BAB 4

18 0 0
                                    

Sejak kejadian itu Rayyan dah tidak lagi jumpa dengan Sarah sebab Sarah katakan dia tidak mahu jumpa atau bertemu dengan Rayyan dimana sahaja kalau Rayyan jangan tunjuk muka dia apabila Rayyan lihat Sarah . Rayyan pergi cari Nao sebab dah berapa hari Rayyan tidak jumpa Nao walaupun satu kelas tapi tidak pernah nampak masuk kelas dah. Satu hari itu Rayyan nampak Nao dan dia lari dapatkan Nao.

'Nao apa saya nak cakap dengan kamu ini tentang Sarah ' kata Rayyan apabila dia dapat Nao.

'Engkau ini terkejut aku. Tentang Sarah ????' kata Nao apabila dia rasa tanganya  di pegang .

'Ya lah , kenapa Sarah marah sangat bila saya pegang diarynya dan kata saya dah habis baca' kata Rayyan

'Ha???, engkau lah buat Sarah naik hantu ke??? Engkau tahu tidak yang Sarah itu tidak suka orang cuma pegang diarynya apatah lagi nak baca memang lah dia akan naik hantu. Tapi dah sampai baca lagi dia tidak suka. Aq pun kena marah dengan Sarah itu sebab aq nampak buka dia dan hampira aq buka tapi Sarah marah pun tidak sampai begini. ' kata Nao apabila di tanya.

' Ya ke , mana saya tahu kalau Sarah akan marah seperti ini kalau orang pegang atau baca bukunya. Kamu kata kamu pernah kena marah dengan Sarah??? , kamu mesti ingat macam mana kamu berbaik dengan Sarah.' tanya Rayyan.

'Tapi Sarah marah tidak lah sampai begini yang aq buat kami berbaik ialah aq beri beli apa dia suka, masak untuk dia walaupun aq tidak pandai macam dia tapi aq cuma ambil hati dan last sekali aq cuma minta maaf dekat dia yang aq tidak patut buka diarynya itu sahaja yang aq buat ketika itu. Tapi kalau boleh engkau jangan guna seperti aq ini sebab Sarah nak orang itu guna cara sendiri untuk tebus kesalahnya. Nanti Sarah tahu kalau aq jumpa engkau sebab dia dah pesan dekat aq kalau temu dan engkau tanya pasal dia Sarah suruh aq jangan cakap apa-apa tentangnya. Engkau cuma cara engkau sendiri ok.' kata Nao lalu dia pergi.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Satu hari Rayyan dekat meja belajarnya dengan buku dan pen di tangan. Rayyan senarai apa perlu dia lakukan untuk dia berbaik dengan Sarah. Rayyan mula tulis apa yang dia ingat yang di lakukan oleh Sarah setiap hari dan setiap kali Sarah mahukan.

Perkara Sarah suka buat dan lain:

1. Pergi di mana ada kuncing dan beri makan.

2. Suka barang kpop seperti baju , cawan dan lain- lain yang bole di gunakan.

3. Suka pergi konsert kpop yang Sarah minat.

4. Suka kepada kuncing .

5. Suka pelbagai minyak wangi.

6. Beli fon dan laptop kepada Sarah.

7. Beli polaraid yang banyak.

8. Cari tempat untuk kuncing tinggal supaya hari-hari Sarah datang.

9. Beli ramen banyak. 

10. Minta maaf atas perbuatannaya.

'Itu saja yang saya dapat fikir untuk berbaik dengan Sarah. Esok saya kena jumpa juga dengan Sarah biar dia nak marah pun. Janji kami berbaik.' bisikkan hati Rayyan

-----------------------------------------------------------------------------------------

Di tangan Rayyan ada makanan kucing yang agar mahal dan Rayyan rancang beri kucing makanan yang telah beli apabila nampak Sarah di kawasan situ. Apabila nampak Sarah Rayyan pura-pura bagi kucing makanan. Sarah yang nampak seseorang di situ dan cuma dekat orang . Sarah terkejut apabila lihat Rayyan rupanya.

'Apa yang kamu buat di sini?????' kata Sarah dengan suara kedengar masih karas.

'Eh , tidak sangka awak ada sini. Lagi pun sini kawasan rumah saya dan saya tengah bagi makan   kucing ini kesian pula saya tengok kucing ini. Apa yang awak buat sini juga???' kata Rayyan bila lihat Sarah di depanya.

DIA CINTA SEJATI SAYAWhere stories live. Discover now