CHAPTER 27

5K 356 161
                                    

[GIANA LEWIS]

Saya rasa macam mo pingsan balik bila doktor cakap saya pregnant. Saya picit2 kepala saya, macam mo gelap ni dunia terus saya rasa.

Pregnant?

I'm pregnant?

There's a another soul inside me?

For the next hour, tu doktor buat check up, saya pun nda tau untuk apa, then ada things dia explain pasal pregnancy. Saya nda berapa concerntrate sebab...I don't give a damn. I'm not ready for this, for the baby. Gila.

"Ok puan. Kalau ada masalah, puan datang terus pi hospital aa. And for the next visit, it is better if ur husband can tag along. Sa faham for first time parents, kamu mesti nervous kan. So this is the best time to share this moment, and learn together." Panjang lebar tu doktor nasihat saya.

Husband?

Do I have a husband?

😏

Lepas semua settle saya keluar dari bilik pemeriksaan. Sampai sana luar saya terkejut nampak Jacob duduk2 sana waiting area. Susah mo explain ekspresi muka dia sekarang. Apa juga dia buat sini ni?

Saya nampak dia berdiri dan jalan pi arah saya.

"Is everything ok, Giana?"

"Apa ko buat sini?"

"I-I was---"

"Jap...ko yang hantar sa pi hospital kah?"

Dia angguk2 ja. Saya tarik nafas panjang, nda tau macam mana mo respon. Lepas ambil ubat sana farmasi, baru kami sama2 keluar dari hospital. Saya ikut dia sampai masuk kereta. Dalam kereta kami nda banyak bercakap.

"Ko mo makan?" Bilang dia, tapi saya diam.

Saya teda selera mo makan sekarang. Saya tidak lapar langsung pada hal dari pagi saya belum makan. Doktor sudah cakap tadi mulai hari ni saya mesti jaga makan minum saya.

"Kita singgah mana2 kedai cari makan k." Bilang dia lagi.

Saya biar ja Jacob buat decision. Saya kasih baring sikit tu kerusi terus saya tutup mata. Saya betul2 confuse oo sekarang. Napa time2 sekarang saya bulih pregnant? We used protection. Did we? Maybe no. Mampus...

Tiba2 saya rasa kereta berhenti. Bila saya buka mata, Jacob singgah di satu kedai makan. 10 minit saya tunggu dalam kereta then dia datang bawa satu plastik tapau.

"Sa tapau ko bubur ayam. Hope U don't mind."

Saya kasih iya2 ja. Baru saya terfikir napa Jacob bulih hantar saya pi hospital? And most of all, dia tau kah tu aa yang saya pregnant? Tadi doktor mention pasal husband, diurang nampak kali Jacob sama2 saya tadi. Jan2 diurang ingat Jacob laki saya kali.

Sampai sana rumah, saya ingat Jacob kasih turun saya ja. Dia pun ikut turun dan ikut saya sampai dalam rumah. Saya nampak dia masuk dapur, nda tau apa dia buat. Saya masuk bilik, tukar baju sama seluar terus baru saya pi dapur.

"Nah, eat while it's still hot. Wait. Sa ambil ko air."

Blur2 saya tingu si Jacob bah, dia buat ni rumah macam dia punya pula tapi saya kasih biar ja. Saya makan tu bubur, nda lama tu Jacob ikut duduk sama2 saya di meja makan.

"Why are U here?" Bilang saya.

"Hah?"

"Sorry, I don't mean to be rude. Napa ko yang hantar sa pi hospital tadi?"

"Ooo..erm..tadi sa cari ko di kedai, tapi aunty ko bilang ko masih di rumah."

So..it was Jacob on the door this morning.

Unforgettable Sins #Book1 [COMPLETED]Where stories live. Discover now