2 - Annyeonghaseyo!

39 9 22
                                    

"YA! IRREONA! awak tunggu jap.. Saya dah call ambulance. Kejap lagi sampai. Bertahan nae?"

Jihwan menggenggam tangan Suga. Pandangan Suga semakin kabur.. dan akhirnya dia memejamkan matanya.

•••

Suga membuka matanya sedikit demi sedikit. Terasa hangat tangannya. Dia menoleh ke kanan dan kelihatan seorang perempuan berambut hitam sedang menggenggam tangannya, ditemani oleh seorang lelaki berambut kelabu.

"Aku kat m-mana?

Soal Suga dan melepaskan genggaman tangan perempuan itu. Percubaannya untuk turun dari katil dihalang oleh lelaki itu.

"Jangan! Awak belum sembuh lagi!"

Larang perempuan itu. Suga menepis kasar tangan perempuan itu. Bengang kot.

"Maafkan aku, tapi korang ni siapa?!"

Soal Suga lagi. Kalini dia meninggikan suaranya.

"Park Ji Hwan imnida"

Kata Jihwan lalu bow 90°. Oh, nama dia Jihwan rupanya.

"Dan kau?"

Kata Suga kemudian merenung ke arah lelaki yang berdiri di sebelah Jihwan. Nampaknya lelaki ni hampir sama je tinggi dengan Suga. I mean dua-ii pendek.

"Park Ji Min imnida"

Jimin juga bow 90° sama seperti Jihwan.

"Dia ni dah bangun so aku pergi beli makananlah ye..kesian pulak nak biar dia makan makanan hospital yang pucat ni.. Jalgayo!"

Kata Jimin kemudian keluar dari bilik Suga. Sekarang hanya tinggal Jihwan dan Suga di dalam bilik itu.

Awkward moment for a while..

"Apa motif kau selamatkan aku?"

"S-saya cuma.. Selamatkan sebab.."

Jihwan terdiam seketika. Sebenarnya tiada sebab baginya untuk menyelamatkan Suga.

"Sebab apa?!"

Jerit Suga. Jihwan terkejut beruk. Nasib tak keluar muka jebon dia.

Jihwan POV

Yatohan! Tak reti bersyukur ke wehh.. Aku selamatkan ni pun dah cukup bagus( ̄∀ ̄)

"K-kalau s-saya b-bagitahu m-mesti awak
a-akan rasa t-tak logic.."

Kataku teragak-agak kemudian bermain dengan jariku. Memang muka dia cold je ke hape budak ni-_-!

"Cakap je lah"

Kata lelaki yang aku selamatkan itu.

"S-saya sebenarnya takde sebab nak selamatkan awak"

Aku kemudian menundukkan kepala ku. Takut jugak jawapan aku ni salah.

"Sekarang kau dah hancurkan hidup aku tanpa sebab jugak"

[H] I'm FineWhere stories live. Discover now