Kapitán si urovnala poznámky, tolik škrabopisně načmrkané, aby pouze ona mohla rozlušit jejich význam. Poté odložila brýle a tleskla rukama o sebe - jednoduché gesto, které značilo, že s prací pro dnešek skončila.
Dnes jsem se pustila do svého prvního rozboru po dost letech, tak uvidíme, jak autorka obstála v mém kritickém oku. Předem zmiňuji, že ačkoli jsem se bála, byla jsem mile překvapena.
Název příběhu: Wraith of the Past
Hned k názvu mám menší výtku. Jistě, je to angličtina. Ale chápu, že každý máme jiný názor, jen chci naznačit, že i v českých knihách jsou anglické názvy, to však pouze tehdy, když to souvisí buď s fandomem - zkuste si místo Star Wars napsat Hvězdné války, to je dokonce zakázané překládat -, nebo je to vlastní název. Nebudu však strhávat procenta za něco, co se mi osobně nelíbí. Co se nelíbí jednomu, líbí se jinému.
Žánr: Teen fikce
Autor: victoriasanchezz
Popis/anotace:
Navštěvoval ji skoro každou noc.
Vždy si pamatovala jen tón jeho hlasu a barvu jeho očí.
Najednou měla pocit, že ty oči jsou skutečné...K popisu samotnému bych vlastně žádnou výtku neměla. Rozhodně dokáže zaujmout už jen svou tajemností a nutkáním se dozvědět, kdo to ten tajemný on je.
Ovšem z takovéto anotace jsem čekala skutečně něco tajemného. Návštěvy duchů zrovna ne, to bych přepískla, ale minimálně pronásledování vzpomínkami ve snech, přízraky svědomí a zkrátka něco na té psychologické úrovni. Neříkám, že je to špatně, jen mi to připadalo jako menší podvod, když to vlastně o ničem takovém, co nám ukazoval název a popis, nebylo. Jistě, byly tam části, které skutečně něco takového obsahovaly, ale připadalo mi, že se nestaly hlavní náplní.
Hodnocení: 92%
Něco ke gramatice:
Překvapilo mě, jak málo chyb jsem našla. Vlastně skoro žádné, když jsem to pročítala hltavě. Bylo až nemožné číst pomalu, abych v hlavě přehodnotila každé slovo, mělo to spád rychlý tak akorát, že se tam ty chyby skryly. Ale nakonec mi neutekly.
Spřežné výrazy/ spřežky
O nich jsem se už zmínila v příslušné kapitole, nikde jinde jsem už na podobné nenarazila. Tady však pár příkladů zmíním, jde hlavně o poučení. A pokud se poučí více lidí, tím lépe.
Spřežné výrazy, nebo-li zkráceně spřežky, jsou dříve dvouslovné výrazy, které se později spojily pouze do jednoho slova. Jde tedy například o nashledanou, přitom, vtom, málokdo, proboha a další. Pokud si nejste jistí, jestli se to píše dohromady nebo zvlášť, existuje pomůcka. Pokud se dá mezi tato slova vložit nějaké jiné, aby výraz dával smysl, píšeme zvlášť. Jestli to ovšem není možné, je to spřežka - tudíž píšeme dohromady.
Obvzlášť si dávejte pozor na příslovce a zájmena s předložkami.
v tom X vtom, přes to X přesto a jiná zvěrstva
Výborně, pokročíme dál. Poté jsem si všimla ústavičného chybování ve skloňování zájmena ona. Když jsem si všimla, že v něm chybuješ tolikrát, přestala jsem to do chyb počítat.
Pro vyjasnění
Pozn.: 2., 3. a 7. pád je možné i NÍ, ale jen dle situace.
A jako poslední - ta je ovšem spíše stylistická, než gramatická - tě upozorním na čárku za třemi tečkami u neukončené autorovy výpovědi. Tři tečky jsou interpunkce jako každá jiná, nepotřebují za sebou mít nic dalšího.
ČTEŠ
Rozbory vysloužilého Kapitána |UKONČENO|
RandomPo delší rozmluvě, kdy se Kapitán snažila domluvit se zdí, se nakonec rozhodla, že i ona připojí ruku k dílu a pomůže očistit Universum, nám známého vesmíru jako Wattpad. Její armáda čítá jen jednociferná čísla - přesněji číslo jedna -, proto se roz...