Kapitel 9
💎Your my diamond💎
En sista gång drar jag puderborsten över min kind. Jag tar sedan ett steg bakåt för att inspektera mig själv i kroppsspegeln. Efter 40 minuter av en plågsam beslutsångest så har jag valt en marinblå hoodie från Victorias secret och ett par vita shorts.
- Måste bli brun..
Mumlar jag för mig själv samtidigt som jag applicerar lite läppglans på mina välformade läppar. Jag plutar en sista gång med läpparna och rättar till en ögonfrans som fallit på fel plats.
*pliiiing*
Jag ska precis gå ut till köket för att hämta min telefon när jag hör Giggis entusiastiska röst.
- Agggggiiiii! Det är han, det är han. Omg det är han!
Skriken blir allt högre och tillslut står Hon i dörröppningen. I handen har hon min IPhone.
- Ge mig den Gloria!
Hon ser på mig med ett lurigt leende.
- Skulle inte tro det hörredu...
Jag tar satts och springer mot henne, hon har fattat galoppen och springer in i mitt sovrum.
- Gloria! Ge mig den, nu!
Beordrar jag bestämt
- Okej då surpuppa.
Hon tittar en sista gång på telefonen och säger tyst:
- Din pojkvän vill ses hemma hos sig.
Jag fnyser till och sliter åt mig telefonen och låser upp den genast.
- Älskar dig Aggi
Säger Gloria högt när hon lämnar rummet.
Jag svarar att jag älskar henne mer och läser smset.
• Hej Anastasia! Hur blev det med vår kaffedate? Passar det fortfarande? Skulle vi kunna ses hemma hos mig vid klockan 13, som bestämt? Jag kan hämta upp dig om du vill. Ses snart 😘
Jag tittar upp och får se Glorias stora ögon genom dörrspringan. Jag ler ett snett leende och hon fnissar nervöst.
- Vad skrev han?
- Det vet väl du, du läste väl smset? skrattar jag och tittar ner i telefonen igen.
Fingrarna flyttar sig över tangentbordet. Till sist svarar jag:
> 13.00 blir perfekt, du får gärna hämta upp mig. Tror inte vi döpte det "kaffedate" men det låter bra, ska vi bestämma plats? 😘
...........................................................
Efter att vi kommit överens över en plats så blev det bara att kliva i conversen och bege sig till London bridge. Vi bor bara några hundra meter därifrån så det är inga problem.
Jag ställer mig och väntar på min hjälte. Eller kan man kanske kalla honom min date? Nej låt oss bara kalla honom vid namn. Nervöst plockar jag fram telefonen och tittar på klockan. 13.08, hade han struntat i mig och hittat på något annat som är roligare än att träffa mig? Min blick strävar efter de underbara ögonen och plötsligt får jag syn på en bil som rullar fram på parkeringen. Samtidigt ringer min mobil.
• Ja hallå?
* Jag tror jag ser dig...
• Det tror jag också. Säger jag nervöst och går mot bilen.
* Du ser bra ut i de där shortsen.
• Haha tack.
Stammar jag fram.
Plötligt stiger en man ut ur bilen och öppnar dörren till baksätet. Jag stirrar på honom och han visar med handen att jag ska gå in.
* Somsagt är du väldigt vacker
• Det tror jag inte att du har sagt förut.
Säger jag tyst.
Han lägger på och när jag hoppar in i bilen så säger en röst:
- Men jag säger det nu.
YOU ARE READING
Aggi
FanfictionAnastasia, en vanlig tjej från Sverige har rest till London för att studera och för att leva livet. Genom ett mirakel stöter hon på Harry Styles och de börjar träffas mer och mer, vad har Harry för känslor? Hur ska Anastasia reagera på hans besked...