Dengan perasaan bercelaru, Jihwan bangun dan menuju ke bilik air. Dia memerhati pantulan wajahnya di cermin dan mengeluh.
"perlu ke aku pergi sekolah harini? Ahhhh.. Pergi je lah"
Bisik hatinya. Kemudian, dia membuka balutan semalam ditangannya untuk membersihkan lukanya. Selesai membersihkan luka tersebut, dia pun mandi.
After 20 minutes..
Dia memakai blazer dan mengikat rambutnya. Pembalut baru dicapai dari almari untuk dibalut ke kedua belah tangannya.
"HOIIIIIIIII AHJUMMA!!!! CEPATLAH SIKIT!! NAK BREAKFAST LAGIII DOHHHH"
"SABARLAH AHJUSSI PENDEK!!"
Dia menyapu ubat dan membalut tangannya. Kemudian, Jihwan mengambil begnya dan turun ke bawah untuk bersarapan dengan 2 orang yang disayangiii uhuk.
Sesampainya Jihwan di bawah, dia terus duduk di sebelah Jimin iaitu berdepan dengan ommanya.
Tiba-ii timbul rasa rindu pada appanya iaitu Park Jung Hyun. Dia ingat lagi, kali terakhir mereka bersarapan dengan dia ialah sewaktu Jihwan berumur 3 tahun. Selepas itu, mereka tidak berjumpa langsung.
Jujur, Jihwan amat merindui appanya. Dia merindui setiap kasih sayang yang pernah dirasainya 14 tahun yang lalu. Biarpun dia mengkhianati Ji Ryu iaitu omma kepada Jihwan, gelaran 'APPA' itu tidak layak bagi sesiapa selain lelaki yang bernama Park Jung Hyun.
'Appa, saranghae' - Park Jihwan
Seperti biasa, selesai saja bersarapan, Jihwan dan Jimin akan meminta kebenaran dari Puan Ji Ryu untuk ke sekolah dan bersalam dengan wanita itu.
Tidak sangka Puan Ji Ryu sanggup pulang pada awal subuh semata-ii untuk menyiapkan sarapan buat mereka berdua.
'Omma.. Jeongmal saranghae!' - Park Jihwan
Dalam perjalanan..
"Kau rindu appa kau kan?"
Soal Jimin membuatkan Jihwan terkejut.
"mm"
Jawapan Jihwan yang acuh tak acuh itu membuatkan Jimin tersenyum dan menepuk belakang Jihwan perlahan.
"Gwaenchana.. Aku pasti kau akan happy harini"
Ayat yang dinyatakan Jimin terus membuatkan Jihwan menoleh kearahnya.
"maksud kau?"
Jimin menarik nafas dalam dan memasukkan kedua belah tangannya ke poket seluar.
"Joshua bagitahu aku semalam, kita akan ada Director sekolah baru. Nama dia Park Jung Hyun"
"Are you sure that's my father?"
"yes, I'm pretty sure"
Jihwan mengangguk lemah dan hanya meneruskan perjalanannya.
20 minutes later..
YOU ARE READING
[H] I'm Fine
FanfictionHow if she hate me? How if she have another special person in her life except for me? Semua ni salah, dia tak boleh move on senang macam ni.. I really need to do something about it••• I'm Fine.. But, she is Not Fine ...