part 1

20 2 0
                                    

Armell digelar mell
Armella digelar  Ella

Syafi'e Hazrie  digelar Fie *suami Mell*
Syafi'e Amrie  digelar Am *suami Ella*

Di waktu pagi. Bermula lah pagi yg paling dibenci oleh Mell. Ella kelihatan berseri di wktu pagi,namun Mell. Letih sungguh mata Ella melihat kembarnya. Dikejut x bangun2 dibaling bantal x sedar2. "Wei,Mell! Bangun! Dh kol bape dh nie? Nanti lmbat Papa mara! Bamgun lah oi! Lantak kolah! Aku kejit ko x nak bangun! Ko lmbat jawab ngn Papa! " kata Ella menahan Marah. Macam mane Ella x mara? Nnti lambat Ella pasti di marah papanya.

Di bawah

Ucapn selamat pagi puan Maria beserta senyuman itu disambut oleh Ella dengan senyuman yg paling pelik sekali. Puan Maria mengeruk kepalanya yg x terasa gatal. "Ella, nape nie sayang? Senyum kamu dh mcm kopi pahit jer?" Pertanyaan Puan Maria membuatkn Ella terdiam mencari jawapn yg sesuai untuk menutup kesalahnya malam tadi,dan masalahnya tadi. Dia pasti akn disoal oleh Bapanya Tuan Hasyim. Perasaan takut dan bersalah bersatu dan bercampur2 menyebabkn dia hampir menjerit. Tiba2 suara Tuan Hasyim menerjah otaknya yg sedang berfikir untuk memberi jawapan. "Kamu ngn mell pergi mana semalam? Balik pukul brape? Mell mana? Papa nk kamu jwab skrang!" Kata2 Tuan Hasyim membuatkn Mell di ats terbangun.

Mell pov

Binawei punya Ell! Bkn nk kejut aku! Celaka betol! Bebel Mell sendirian. Baju yg di pakai Mell sungguh cantik.

 Baju yg di pakai Mell sungguh cantik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Di bawah

Kelihatan Ell masih terkaku dikerusi. Mell tahu bahawa pasti rahsia mereka keluar itu sdah terbongkar. Bkn mudah mahu menipu Papa nya itu. Mell terpksa memberanikn dirinya untuk turun kebawah.

Di meja

Mell pura2 mengambil hati papanya. Sedangkn dia pon tahu yg papanya sedang marah. "Hrmm" jawab Tuan Hasyim sedikit mara. Baru sahaja Tuan Hasyim ingin membuka bicara Puan Maria sudah menepuk bahu nya dan membuat isyarat senyap. Puan Maria x mahu membuatkn suasana pagi yg indah jadi pagi yg tegang. Tuan Hasyim tanpa memikir panjang membuka bicara. "Mell,Ell. Papa dgn dato Syed dh buat perancangan." Kata2 Tuan Hasyim membuatkn Mell pelik. "Perancangn psal ape plk pa? Kn i go group haritu Mell dh settle kan. Perancangan ngn group bhi pon dh settle." Mell memberi penerangn. Tuan Hasyim tersenyum memandang Mell. "bkn itu lah. Mksud papa,papa nk Mell kawin." Membuntang mata Mell bila papanya suruh dia kawin.Bingkas Mell bangun dari kerusi mencapai beg nya dan kunci kereta. Dia menyarungkn kasut tumit tinggi hitamnya

"Mell! Nak gi mana tu? Papa blom habis ckp lagi!" Jerit Tuan Hasyim memangil Mel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mell! Nak gi mana tu? Papa blom habis ckp lagi!" Jerit Tuan Hasyim memangil Mel. Namun jeritan itu dibiarkn sahaja oleh Mell. Kereta Ferarinya dipecut laju meninggalkn rumahnya.

Di pejabat

Penyambut tetamu iaitu Fara memanggil Mell "Morning Boss. Boss tadi ade sorang lelaki nama x tau,kata nk jumpa Boss dlam bilik Boss. Saya dh kata jgn. Tapi,dia pergi jgk." Kata Fara. "What? Who is he Fara? Guard mane? " Tanya Mell. "Dah. Skarang nie guard tengah tunggu dpan bilik Boss. Maaf Boss" Fara menundukan kepala tanda mohon maaf.

Just this for today. Kalau best komen.x best pon komen yer😂😂😂

PERANG CINTA KEMBARWhere stories live. Discover now