CHAPTER 03

5K 309 43
                                    

[GIANA LEWIS]

Saya baca2 notes saya, maybe mau 10 minit saya rasa tu, sana2 juga page yang sama saya baca. Skejap2 saya garu kepala saya yang nda gatal.

"Ui Gee...napa ko? Ko okay kah ni?"

Saya pusing tingu Erica di meja study dia.

"Sa ok bah."

"Sa taulah bisuk kita first paper, tapi takkan ko nerves."

"Er..ya..nerves lah bah ni. Takut nda dapat jawab."

Honestly....

Saya bukan nerves pasal exam. Saya masih terfikir pasal Oscar. Buduh oo kan. Berabis saya bilang saya nda mau fikir pasal small matter tapi bulih2 saya ingat pasal Oscar.

"Aii...budak pandai macam ko bulih juga kah nda dapat jawab paper. Relax bah. Sa pun nerves juga tapi nda lah macam ko sampai begaru sana sini."

Saya senyum2 ja, terus saya berdiri pi baring sana atas katil saya. Nda lama tu Erica pun ikut pi baring atas katil dia tapi dia pusing menghadap saya.

"Gee....what's ur plan after study?"

"Plan? Erm...sambil tunggu2 result, sa balik kampung, tulung mami jaga kantin."

"Okay..what I mean is...after we got result bah."

"Ooo...kalau sa dapat tu biasiswa, sa mo sambung degree tapi di kolej sini2 KK ja. Sa nda mau pi jauh2, teda kawan mami sa. What about U?"

"Me? Sambung degree kah nda tu sa blum fikir lagi. My dad balik2 sudah remind sa, suruh balik KL. So, after kita exam ni sa balik KL sudah."

"What?? So soon...alah, nda lah kita jumpa lagi ni kan?"

"Ya bah. But U can come to KL bah."

"Tunggu lah sa ada duit, naik kapal pun nda pernah. Haha.."

Last2 saya dan Erica end up bercerita pasal masa depan, terus nda jadi kami study. Well...at least saya bulih kasih distract fikiran saya pasal Oscar.

🌼🌼🌼

Exam season has just started. First exam paper saya baru ja berlalu few days ago. Saya ada 3 lagi exam papers tapi jauh2 gap tu date exams. Two papers on next week, and last paper next-next week lagi.

Masa tunggu2 date exam papers, memang saya di kolej ja fokus study. Kadang2 saya study sendiri di bilik, kadang2 study group sama diorang Sairah sana library.

Betul2 tidak rasa bah tu masa, 3 minggu habis gitu ja. Nasib baik semua exam papers saya dapat jawab juga tanpa masalah. Let's just wish my luck on my side, that my name still on top 3 dan saya dapat tu biasiswa.

After paper kami yang paling last, kami punya head of program, Mr Ralph bilang fakulti akan buat satu party farewell untuk final year student.

📞 Me : Mi, sa habis exam sudah ni.

📞 Mami : Nah syukur semua sudah habis. Macam mana, ko dapat jawab juga?

📞 Me : Aik mestilah. Pandai bah anak mami ni. Oh ya mi, lusa kami ada farewell party sana fakulti. Kira2 lepas party, sa urus dulu cek out hostel baru sa balik rumah aa. Mungkin lewat2 petang sa balik.

📞 Mami : Ooo..bah...nda payah kelam kabut pulang bah. Last sudah ko di skul kan, urus lah dulu apa2 yang patut di sana.

📞 Me : Okay, mi. Apa2 nanti sa call mami k. Bye mi.

📞 Mami : Bah...jaga diri kio Gee.

End call.

🌼🌼🌼

Unforgettable Sins #Book1 [COMPLETED]Where stories live. Discover now