BAB 5

21 0 0
                                    

  Akhirnya Sarah dan Rayyan dah berbaik semula tapi tidak makna Sarah akan terima Rayyan sebagai BF sebab Sarah tidak berfikir nak ada hubungan istimewa dengan Rayyan hanya sebagai teman baik saja. Tinggal tiga minggu lagi untuk Sarah belajar di sini dah hampira setahun Sarah belajar di Korean. Rayyan nampak Sarah tuju ke arah perpustakan dan Rayyan pun ikut sekali.

'Sarah awak nak pergi mana??? saya nak ikut boleh???' kata Rayyan sengaja tanya.

'Saya nak pergi perpustakan nak siap kerja sedikt ini dan hantar dekat pensyarah saya .' kata Sarah bila di tanya.

'Oooo, nak saya bantu awak apa yang patut di tolong ????' kata Rayyan mahu tolong Sarah.

'Tidak pun rasanya sebab kerja saya tidak banyak mana pun tapi kalau teman saya boleh saja janji tidak ganggu saya.' kata Sarah.

'Ok, kerja awak itu sepatutnya kena hantar bila????? ' kata Rayyan.

Sambil jalan mereka berbual

'Kena  hantar minggu depan tapi saya perlu siapkan semua kerja saya sebelum saya pulang Malaysia lagi tiga minggu  kalau boleh tidak ada perkara yang saya tertinggal di sini.' kata Sarah apabila dah sampai perpustakan.

'Apa??? biar betul Sarah akan pulang Malaysia macam mana saya nak buat Sarah itu jadi girlfriend saya dalam masa tiga minggu.' bisik hati Rayyan.

Rayyan pandang saja Sarah yang fokus pada kerjanya. Dalam pukul 5 ptg akhirnya siap juga kerjanya.Rayyan yang teman Sarah pun dah tertidur sama itu.

'Rayyan bangun lah saya dah siap kerja saya ini , saya nak pergi hantar kerja saya ini dekat atas meja pensyarah saya kamu nak ikut ke atau kamu nak balik.' kata Sarah apabila kejutkan Rayyan yang sedang bermimpi. 

'Sekarang dah pukul berapa???' kata Rayyan yang baru bangun dari tidurnya.

'Dah pukul 5 ptg ini baik kamu balik saja saya tidak tapi sebab saya cuma nak pergi hantar kerja ini baru saya balik.' kata Sarah minta Rayyan balik rumahnya.

'Ok kalau awak dah kata macam itu tapi jaga diri awak kalau ada apa-apa awak kol saya.' kata Rayyan apabila dia nak pergi.

'Ok jangan risau saya, saya akan ok di sini lagi pun ada ramai lagi pelajar yang belum balik lagi ini.' kata Sarah bila lihat perpustakan masih ada lagi pelajar yang belum balik.

Sarah lihat Rayyan yang sedang pergi setelah itu Sarah pergi hantar meja pensyarahnya. Apabila sampai di sana pensyarah Sarah ada di mejanya.

'Mr. Lee , saya dah siapkan kerja saya ini yang di minta buat itu.' kata Sarah apabila pergi dekat meja Mr. Lee.

'Sangat bagus kerja kamu Sarah siap dengan cepat.' kata Mr. Lee bila lihat hasil kerja Sarah. 

'Mesti lah saya siapkan cepat lagi pun saya tidak lama di sini.' kata Sarah bila di puji kerjanya.

'Betul juga kamu dah nak balik Malaysia. Ok, kerja kamu saya akan lihat sebelum saya bagi markah kerja kamu yang bagus.' kata Mr. Lee

'Ok lah saya balik dulu.' kata Sarah minta izin pergi.

'Ok kamu boleh balik' kata Mr. Lee 

---------------------------------------------------------------------------------

 Dah hampira dua minggu Sarah lakukan perkara yang perlu Sarah siapkan di sini sebelum Sarah pulang Malaysia.Dalam lima hari ini Sarah kemas baranya yang perlu bawa balik Malaysia dan yang tidak perlu di buang atau  beri kepada orang bagi barang masih boleh di guna. Setelah siap kemasnya Sarah jumpa satu kotak besar yang di simpan dalam alaminya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 19, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

DIA CINTA SEJATI SAYAWhere stories live. Discover now