Fifa

207 6 0
                                    

Kapitel 14

🍌Be you🍌

________________________________

• Anastasias perspektiv •

Återigen står jag i garderoben för att välja en bra outfit. Hm. Det skulle bara vara en myskväll med "grabbarna" så.. Något fint men ändå sofistikerat. Man kan inte ha mjukis. Eller? Nej det kan man inte. Något skönt. Men fint.

- Giggi! Jag behöver hjälp här!

Men så kommer jag på att hon inte närvarar här. Jag får lösa problemet själv. Tillslut beslutar jag att jag ska ha på mig en Abercrombie T-shirt med ett par adidas byxor Sofistikerat, men fint.

Med lätta drag drar jag puderborsten över mitt ansikte. Jag struntar i bronzern och applicerar mascara på ögonfransarna. Efter det fyller jag i ögonbrynen med ett tunt lager, jag vill inte se så sminkad ut. Jag vill se så naturlig ut som jag vågar. Jag sätter mig i köket ett tag och bara tittar ut genom fönstret. Bara för att jag kan liksom. Jag suckar tungt och går in i badrummet igen. Jag flätar mitt hår och tittar sedan in i spegeln. En kort, smal och blek tjej stirrar tillbaka. Hennes inbakade fläta hänger slappt över hennes högra axel. Till min lättnad ser hon ganska avslappnad och naturlig ut.

Jag tittar på klockan och upptäcker att jag ska vara där om tjugo minuter. Är det bra att vara tidig? Skit samma.

Jag knackar på dörren och rösterna jag hörde när jag gick upp för trappan tystnar. Steg närmar sig dörren och någon öppnar. Det är en stor, lång man. Hans huvud är kalt och saknar hår. Runt halsen hänger

ett band.

"Ehm, hej."Jag försöker att titta bakom honom men han är så bred så det går inte.

"Vad gör ni här fröken."

Hans röst låter tillgjord och jag blir lite irriterad.

"Jag blev faktiskt bjuden hit. "

Jag försöker låta trevlig och tycker att jag lyckats rätt bra.

"Jaha, vem är den lycklige då?" Han hånflinar svagt

jag vill bara trampa på hans ansikte och gå därifrån.

" Ehm.. Är det viktigt?" jag stirrar på hans stora näsa men tittar sedan istället upp på ansiktet och in i hans ögon. >>Visa dig inte svag<< var något som min moster alltid sagt till mig när jag pratade med någon.

"Vill du komma in här? han tittar på mig med en hård blick

" Ja.. "

"Är det så viktigt?"

"Ja det är det. "

"Vill du in eller inte? "

"Ja, jag vill in och det var Harry som bjöd in mig. "

"Harry?"

"Ja? Harry Styles? Vill du veta mer? Jo han är ganska lång. Klär sig fint och prydligt. Ehm han har brunt hår och lite lockigt så där."

" OKEJ! Det räcker."

"Tack"säger jag så ljust som jag kan och niger fint.

Han stiger sedan åt sidan så jag kan gå igenom dörren. Samtidigt suckar han tungt och går sin väg.

Jag skrattar tyst för mig själv och samtidigt rusar fem killar ut ur dörren vid min axels högra sida.

En blond kille springer fram med handen utsträckt och jag hoppar undan kvickt. Men sen ser jag att det är Niall och börjar skratta.

AggiWhere stories live. Discover now