Makan sambil jalan memang nikmat ehh tapi memudarat kan. I know that cause my mom dulu always pesan .AKU ni nak dikatakan baik boleh lah tapi yang nak dihighlight nya aku ni agak degil juga .emm nak buat macam mana? J.
Emelda sibuk berjalan Dan berbual bersama rakan nya Dan secara tiba tiba nya..........
Kedebukk!!
"Woi kau buta kaaa? Mata kau letak kat mana ?lutut ke? Kalau tak reti jalan kau duduk diam je. "
Semua pelajar di lorong dadah ITU semua sedang memerhatikan drama yang tidak berbayar ITU dengan ternganga."Err, ... Err. maaf saya tak sengaja. " jawab Imran dengan ter gagap gagap.
"Kau memang dah tempah keranda awal awal kan.! Jerkah Emelda sambil menggempal penumbuk maut nya yg sudah lama tidak hinggap di muka manusia.
"Maa.f kan saya, saya minta maaf. Saya akan bayar balik ganti rugi.saya janji"
Mendengar saja rayuan budak lelaki nerd ITU emelda serta merta memberdhenti kan niat nya. Bukan nya terkesan dengan kata kata rayuan lelaki ITU tapi di dalam kepala otak nya sedang ligat memikirkan idea yg bernas. IAITU...
"betulke? Ke aku salah dengar, betul kau nk bayar ganti rugi? Kalau ITU yg kau mahu aku on jaa. "
"Yaa. Saya akan buat APA je. Tolong jangan pukul saya. "
"Bagus, kau ni memang baik. Lucky aku hari INI dapat jumpa kau. Kalau macam tu, start harini ehh tak start now kau kena dengar arahan aku! Paham? "
"Err.. Ye ye paham"
"OK btw APA nama kau ? Kelas mana? Nanti senang aku nak cari kau. "
"Haa? Nama saya ke"
"Iyelah takkan nama cleaner kat sekolah ni noob! "
"Er maaf, nama saya Imran saya kelas 2 rajin. "
"Ouh nama aku Emelda aku f4Dan kau kena hormat aku faham. Dah pergi dari sini.!! "
"OMAIGODD!! why kau like this Emelda.? Kau tak serik ke kena gantung sekolah tahun lepas?". Salah seorang rakan karibnya menegur perbuatan emelda
Pembetulan bukan salah seorang dari mereka tapi hanya dia seorang, DHIA. DHIAYANA, dia kawan rapat Emelda sejak mereka start f1 jadi segala duka suka mereka akan lalui bersama. yang lain itu hanya rakan biasa. Yang entah bila bila ja boleh lesap . U all know macam biskut kejap ada sekejap takdek wait ni nak main fake hope ke. Hipokrit je itu semua..
((AUTHOR SAMBUNG LAGI YA NANTJ BUT JANGAN LUPA COMMENT APA YG KURANG! BECAUSE AUTHOR BARU JAA NAK MENJINAKKAN DIRI DGN WATTPAD NI. AND SATU LAGI JGN LUPA VOTE)) fighting! !!.
YOU ARE READING
Peluang Kedua!
Storie breviHidup kaum hawa takkan lengkap tanpa kehadiran kaum Adam " . . ~Emelda ? Mampukah dia hidup sebatang kara , tiada saudara yg mahu menolong nya, malahan mereka hanya mampu memperlekeh kan emelda . Mana pergi peri kemanusian mereka?. Namun , perkara y...