Ruská ruleta - @JuditKlourova

198 20 4
                                    

Kapitán se po čtyřech doplazila zpět na základnu a padla obličejem na chlupatý koberec. Nos, dosti citlivý na nejjemnější částice, okamžitě zaprotestoval a přinutil ji se alespoň zvednout do kleku. Vytáhla štůsek papírů a brýle odhodila kamsi za sebe.

Vím, trvalo mi to neskutečně dlouho, za což se musím autorce i vám ostatním omluvit, ale ten nedostatek času a spousty učení mi prostě zkazily nadšení do popichování. Ale po těch několika měsících přináším další hodnocení! Jak to dopadne? Uvidíme.

Název: Ruská ruleta

Tady musím hned pochválit. Slovní spojení ruská ruleta známe snad všichni. Když jsem se na příběh dívala poprvé, bála jsem se, že to bude pouze ta ryzí ruleta s revolverem a nábojem, ale už první kapitola mě dějově velmi pozitivně překvapila. Název se mi líbí, je vskutku výstižný a snadno zapamatovatelný. Ten však hodnotit nemohu, ale u mě je to velké plus, protože se na názvu také často staví.

Dovolím si pár slov ke coveru. Nejsem odborník, covery se mi líbí prakticky všechny, pokud mají příjemnou kombinaci barev a tvarů. Což je i tento případ. Cover však nehodnotím, proto mohu pouze pochválit výběr.

Žánr: Mystery/napětí

Ani k žánru nemám námitky. Myslím, že je to vybráno správně. Napětí tam bylo dost, občas to hraničilo až s hororem. Neměnila bych to však.

Autor: JuditKlourova

Popis/anotace:

Jediné hodiny v místnosti odpočítávají sekundy do doby, kdy přijde další ztráta jednoho nevinného života. Smrt, která zde na každého čeká se nedá jen tak obejít. Mnozí už to zkoušeli a neuspěli. Však najde se zde i chlapec, který na smrt trpělivě čeká a až přijde, ochotně jí podá ruku. Dylen Loser. Ví, že stratit už nic nemůže. Nevěří ve spásu, věří jen ve smrt. Ale i spása jednou může přijít. Jde jen o to, jestli spása smrtí, nebo propuštěním.

Anotace je po obsahové stránce ukázková. Navozuje pocit napětí a tu správnou husinu, kterou by mystery mělo mít. Jediné, k čemu mám výtku, jsou chyby. Kdyby tam nebyly, nebála bych se říct, že je to anotace k tištěné knize.

Hodnocení: 87%

Odbočka k chybám:

Tady toho bude trošku více. Nebylo jediné kapitoly, kde bych si do sešitu nečmrkala čárky za každou chybu. Někde to rušilo, jinde měnilo významy celých vět. Ale pokud si autorka sežene korektora, výbrus má šanci na úspěšné dílo. Ale já zastávám názor, že když už má být autor na své dílo pyšný, měl by si ho opravovat sám.

Začnu tím, kde se chybovalo nejvíce. Čárky. Napočítala jsem kolem šedesáti případů, kdy buď chyběla, nebo přebývala. Nejčastěji se jednalo o vztahy mezi vedlejší a hlavní větou, to tradiční že, před které se někdy bojím dát čárku i já. Na tohle není žádná pomůcka, je to jen otázka znalosti vztahů mezi větami a slovy. A jen tak mezi námi, ani mně by se mezi k sobě se hodící slova čárka dávat nechtěla.

Dále bych měla zmínit i shodu podmětu s přísudkem. Někdy byla stavba věty tak krkolomná, že jsem si ji musela přečíst několikrát, abych to pochopila. V pár případech to bylo i úsměvné, ale jakmile jsem si všimla měkkého I s podmětem dveře, úsměv mi poklesl. Čárky jsou omluvitelné, tam se splete snad každý, ale u shody podmětu s přísudkem by to být nemělo.

Rozbory vysloužilého Kapitána |UKONČENO|Kde žijí příběhy. Začni objevovat