CHAPTER 05

4.7K 346 62
                                    

[GIANA LEWIS]

For the past 3 days, saya rasa saya menangis ja. Even funeral mami sudah settle, saya masih lagi nda percaya yang mami teda sudah.

She's gone....forever!

"Gee, pi lah makan. Dari semalam lagi ko blum makan kan?"

"Nanti2 ja sa makan, sa blum lapar."

"Jan lupa makan nanti aa. Nanti ko sakit."

Saya angguk2 ja. Since mami kana bawa balik dari hospital, sampai lah habis funeral, aunty Dazy dan ada beberapa orang kg yang banyak urus hal2 di rumah.

"Giana."

"Madam Rose."

"Madam mo balik sudah ni. Jan fikir banyak k, life must go on."

"Thank U madam. Oh ya, madam. Actually, ada bah sa mo tanya."

"What is it?"

"Er...pihak kolej ada bagi tau kah sama my late mum pasal kes sa di kolej?"

"I think so. 'Cause U suppose to come with ur parents or guardian masa datang pi office hari tu. Tapi, madam nda tau pula kalau pihak kolej ada contact ur late mum kah nda. Why?"

"Oo..teda apa2 lah madam."

"Klau teda pa2, madam balik dulu k. Klau ada apa2, jan malu2 contact madam. Take care."

Selepas ja madam Rose balik, saya masuk pi bilik mami. I don't know why, but I have this feeling yang mami kena heart attack sebab dapat tau pasal kes saya.

Saya ambil handphone mami dan cek call history. And yes, memang ada number dari kolej yang call mami on the day mami kena heart attack.

Oh gadd! It was true! Mami heart attack sebab saya.

How am I going to live my life with this guilt?

I'm sorry, mi.

I am sorry.

😭

🌼🌼🌼

Dua minggu after mami teda, saya stay di kg ja. I feel so lost, hidup pun macam meaningless sudah.

I was expelled from the college and I lost all my dream.

I have no one 'cause mami already left me for good.

Semua ni just because one stupid video. Apa bah salah saya sampai ada yang sanggup trap saya macam ni?

"Gee...."

"Eh, aunty..."

"Odoi gia ko, Gee...napa ko makin kurus sudah ni? Lama sudah aunty nda nampak ko keluar rumah."

"Sa okay bah, aunty. Jan lah risau."

"Tu kantin mami ko, ko nda mo pi buka kah? Jan lah ko telampau duduk di rumah ja."

"Sa nda tau o aunty. Bila sa di kantin, sa ingat mami...tapi bila sa di rumah ni pun sa ingat dia."

"Aunty faham. Tapi sampai bila ko mo jadi macam ni? Aunty pun kadang2 pandai ingat2 mami ko, tapi kalau mami ko tau ko macam ni, susah hati dia nanti tu."

Saya senyum ja dengar aunty Dazy berleter. Bukan juga saya mau jadi macam ni.

Nda lama tu, aunty Dazy balik, tinggal saya saturang lagi di rumah. I miss mami. I miss my college life. I miss my friends. I miss Simon. 😢

Tiba2 saya tergerak hati mo call Erica, dia belum tau lagi pasal mami, dan saya rasa dia nda tau pun pasal saya kana expelled dari kolej.

Masa saya call Erica, saya hairan operator yang angkat, dia bilang nombor teda dalam perkhidmatan. Means? Dia tukar nombor? Napa dia nda kasih tau saya? Bila saya try send text pun not delivered. What happen?

Unforgettable Sins #Book1 [COMPLETED]Where stories live. Discover now