♦-05♦

357 32 16
                                    

"Aku tak perlukan pertolongan kau" Jungmin masih cuba mencapai biskut lexus.

"Orang nak tolong, tapi tak nak bagi. Dah la" namja itu ingin meninggalkan Jungmin.

"Agak-agak lah. Ko nampak aku tak sampai kan, tolong lah ambikkan" Jungmin memandang namja itu.

"Aku nak tolong tak kasi. Pandai-pandailah ko ambik sendiri" namja itu berlalu meninggalkan Jungmin.

"Oii Suga!" still namja tu berlalu ingin meninggalkan Jungmin.

"Min, asal terjerit-jerit ni?" tanya Jihyun.

"Ko tengok la Suga tu. Dia tanya aku nak tolong ke tak, lepas tu aku jawab la aku tak perlukan pertolongan dia. Pastu dia pergi cam tu je. Aku dah la nak biskut lexus tu"

"Min, aku tengok ko macam Jie dah. Dah dah la tu, biar aku ambikkan"

Semasa mereka menuju ke kaunter untuk membayar roti dan biskut itu seorang namja terlanggar mereka.

"Ohh mianhae, saya tak nampak" namja itu terus berlalu pergi.

"Asal namja tu?"

"Ntah, dah la jom"

____________________________

"Bapaku pulang dari kota, bapaku belikan kereta. Kereta kecil warna merah, boleh ku bawa ke sekolah. Pon pon pon pon pon pon pon pon pon, kereta kecil ku berbunyi, marilah adik mari naik. Boleh ku bawa jumpa nenek. Yeahhh nk jumpa nenekk. Tak sabar nak bawak kereta. Bapaku pulang dari--

"Oii Jie, boleh nyanyi lagu lain tak? dah la lagu tah apa-apa" Taeyoon membaling bantal yang dipegangnya kepada Hyunji yang berada di dapur.

"Habis, ko nak aku nyanyi lagu apa hah?? aku bukan kacau ko pon" Hyunji memaling wajahnya memandang Taeyoon yang khusyuk tengok barbie.

"Nyanyi jelah lagu apa-apa pon, tapi jangan la nyanyi lagu budak-budak tu" Taeyoon sambung tengok tv.

"Biarlah aku nak nyanyi lagu niii, dari ko tak tolong kemas rumah ni, barbie je tahu" Hyunji membaling kembali bantal yang dibaling Taeyoon.

"Jangan la kacau aku!" Taeyoon khusyuk tengok tv.

Hyunji yang pelik, perlahan-lahan mendekati Taeyoon yang tengah tengok tv.

Dan akhirnya kerja mengemas didapur terbengkalai apabila dua orang duduk menghadap barbie.
__________________

Hyojeong mendekati beruk yang tengah menonton barbie itu.

"Korang!" Hyojeong memanggil Taeyoon dan Hyunji yang khusyuk tengok barbie.

"Wey! tengok ni" akhirnya Hyojeong tak dilayan.

Hyojeong mencabut plug tv.

"HYO!!"

"Apa??"

"Pasang balik la woii, barbie tu nak keluar dari menara tu woi!!" Hyunji menggesa Hyojeong.

Taeyoon memandang Hyunji tajam.

"Apa?"

"Tadi ko yang membebel suh kemas tu lah ni lah, pastu ko merayu suh pasang balik ye" Taeyoon memandang Hyunji disebelahnya.

"Biarlah, kalau aku nyanyi lagu budak-budak ko suh senyap"

"Jap, apa kaitan barbie dengan lagu tu??"

Hyojeong pon dah pening. Dia nak tunjuk sesuatu tapi diabaikan.

"Tak, kalau aku nyanyi lagu tu ko suh senyap. Jadi aku pergi lah tengok barbie dengan ko, aku senyapkan" balas Hyunji tak nak kalah.

"Aku tak suruh ko senyap, aku cuma suruh ko nyanyi lagu lain. Buuu buuu, dah kalah tu kalah la" Taeyoon memasang plug tv.

Dan ye Hyunji kalah dengan Taeyoon.

"Korang" panggil Hyojeong.

Still diabaikan.

"Korang!!" jerit Hyojeong berdiri menghalang tv.

"Woi tepi woi!! barbie tu dah jumpa ayah dia woi!!" Taeyoon menyepak-nyepak Hojeong untuk ketepi.

Dan Hyunji membantu Taeyoon menghalang Hyojeong dari berdiri betul-betul depan tv.

"Jap lah! aku nak tunjuk sesuatu ni!!" Hyojeong mengangkat gambar yang dijumpai dia sewaktu mengemas tadi.

Serta-merta Taeyoon dan Hyunji berhenti mengalihkan Hyojeong dari depan tv.

"Gambar apa ni?" Taeyoon ingin mengambil gambar itu tetapi di ambil oleh Hyunji dahulu.

"Hmm, hensem la" Hyunji ingin menyerahkan kepada Hyojeong.

Hyunji dapat merasakan ada aura kegelapan dekat sebelah dia, perlahan-lahan dia memusingkan kepala dia.

Taeyoon pandang dia seram.

"Hai?" Hyunji menghulurkan gambar itu kepada Taeyoon. Taeyoon terus mengambil gambar itu.

Akhirnya mereka bertiga bersama-sama melihat gambar itu.

"Aku macam kenal la namja ni" Hyojeong berkata memandang Taeyoon dan Hyunji.

"Tapi aku tak kenal dia" Hyunji membalas pandangan Hyojeong.

"Tak ada sesiapa tanya ko kenal dia ke tak Jie. Ni Hyo, ko jumpa dekat mana gambar ni?" tanya Taeyoon mendekatkan wajahnya dengan gambar itu.

Hyojeong mengambil semula gambar itu.

"Aku jumpa time kemas stor" Hyojeong bangun dan ingin berlalu.

"Ko nak gi mana??" tanya Hyunji.

"Aku nak tido" Hyojeong terus menuju ke biliknya.

Hyunji kmbali mmandng Taeyoon.

"Ko nak apa?"

Hyunji tersengih.

"Tak ada apa" Hyunji meninggalkan Taeyoon berseorangan di ruang tamu.

TAEYOON POV

Aku bosan. Barbie dah habis. Nak buat apa ni? aku bermain fon aku.

Aku tahu nak buat apa

END TAEYOON POV

_______________

Tak tahu la apa yang author buat ni

Kalau boleh author nak stopkan je ff ni

Bosan kott!!

7BOYS VS 5GIRLS | BTS ✔Where stories live. Discover now