"Mell,,harini Mama ngn Papa nk ckp something. Mama harap Mell x mengamuk" Rayu puan Maria. Bukan kerana dia takut akn anknya namun dia x suka anknya marah2 di wktu pagi.Campur lagi suaminya yg keras kepala. Mell hanya mengangguk. Mell kdg2 sedih kerana berpetangai begitu. Dia x mahu sakiti haty ibunya. Dia x bleh tahan marahnya. Tuan Hasyim memberhentikan lamunan Mell. "Hai Ell Mell. Morning." Ucap Tuan Hasyim ramah. Puan Maria hanya mendiam kn diri. Dia berharap agar ank2nya x membangkang. Akhir nya Tuan Hasyim membuka bicara. "Abg kembar nk balik" kata Tuan Hasyim sekilas. Lagi sekali Tuan Hasyim Membuka bicara " Papa nk kamu kawin. Dengan Am dan Fie." Kata Tuan Hasyim sekilas. Terbeliak Mata Ell dan Mell😲😲. Tapi walaupun mata Ell terbeliak,tersembunyi pula satu senyuman. Mell hanya mendiam kan diri. Wtf😬! Patutlah dia pelik asl dia bleh mimpi pasal mamat tu. Sunguh benci Mell mendengar kata2 Tuan Hasyim.
MELL POV
ARGHHH!! Wtf lah! Aku dh agak dh,mimpi aku mesti ade kena mengena dengan dia! Aku taulah yg dia tua setahun ngn aku! Aku bencilh lifestyle akulah! Benci btol! Kalau Appa soh aku pilih Org gile ngn dia,aku lebih rela pilih dia. X hingin aku kahwin ngn org gile! Bodo jer lah otak aku nie!😣😣 aduh!! Srabut lah! Baik aku gi kerja! Stress lah!
Mell berdiri. "Mell gi kerja dulu lah Mama Papa." Terus berlalu. Tuan Hasyim dan Puan maria hanya mendiamkn diri. Ell juga bangun dengan mengigit roti bakar dengan peanut butter yg di letakkn atas roti itu.
Diluar
"Pahal naik keta aku? Gi lah naik keta kau sana! Menyemak kat sini wt pe?" Soal Mell. "Ermmm,,keta aku rosak lah wei,please anto aku,," Rayu Ell. Namun rayuan itu lansung x di hairankn. Lagi dia halau adelah. "Pak mail! Wooo!" Jerit Mell. "Nape cik? Ade masalah ke?" Tanya pak Mail. "Anto kn Si Ell nie." Kata Mell lalu memecut laju meninggal kn rumahnya.
Di rumah wktu mlm
"Sayang jom amik Am dan Fie kat airport." Mell hanya memandang lalu menganguk. Tersenyum Puan Maria melihat ank nya yg x pernah2 diam2 tanpa bantah. Dia sungguh besyukur.
Di dalam kereta
Mell hanya memandang talifonya tanpa menghiraukan org lain. Tuan Hasyim,Puan Maria,dan Ell asyik bercakap x henti2. Setelah tiba di airport Mell masih lagi memandang gon nya. Sehinggga......
"Auch!! Aduh,,kau nie Ell! Apelah. Lain kali jalan tu pndang lah ckit! Apelah😒 woi kau dengar ke x aku ckp ape?" Kata Mell. Namun seorang pon x ambil endah. Mell bergerak melepasi Ell yg di depanya. Kelihatan Tuan Hasyim memeluk Fie Puan Maria pula memeluk Am. Mell melihat muka Ell dengan gairan. "Oii. Kau pahal? Muka kau cm x pernah jumpa jer? " kata Mell. Fie pula x lepas2 memandang Mell. Mell memandang nya sekilas kemudian buat x tau. Ell pula dh dilamun cinta. Tersengih2 cm tu juga dengan Am. Naik meluat Mell dibuatnya. Am dan Ell memang rapat sejak kecil. Namun bagi Mell jauh sekali. Untuk kembar perempuan,Mell lah akk. Si lelaki pula Fie lah abg. Mell memang x suka Fie. Katanya,Fie itu ank jalanan. Mell ketika itu ada perasaan berlagak. Namun walaupun dikatakn begitu,Fie x pernah mengalah.
Flashback masa dulu umur 6 tahun
"Bak lah sini mainan aku! Kau pahal? " mara Mell kepada Fie. "Kau kalau nk barang nie,bagi aku punya ultramen dulu! " balas Fie pula. Mell berdiri "aku pelik lh kn? Pahal lah Mama mgn Papa tu boleh amik kau jadi abg angkat aku?" Tanya Mell. "Sbb,,,Mama ingat mama x bleh mengandung,lagi satu ank perempuan nie bkn bleh buat gurau. Salah gurau menangis." Kata Fie membakar Mell. "Oo x bleh buat gurau? Meh sini aku tunjuk kau cara budak prempuan gurau." Kata Mell lalu menarik rambut Fie. Di goncangnya rambut Fie. Kemudian,ditampar2 nya muka Fie yg putih gebu itu. Habis merah tangan nya.Fie mula menangis sehingga Puan Maria kedepan. "Mell! Mell buat ape nie?" Puan Maria mula menyambut Fie yg dlm keadaan menangis. Malamnya "Mama!!! 😭😭😭😭Mama bukak lah!! Bukak lah!😭😭" teriak Mell kepada Puan Maria. Fie hanya tergelak. "Kau mk lawan kn? Meh sini lawan ngn aku! Dok lah ko dalm bilik air tu! " gelak Fie. "Ya allah😲 kamu buat ape nie sayang? Dlm bilik air. Kamu x buka lampu ke?" Tanya Puan Maria. Tiba2.....