Před vstupem zaklepat, prosím!

375 37 51
                                    

Celé Universum je prolezlé červy a prohnilé skrz na skrz. Ti poslední autoři, kteří si tak úzkostlivě tisknou monitory k hrudi, svými slovy dodávají naději beznadějnému temnému konci literatury, který se rychle blíží.

Myslíte si, že máte dostatečně čistou hlavu na to, abyste se mohli stát členy poslední posádky? Boj proti předsudkům a vojskům Negramot je těžký a občas si bere oběti, jste si jisti, že zvládnete obstát?

To posoudím já.

Kdo jsem?

Kapitán mrtvého pluku, poslední důstojník ze stovek dalších, nezvěstných. Tvrdý boj mě poznamenal, jizvy z bitev se nikdy nezahojily a ukazují, čemu se musím při psaní vyvarovat. Zkušenost a určité dovednosti mi povolily si sehnat další bažanty do armády, neomylností však neoplývám a dávám důraz na subjektivitu.

Neodbudu kritiku pár větami a bodováním. Hodnocení je procentuální, případné poznámky čekejte ihned v komentáři u kapitoly - ráda se dívám na bitevní pole a nechávám zprávy.

Co budu hodnotit?

1) Gramatiku

To snad všichni chápete. Nemůžu nechat pobíhat po poli bažanty, kteří nerozpoznají tvrdé a měkké souhlásky. Jsem neskutečný hnidopich, ale stane se, že mi něco unikne - přeci jen nejsem MC Word.

2) Děj

Nelogika nepřipadá v úvahu. A pokud bude mít děj rychlejší spád než Reichenbachfälle, nečekejte od zpomaleného kapitána pochvalu až do nebe. Hodnotím i téma - jde-li však o fanfikci, klišé se definuje jinak, ale to až v recenzi.

3) Postavy

Ne, skutečně. Na vývoji postav byste si měli dát obvzlášť záležet, pokud chcete projít. Nenechám se obalamutit postavami, které mají emoce na vypínač a jsou to typické Mary Sue. Hodnotím jak jejich vývoj, tak i realističnost.

4) Popis/anotace

Může se to zdát jako malichernost, ale je to dosti důležité. Bez dobrého popisu neexistuje dobrý příběh.

Poznámky:

- Nehodnotím obálku. Chápu, že každý máme jiný vkus, maximálně se o ní zmíním.

- Se souhlasem autora budu ochotna udělat krátký rozhovor.

- Pokud to autorovi nebude vadit, uvedu i krátkou ukázku díla.

- Nehodnotím básně, short-story ani jednodílovky. Na rozbor je třeba delšího textu.

- Nově dělám i opětovné pročtení již zhodnoceného díla, pokud si autor bude přát zkusit své štěstí znovu.

Pravidla:

- Chovejte se slušně. Jsme lidé, vojáci, ne zvířata.

- Pokud vám napíšu ne zrovna kladnou recenzi, zkuste se nejprve zamyslet sami nad sebou, než začnete mou maličkost urážet.

- Jsem taky jen člověk, takže otázky typu Kdy už bude ta recenze? ignoruji. Zkuste to respektovat.

Stále se chcete přihlásit?

Co potřebuji vědět?

- Název díla
- Autor
- Žánr
- Počet kapitol + průměrná délka
- Váš osobní názor
- Jestli souhlasíte s rozhovorem a citací

To by bylo.

A jak to bude s hodnocením?

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


A jak to bude s hodnocením?

Jak jsem již zmínila, budu vše počítat na procenta. Proč? Protože deset bodů může u někoho znamenat tak tak deset a u jiného zase stoprocentně deset. Ano, je třeba vyšších čísel, abych rozlišila naprosté detaily.

Z hodin matematiky jistě víte, že maximum je sto procent. I já to budu praktikovat a dodám menší tabulku jako motivaci.

100 - 90% - veterán

Jste-li označen za veterána, pohybujete se na bitevním poli s bystrostí Napoleona a talentem na psaní Remarquea. Nebude problém vás ihned přeložit do opravdové armády - dokonce byste mohli velet bručícímu kapitánovi Merklové.

89 - 75% - Zkušený seržant

Ani býti seržantem není žádná ostuda! Podle hodnocení bych vás nechala pobíhat se zbraní a psát dle libosti, ale sem tam bych nakoukla přes rameno, abych obhlídla chyby. Chyby nás však posouvají vpřed, viďte?

74 - 60% - Rekrut

Tady by mohl nastat problém. Nechat vás si jen tak cválat po bojišti by bylo nezodpovědné, stále ještě potřebujete nějakou pomocnou ruku nebo asistenci, ale postupným zlepšováním můžete překvapit i mrzutého kapitána!

59 - 35% - Bažant amatér

Pták s přistřiženými křídly nemůže létat, stejně jako voják by neměl bez řádného výcviku poskakovat jako klokan u odjištěného granátu. Měli byste si pravidelně kontrolovat výstroj a číst a číst a číst! Bez čtení nejsou zkušenosti a bez zkušeností ani holub bravurně nelétá!

34% a níže - Výplň do rakví

Je mi líto, ale pokud byste dostali takto nízké hodnocení, byla bych donucena vás poslat domů. Po zlepšení bych byla ochotna vše přehodnotit, ale moc mou trpělivost nezkoušejte.

Případným otázkám jsem otevřena.

Případným otázkám jsem otevřena

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Rozchod!

Rozbory vysloužilého Kapitána |UKONČENO|Kde žijí příběhy. Začni objevovat