Kawan.

14 2 2
                                    

Sekolah untuk apa ?

Belajar la apa lagi.

Tapi aku pergi sekolah takdak rasa nak belajar pun. Datang sebab apa ? Sebab semua orang pergi sekolah. Jadi aku pun kenalah pergi jugak kan ?

Itu satu.

Kedua, nak jumpa kawan - kawan. Dengan kawan - kawanlah aku dapat jadi diri sendiri yang mengada dan manja plus gedik ( takdelah mana ada hehe )

Aku sayang dia orang.

Walaupun aku jarang beritahu masalah aku pada dia orang.

Walaupun tak ada siapa yang diri sebelah aku bila aku susah.

Walaupun bila aku nak cerita atau nak senang faham , meroyan mereka dengar tak dengar je , reply chat nak tak nak.

So aku mula lah post kat stat ws, tweet, kat ig story.

Orang kata "ek eleh benda kecik macam ni pun nak heboh. Nak bagitahu semua orang."

Tak ada siapa pernah cakap kat aku, tapi aku tahu mesti ada terlintas di fikiran atau hatinya.

Aku tak suka sangat post bagitau orang tapi apa boleh buat. Aku perlukan tempat untuk luahkan benda dalam otak aku ni.

Aku berhenti cerita masalah pada kawan sebab aku rasa mereka tak kisah. Masalah aku cuma cerita dongeng (perumpamaan pelik detected) pada mereka. Walhal aku perlukan sokongan mereka untuk selesaikan dan hadapi masalah tersebut.

Bukan nak kata semua kawan aku ni tak guna , tak ambil berat pasal aku. Ada je, mungkin aku yang tak sedar. Kepada kawan saya yang tergolong dalam golongan ada je , terima kasih.

Tak kiralah ambil berat atau tak, sayang aku atau tak asalkan kau kawan aku.

Aku sayang kau.

Aku harap dapatlah kita jalan sama - sama di jalan yang benar dan lurus ini.

Jujur lah aku cakap.

Aku belum lagi jumpa sahabat yang bila aku tengok dia , aku ingat Allah.

Ha kenal Mato ? or Budak Tomato ? Ada baca buku dia yang Esc ?

Kalau ada , mesti kenal ayat dia tu kan ?

Kalau belum baca , spend lah sikit duit kat buku , beli buku dia. Best. Kalau nak beli online boleh usha @matoachates di ig atau twitter. siap dapat freegift lagi weh, tak rugi! Ni promote tak berbayo hahaha.

Sambung.

Cuba tengok sekeliling kita, ada tak manusia yang bila kita pandang dia kita ingat kat Allah.

Ada ?

Alhamdulillah. Jaga dia baik-baik tau.

Tak ada ?

Maka seperti yang dikatakan di dalam karya Mato Esc ;

Kita kena jadi pemula.

Jadi pemula sebagai seorang sahabat bila dia pandang kita , dia ingat Allah.








Tapi untuk aku la, aku tak tahu macam mana nak mula dan jadi pemula.

Ada cadangan ? comment lah , insyaAllah saya baca.

[ p/s : Jangan lupa usha buku Mato hehe hihi ]

Sekian,
penkertas.

Luahan Hati.Where stories live. Discover now