♦21♦

555 49 1
                                    

Sedang 2ELF sedang menuju ke cafe, sekali lagi mereka di tahan oleh 4 orang lelaki. Mereka cuba mengelak, akhirnya dapat mengelak. Mereka sempat berlari dan menyorok di dalam stor.

"Buat apa 4 orang namja tu macam nak tahan kita " tanya Hyunji. "Sebab nak perangkap kita semua dalam hati diaorang" gurau Jihyun.

"Tak lawak Hyun" kata Hyojeong. "Hyun tak kata lawak pon" balas Jihyun. "Dah jangan nak bertekak, sekarang ni jom keluar dari tempat ni'' kata Taeyoon. Mereka cuba membuka pintu tersebut tetapi tak boleh.

"Apasal tak boleh bukak ni?" tanya Hyunji panik. "sape yang last tutup pintu ni tadi?" tanya Taeyoon. "Hmm, aku" kata Hyojeong. "Ko kunci ke?" tanya Taeyoon. "Mana ada" kata Hyojeong.

"Habistu macam mana ni?" tanya Jihyun. Tiba-tiba mereka mendengar ada suara dari luar ketawa. "Hahahaha, mereput la korang kat dalam tu" kata salah seorng daripada mereka. "Jap tu bukan suara Irene ke?" tanya Hyunji.

"Woi!! keluarkan kitaorang lah!!" jerit Hyojeong. "Tak nak" red velvet pon berlalu pergi. Mereka memang dalam kesusahan kerana stor yang mereka terperangkap itu di laluan koridor yang tak ramai orang lalu.

"Aku harap ada orang tolong kita" harap Taeyoon.

Setelah beberapa jam diaorang duduk di dalam stor itu diaorang dengar ada orang lalu dekat laluan koridor itu sambil ketawa-ketawa.

"Sesiapa yang dengar!! boleh tak kita orang nak mintak tolong, kita orang dekat dalam stor ni!!" jerit Hyunji.

"Woi, ko pergi jerit tu kenapa? kalau 4 orang namja tu macam mana?" marah Taeyoon. "Ala, lepas diaorang bukak ni kita lari la" kata Hyunji.

"Ada orang ke dalam ni?" tanya seseorang di luar stor itu. "Ada!! kita orang terperangkap dekat dalam ni!" jerit Jihyun pula.

"Ni lagi sorang" marah Taeyoon kepada Jihyun. "Apa?!" Jihyun memandng Taeyoon dengan muka blur.

"Oh tunggu kejap, kita orang cuba bukak" kata orang yang berada di luar. "Cepat sikit!!" jerit Hyojeong pula.

"Serius la, kenapa dengan korang ni?" marah Taeyoon. "Biarlah, lagi pon tak sanggup aku duduk kat sini dengan korang, dari tadi bertekak je" kata Hyojeong.

"Ye lah, tapi macam mana kalau yang nak tolong kita tu 4 orang namja tu?" tanya Taeyoon. "Yoon  yang ko takut sangat kenapa? biar je lah dia orang, ke ko suka namja yang nama inpyo tu?" Hyunji memandang Taeyoon.

"UUuu, Yoon suka Inpyo" jerit Jihyun lalu berlari-lari di dalam stor itu. (muat ke nak lari-lari dalam tu)

"HYUN!! KO DIAM, BILA MASA AKU SUKA DIA TU HAH!!?" selepas Taeyoon menjerit tiba-tiba pintu stor terbukak.

"LA, KORANG KE YANG DARI TADI AKU DENGAR TERJERIT-JERIT DALAM STOR NI?" tanya Jin. 4 orang yeoja itu hanya memandang 7 orang namja yang berada di hadapan pintu stor itu.

"Like seriously, baik aku duduk dalam ni daripada pintu ni dibukak oleh orang yang macam apa" kata Taeyoon.

"Hey, mulut tu sila tapis eh" kata Jungkook memandang Taeyoon. "Buat apa nak tapis mulut?" tanya Hyunji pelik.

"Aduh dia ni, pabo nya melebihi had" kata Hyojeong. "Eh biarlah lebih had, daripada kita terserempak dengan dorang ni" kata Hyunji.

"Dah jom" Taeyoon menarik tangan Hyojeong, Jihyun dan Hyunji untuk keluar dari stor itu. BTS terpaksa memberikan laluan kepada mereka berlima.

"Woi!! terima kasih mana?!" jerit Jhope. "GOMAWO!!" jerit lima orang yeoja itu meninggalkan mereka bertujuh.

"WOI!! MRS.KIM NAK JUMPA KORANG BEREMPAT!!" jerit Namjoon. Lima orang yeoja itu hanya berlalu.

______________________

"Dorang berempat tak ada adab ke?" Jungkook berkata. "Biarlah diaorang, ni hyung nak tanya kenapa diaorang macam tak suka kita hah?" Jin bertanya.

"Mungkin sebab kes Tae tu kot" kata Namjoon. "Aah, aku pon rasa macam tu" kata Suga.

"Dah la, jom balik kelas" mereka pon berlalu masuk ke kelas.

__________________________

makin lama, makin malas la nak update

7BOYS VS 5GIRLS | BTS ✔Where stories live. Discover now