Selepas sahaja jihyo dan jongsuk menonton wayang mereka berjalan jalan di sekitar mall itu yelah kata nak spend time so jalan jalan lah jawabnya....Sedang mereka meronda-ronda kawasan sekitar mall perut jihyo pula secara tiba-tiba memulas...
" oppa hyo rasa hyo kena pegi toilet sakit perut nih" kata jihyo sambil memegang erat perutnya...
Jongsuk yang ketika itu sedang ralit melihat perhiasan terus meluru ke arahnya dengan muka cemas....
" hah.... Hyo sakit??? Hyo sakit kat mana.... Kena pegi hospital nih" jawab jongsuk cemas...
Jihyo memandang muka oppa dengan pandangan menyampah... ' yelah sakit perut je pun bukan nak terberanak pun.... ' desis hati jihyo...
Dengan pantas dia terus meninggalkan oppanya di situ dalam keadaan terpinga-pinga.....
' ahhh lantaklah oppa tuh pandai pandai dia lah nanti' desis hatinya lagi apabila mendengar jeritan oppanya yang mengalahkan halilintar itu...
Dia terus menonong ke tandas sambil itu dia sempat menjeling oppanya yang dikerumun oleh fans fans nya...
Dia ketawa perlahan apabila melihat wajah oppanya yang cemberut namun still dikawal..
Berlagak macho lah katakan...
Entah bagaimana apabila dia berpaling ke depan semula dengan tiba-tiba bahunya terlanggar seorang namja...
" aduh tiang elektrik mana pulak aku langgar nih " katanya sambil menggosok bahu yg perit...
" lain kali kalau jalan paka mata bukan pakai lutut" marah namja itu kasar...
" ahjusshi yang langgar saya pastu nak marah sy pulak" jawab jihyo berani...
Baru sahaja namja itu ingin menjawab dia terus bangun dan berlari meninggalkan namja itu...
Namja itu memandang dengan pandangan yang sukar ditafsirkan...
' cute ' desis hati namja itu sambil tersengih-sengih nasib baik dia memakai mask kalau tak confirm orang yang lalu lalang panggil dia gila...
Dia terus bangun dan meninggalkan tempat itu.. Yelah takkan nak tidur depan tandas pulak...
******************
( jihyo pov)Aku mengeluh lega apabila hajat ku sudah tercapai... Terus aku berjalan ke arah sinki untuk membasuh tangan...
Entah kenapa pulak aku boleh teringatkan namja yang langgar aku tadi...
' tak sempat aku nak minta maaf ...' kataku perlahan...
Lantas itu aku terus menutup pili paip dan berjalan ke luar dari tandas itu...
Baru ajer beberapa langkah aku berjalan tetiba aku terdengar jeritan minta tolong...
' apa hal tu ' desis hatiku perlahan apabila ternampak ramai orang berkerumun di tengah tengah mall itu...
Dengan tertanya-tanya aku melangkah merapati tempat itu baru aku perasaan...
Aku menarik nafas panjang apabila ternampak seorang lelaki yang persis dengan perompak sedang mengacukan pisau ke arah budak perempuan yang berumur lebih kurang 9 atau 10 tahun...
Entah kenapa bibirku tersungging senyuman sinis...
Terus dengan beraninya aku berjalan mendekati jenayah itu...
****************
( Author pov)Dengan beraninya jihyo melangkah masuk dalam tengah tengah bulatan tersebut...
" berhenti jangan dekat kalau tak aku bunuh budak nih " kata penjenayah tersebut sambil mengacah acahkan pisau itu k e leher kanak-kanak itu...
Manakala kanak-kanak itu sudah lencur dengan air mata dikanan penjenayah itu pula terdapat seorang yeoja yang berumur 30 an sedang menangis sambil dipeluk seorang namja...
" lepaskan budak tu kalau kau rasa nak hidup lama atas bumi nih " kata jihyo mendatar...
" kalau aku tak nak kau nak buat apa nak bunuh aku" katanya sambil ketawa terbahak-bahak..
" maybe" jawab jihyo perlahan ... Penjenyah itu masih leka ketawakan dirinya...
Dengan pantas jihyo terus meluru ke arah penjenayah itu lantas ditarik budak perempuan itu jauh dari penjenyah tersebut..
Secara drastiknya penjenayah itu terus berhenti ketawa dipandangnya jihyo dengan pandangan membunuh.. Namun langsung tidak menakutkan hati jihyo..
Dengan perasaan marah yang membuak buak dia terus meneroa ke arah jihyo sambil mengacukan pisau itu kearah perut jihyo...
Jihyo yang sememangnya menjangka itu terus mengelak.. Dengan pantas dia terus berpusing 160° sebelum kaki nya diangkat tinggi dan melibas pisau itu dari tangan penjenyah tersebut...
Pisau itu terpelanting jauh namun ia masih belum berakhir dengan tenaga yang ada dia terus menumbuk perut jihyo tetapi malangnya jihyo sempat mengelak..
Dengan keadaan penjenayah itu membelakangi jihyo... Dia terus melibas kasar kepala penjenayah itu sehingga pengsan...
Dia memerhati sahaja penjenayah itu dibawa pergi oleh security untuk dibawa ke Balai polis..
Baru sahaja ingin melangkah bahunya ditepuk seseorang dari arah belakang terus dia berpusing..
" gumayo sebab selamatkan anak kami " kata wanita yang dilihatnya tadi sambil menunduk kearahnya..
" cheonmal btw lain kali tolong berhati-hati sebab penjenayah ada dimana mana" jawab jihyo lembut...
Lantas itu dia terus berjalan meninggalkan pasangan itu...
Entah kenapa dia kembali teringatkan kenangan dulu namun pantas dia menangkis..
YOU ARE READING
love u Mr.Idol
Romansasong ji hyo sngt benci akn idol disebabkan kisah silamnya dan berjanji pada dirinya yg dia tidak akan jatuh cinta pada mana² idol.... Disebabkan pertemuan dirinya dngn min yongi aka suga membuat pendiriannya mulai goyah .... Adakah jihyo dpt melupa...