Resan

149 5 0
                                    

Kapitel 21
🍒

__________________
•Harrys perspektiv•

"Harry kan jag få vattnet?" Frågade Liam mig när jag satte mig i bussen. Men jag var så uppe i smset som jag skrev till Anastasia att jag inte ens märkte det. Niall tittade över min axel och stönade.

" Han skriver till henne igeeeen, your sooo in love Buddy "
Det var då han fick min uppmärksamhet.

" Vi är bara kompisar " jag försökte att låta trovärdig men ett litet leende slapp ut mina läppar.

"Told ya." Stumt ignorerade jag killarnas blickar och tittade ut genom fönstret för att uppräcka att vi snart var framme där vi skulle hämta upp Anastasia och hennes vän.

_______________________
• Anastasias perspektiv •

Långsamt gled bussen in på parkeringen. Jag tog av mig mina solglasögon och satte dem på huvudet istället. Nervöst tittade jag på Gloria bredvid mig. Hon märkte inte att jag tittade utan tittade storögt på de fem killarna som kom gåendes mot oss. Även fast hon såg ut som världens lyckligaste människa kunde jag urskilja sorgen i hennes varmhjärtade själ. Detta gjorde mig aningen nedstämd men när jag tillslut ändrade blicken och såg att Harry stod framför mig släppte all oro.

"Hej" sade jag och log brett.

"Hallå där Anastasia, min vackra" sade han och kysste mjukt min hand. Jag fnittrade till och så gjorde han. För ett par sekunder stod vi bara och tittade på varandra. Tills Liam harklade sig. Han såg då på Gloria och hälsade lika artigt på henne. Även fast jag vet att de precis träffats så blev jag aningen svartsjuk. Jag ville inte, men vad gjorde min vilja i detta fallet?

En efter en hälsade vi på varandra. Och när det var gjort så ledde de in oss i bussen.

"Välkommen till One Direction expressen, nästa stopp... Harrys space" ropade Louis.

AggiWhere stories live. Discover now