orang lain pura-pura untuk dapatkan nombor lelaki itu daripada kawannya. Akhirnya kawannya mahu bagi tapi sebagai tukaran , saya kena bagi nombor sseeorang dekat dia yang pasti orang itu dari kelas Sarah so senang kerja nak dapat nombor fon dia. Yang pelik semua nama kecuail ws sebab guna nombor fon yang lain guna ID. ID dia sama sahaja kenapa Sarah tidak fikir waktu cari. Sarah dah tahu bila tarih lahir dia sama bulan tapi tidak sama dengan hari cuma beza berapa hari saya sahaja. Hadiah pertama ketika satu atau lepas hari jadi dia saya bagi baju sebab Sarah tidak tahu nak bagi apa kalau boleh dia barang mahal tapi Sarah bukan golong orang kaya jadi baju itu yang mampu bagi jadi boleh dipakai .

Sarah masuk kem uniform sebab kali Sarah ikut kata hati, tapi yang tidak sangka kalau dia itu masuk kem ini. Apabila tiba waktunya Sarah kemas pakai yang perlu di bawa. Apabila dah sampai sana tempat berlasungnya kem uniform dan hari dengan penuh dengan aktiviti yang mencabar yang Sarah tidak pernah lakukan. Sepanjang akitiviti berlasung mata Sarah pandang dia sahaja itu tapi yang pelik dimana dia mesti ada kawanya . Sarah menang matanya dekat lelaki yang Sarah suka itu tapi tidak selalu sangat nanti orang tahu. Apabila hari itu ketika waktu makan ada baca doa tapi kali ini yang baca doa ialah dia yang baca dalam hati Sarah sangat suka.  Akhirnya kem pun dah berakhir dan menjadi satu kenang yang tidak boleh di lupakan. Tapi tahun ini tahuan terakhir Sarah jumpa dia kalau dia itu belajar di tingkatan 6 itu pun kalau dia tidak dapat sambung belajar di kolej mana-mana tapi dia dapat masuk kolej di johor Sarah dah tidak dapat jumpa dia lagi.

Tahun ini saya akan jumpa dia sebab dia resuit SPM dah keluar dan Sarah bawa hadiah terakhir untuk dia tapi Sarah masih malu nak berdepan dengan dia tapi kawan Sarah minta Sarah berdepan dengan sebab kali terakhir jumpa dia. Waktu Sarah tunggu dia tapi dia tidak nampak pun waktu rehat Sarah dah tamat dan tidak jumpa dia untuk berdepan dengan jadi hadiah ini Sarah bagi dekat seoran perempuan kawan kepada Sarah itu minta dia bagi dekat lelaki yang Sarah suka sebab kawan Sarah itu satu kelas dengan dia so dia kenal lah. Akhirnya hadiah itu dah sampai dekat dia pun biar lah Sarah lihat dari jauh atau lihat disebalik batu - bata janji Sarah nampak dia bawa beg itu. Kawan sekelas Sarah cabar suruh Sarah ws dia so Sarah ws dia dan tunggun dia balas tapi sebelum Sarah ws dia Sarah tukar nombor fon mana tahu dia block Sarah. Malam itu Sarah mula tukar nombor fon dalam ws yang Sarah  ws dia apabila lihat tidak ada satu pun dia balas punya lah Sarah ws dia panjang lebar satu pun tidak. Ws lah kata terima kasih ke?? apa ke???  ini tidak satu ws yang dia tidak balas. Apabila Sarah lihat gambar dia seperti dia ubah tapi kenapa sama dengan dalam kenal Sarah sebab Sarah ada letak gambar dia sama dengan nombor fon rupaya dia block Sarah kali kedua. Pada mulanya fikir dia itu sama sahaja dengan lelaki luar sana hanya mahu perempuan cantik sahaja. Tapi hati Sarah sangat sakit sampai Sarah tidak boleh nak tidur dalam keadaan hati sakit sampai sekolah pun masih sakit. Nak kata kami bercinta tidak ada tapi bila dia buat seperti tidak padan Sarah dengan dia satu perhina kepada Sarah. Dari itu Sarah sangat benci dekat dia seperti mahu lihat kecantikan itu boleh kekakl ke????Dia yang membuat Sarah tutup hatinya untuk tidak lagi jatuh cinta dengan siapa pun hanya dalam fikir Sarah belajar sampai capai impian yang mahu di kejar.

Waktu Sarah ketika tingkatan 5 baru tahu yang rasa sakti itu yang lelaki  Sarah suka rupaya dia ialah cinta pandang pertama sebab itu hati Sarah sangat sakit sebab dia seorang yang buat Sarah seperti ini. Sara tidak perasaan kalau Sarah jatuh cinta dekat dia. Setahu Sarah tidak niat ada hati dengan die tapi perkara luar jangka. Sarah tidak nak di lukakan lagi bila lah memberi Sarah satu pengajaran bahawa cinta itu sangat sakit bila salah langkah untuk bercinta. Sejak itu kejadian itu tidak akan ulang lagi dalam hidup Sarah sampai lah  kawan Sarah dapat sambung belajar di kolej yang kami minta.

Dalam dua tahu ini Sarah belajar betul - betul sampai diri tidak di jaga dengan betul tapi semua ok sahaja. Pada masa tunggu surat untuk di arahkan praktikal dimana. Apabila surat sampai akhir surat yang di tunggukan dah sampai. Sarah di praktikal di Tokyo, Japan sangat terkejut bila di hantar luar neara apatah tempat yang Sarah nakkan akhir termabul doa Sarah .

Kawan Sarah mahu berkumpulan untuk tahu masing praktikal mereka di mana tapi mereka semua dalam negara kecuail Sarah luar negara. Tapi paling terkejut apabila mereka bawa Sarah satu tempat yang mereka nak buat satu kejutan parti dekat Sarah ketika itu 17/03/2020 hari jadi Sarah tapi di sambut sekali dengan seorang yang Sarah lama benci ialah lelaki yang Sarah suka dulu yang Sara tidak bercinta lagi tapi Sarah nak buat macam mana kena lah tujuk wajah happy depan mereka walaupun hati terasa sangat sakit bila lihat dia. Nasib baik Sarah kena pergi waktu juga so kawan Sarah dan mereka pun ikut sekali hantar Sarah ke lapanang terbang. Di situ lah kami bergambar sama dengan mereka itu kali terakhir jumpa dengan mereka.

Waktu duduk di Tokya Sarah hadapi masa-masa cabar dan akir  punya kawan di sana. Belajar di Tokya selama satu tahun tapi Sarah nak belajar supaya kemahiran jadi mahir tapi bukan belajar di Tokya tapi tiga negara yang Sarah prakikal di China, di Taiwan dan di Korean semua itu satu tahun belajar apa yang Sarah mahu kemahiran dalam bidang yang Sarah minat.

DIA CINTA SEJATI SAYAWhere stories live. Discover now