Christine POV
Well, hari yg cerah lagi seperti hari yg biasa. Aq dh sembunyikan 'identiti' ku dari semua org termasuklh adik ku. Christopher Herold. Sudah 7 tahun, kami berdua hidup sendiri semenjak ibubapa kami ditimpa kemalangan di San Francisco. Pada mulanya, kami berdua tinggal dgn Aunty saya di California. Tpi semenjak sya dpt tawaran 'berkerja' oleh seseorang, sya dpt duit sendiri. $50 000 untuk membunuh seorang jak. Kadang² mereka bayar lebih tinggi dri itu. Adikku ingat aq ada bisnes. So,, aq go on jk.
“ Wei,wei,, apasal termenung ni jk ?” siapa lagi yg suka kacau aq, Julie Kim. “ Masa lalu ..” aq menjawap smbil mengeluh. “Bruh, masa lalu biarkan lalu lh ” lalu menyentuh bahuku. Hari ni dia lepak kat apartment aq. Dulu masa first time dia apartment aq, dia tk percaya ni apartment aq. Mungkin sbb aq tinggal di penthouse.
“oky , oky ” aq menjawap. “Tinnie, ikutlh aq dgn adik kau tengok tv ” Julie tarik lengan aq. “ Tak da mood bruh ”
“EXO ada buat comeback kat Music Bank ” dia berkata smbil berjalan. “ Ya ka?! ” aq pun cepat² lari ke arah ruang tamu di mana adik ku berada.“Bila nak start ni?! ” aq tanya. “ Pukul 4 nnti ” Julie menjawab . Aq tengok ke arah jam. Skrang pukul 1 petang. “BODOH! EMPAT JAM LAGI LAH NGOK! ” aq berteriak dekat Julie. Dia senyum smbil menutup telinga dia. Tak lama kemudian kami semua ketawa. Aq pun tk tahu kenapa.
Tiba² aq terima panggilan. Aq pun pergi ke bilik aq lalu kunci.
Dari tidak diketahui.
Aq pun menjawab.
Christine - italian
Unknown - bold"Hello? "
"Ni 'Black Widow' ke? "
"Ya. Apa tujuan kau telefon aq? "
"Aq nak upah kau untuk bunuh xxx xxxx xx ""Bayaran ?"
" 30 juta won "
"Oky, bagi alamat atau tempat yg dia akan pergi malam ni""Malam ni dia ada makan malam dengan client dia di xxxxx restaurant pukul 8 ni nanti "
"Oky, pastikan kau ada juga di sana "
"Baiklah "
Call tu pun end.
“hey, Chris. Malamni kakak keluar sekejap ya. ” aq bagitahu adik aq yg syok tengk tv dgn Julie. “kakak nk kemana ? ” chris tanya smbil mengangkat keningnya . “kakak ada bisnes ” “owh,, baiklah! Bila kakak balik? ”“Dalam sembilan setengah mungkin ”. aq terus bergegas ke bilik aq dn sediakan barang² ku. “Bye, kakak ”“Bye, Tinnie” kata Julie dn Chris smbil melambai aq. Aq pun balas dgn lambai mereka balik lalu keluar.
Di tempat kejadian
Aq dh ready dn sembunyi di suatu tempat yg tdk dpt di kesan. Aq pun call client aq.
“yo! Aq dh di tempat kejadian. ”
“Aq kat belakang dia ”
Aq menoleh dn tengok seorang lelaki memegang telefon.
“aq nk duit dulu baru aq laksanakan tugas aq”
“kalau aq tk nk ?”
“kau akn terlepas dia dlm 30 saat”
“bh,, nnti lh ”
“bro, no money no talk”
“...”
“sepuluh saat lagi dn aq tengok acc aq masih belum receive apa²”
“BAIKLAH!”
Received: 30 000 000 won from unknown
Aq pun tembak tepat di leher mangsa aq dn dia mati sebelum masuk ke restaurant tu.
“Mission Complete. Thanks for hire me ”
Aq bagitau dia lalu berlalu di tempat kejadian.
Itu baru kerja belum lagi kehidupan aq di SEKOLAH. Aq tak tahu kenapa aq slalu jdi tumpuan di sekolah. Mungkin sebab aq ni org luar negara dn aq ni jenis yg cepat belajar. Cuma ambil 2 bulan untuk aq ckp korea . Dn aq baru 8 bulan tinggal di korea.
Smbil berjalan pulang ke rumah. Aq pun terfikir kenapa aq pilih 'pembunuh' dri pada yg lain² mksud aq jdi Doktor ka? Guru ka?
Harap - harap aq dpt keluar dri dunia ini.
Dulu, masa 7 tahun lalu. Selepas 3 bulan ibubapa aq meninggal aq mengalami stress dn kemurungan. Pd masa tu, aq tk kesah sekeliling. Adik aq risau dengan aq. Dia risau tentang dgn kesihatan aq. Pda suatu hari, adik aq nk bawa aq ke taman tema. Aq berfikir :
Hmm,, betul juga ckp si Chris. Aq asyik kurung kn diri jak. Mungkin ,, aq patut ikut. Aunty aq pun risau sngat dkt aq.
Jadi, aq pun setuju dn ikut mereka pergi ke taman tema. Ada satu permainan ni. Yang betul² ambil perhatian aq. Iaitu Tembak Belon. Aq cuba nasib je. Sekali aq tembak, kesemua tembakan aq kena . Aq dpt hadiah patung unicorn yg besar. Lepas tu, aq kena panggil seorang pak cik. Dia kat aq memang berbakat dn ingin mengambil aq menjadi anak murid dia. Aq kata tak boleh sebab aq perlu kebenaran dri aunty. Dia minta aq bawa ke aunty aq, so aq bawa dia ke aunty aq.
Selepas mereka berbual, aunty aq pun ckp kat aq. “Christine, saya rasa kamu memang patut ikut dia. Kamu aq belajar tentang menjadi usahawan dn berjaya. Ini untuk masa depan kamu.” Aq pun menganguk.
Selepas setahun aq meninggalkan keluarga aq. Aq menjadi pelatih kepada 'pembunuh' pd masa yg sama dia juga seorang usahawan yg berjaya. Dia ajar aq membunuh dn juga cara menjadi ushawan.
“oh, smpai dh ” aq ckp kpd diriku dn terus masuk ke apartment aq.
*****
YOU ARE READING
Serial Killer || P.JM 〔Malay〕
Fanfiction" Patutkah aku sambung 'misi' ini ? " " Kenapa dia terlalu baik dgn aq ... " " ARGHH ! Perasaan apakah ini ?! " A/N: whoop whoopp~ My first book~ ♡♡♥♥ Hope you guys will enjoy it ~♡ After this book done , I will do this one in English...