**********************7:15 a.m
Suasana pagi yang cantik hari itu.Rin bangun dari tempat tidurnya sambil mengeliat kesedapan dan mengeluarkan bunyi "huarghhhh~"
Rin:(bersemangat)"pagi yang indah untuk ke sekolah..."
Rin tengok ke sebelah katilnya...
Rin:(malu)"Errr....ano-san~"
Ryu:"Yeah?"
Rin:"Se,sejak bila awak baring sini?"
Ryu:(low blood pressures mode)"Lepas kau tidurlah.huarghh~"
Rin:(blushing)".............."Suasana pagi itu awkward seketika bagi Rin.
Rin:"Ryu-kun,boleh awak keluar tak?"
Ryu:"Hmmm......Tak bolehlah~"
Rin:"Please~"
Ryu:"For what?"
Rin:"Saya nak pergi mandi "
Ryu:"o,ouhhhhh"Ryu masih lagi dalam low blood pressure dia Dan Rin menunggu Ryu untuk keluar untuk tukar baju nak pergi mandi. Ryu pun keluar dari bilik Rin Dan terus ke bilik mandi.(p.s-Dalam rumah Rin,Bilik tidur dan Bilik mandi berasingan.Rumah traditional kan...)Rin pun pergi ke bilik mandi.. Lepas Rin buka pintu_
Ryu:"Yo.."
Rin:"...........................Ryu-kun....a,apa awak buat kat sini....?"
Ryu:"Mandilah.Jom mandi sama-sama"
Ryu mandi di dalam tab smbil main Baling buih Sementara Rin tercengang di pintu bilik mandi...
Rin:"Hey Ryu..."
Ryu:"Ye..yer..cepatlah masuk dalam tab ni kita mandi sama-sama"(^3^)
Rin:"Saya....saya x bersedia lagilah untuk semua ni...."(Blush > <)
Ryu:"(sigh)Haihhh...okey "Ryu pun bangun dari tempat mandi..nakeeeeeeedddd~Rin terkejut Dan hampir nosebleed sambil menutup mata dengan tangan...Ryu stoic laugh Hahahahahahahahahahahaha.
Rin:"Papapapa,pakailah tuala cepat!Janganlah buat macam tu lagi!!> <"
Ryu:"Hwahahaha...okeylah Sheesh...macam MANA lah nanti bila kita dah kahwin..(disappointed+flirty line)
Rin:(Darah naik ke muka) "...............Jajajajanganlah mention!!!!"[SELEPAS SELESAI]
Rin bersiap sedia untuk pergi ke sekolah sementara Ryu buat bodoh sebab xde kerja...rumah nya sudah bersih sebab memang dijaga rapi.So Ryu hanya mampu tengok TV di Ruang tamu.Rin menggigit roti Dan terus melulu keluar.Rin:"oka-san,oba-san,Ryu-kun saya pergi dulu~"
Ryu:"oi oi..Hati2 lah..."
Rin:"hai'hai'"Rin pun berlari keluar..
Ryu:"hmm..Pelik?"
Selepas Rin setengah jalan ke sekolah...Ryu pun Tanya diri sendiri...Ryu:"Selama ni Rin x pernah pulak sekolah hari Sabtu.Tukar jadual ke?Baik aq ikut..ngeheheehheeh~"
.............................
[DI SEKOLAH]
Rin tercengang.....yang ada hanyalah kereta cikgu yang kerja overtime,Dan kucing, Dan anjing,Dan angin yang meniup daun.RIN POV
Are......?Aq silap hari ke?malang nya hari aq wuuuu~sob....sob....T^T
Baiklah maknanya...Semasa Rin dalam perjalanan pulang ,sesusuk lembaga sasa yang gelap setinggi 9 kaki 24 inci berpakaian dark purple seperti assassin timbul dari dalam perut Bumi Dan menyekat perjalanan Rin dari pulang.Kebetulan Ryu JUGA ada di sana.
Ryu:"Rin!cepat lari!!"
Belum sempat Rin melarikan diri,lembaga tersebut menyeru jigoku no gēto(pagar neraka)untung menghalang Rin Dari melarikan diri.Rin tidak ada pilihan lain dari mengelak Dan mengharapkan tuah.Ryu POV
Cis..kuso!Dari teknik seruan tu,lembaga ni mesti dari dunia kayangan.Tapi kenapa dia nak serang Rin?Dan Neraka?Aaahh,baik aq selamatkan dia dulu...Ryu:"Aisu yari no_"(*lembing ais_)
Lena:"lambat."
Ryu:"_Ten(_Syurga)..are?"
Rin:(menjerit)"AARRRRR!!!"
Lena:"Tengaku no gēto!"Seorang perempuan meluru ke arah Rin bagaikan Super Sonic memecahkan Pagar Neraka tersebut dengan "Pagar Syurga Ais"nya lalu membawa Rin ke arah Ryu sebelum kembali melawan lembaga tu balik.
Lena:" Onii-san,lindungi isteri kau tu!"
Ryu:"Onii-san?ah!Ok"
Rin yang terdengar perkataan isteri berada dalam mod blushing walaupun dalam keadaan getting tersebut.Lembaga tersebut menghayunkan tangannya yang besar ke arah Lena.'BOOM!'bunyi yang kuat daripada hentaman tersebut.Tapi dapat dielak oleh Lena atas faktor badanya yang ringan Dan tangkas.Mendapat peluang,Lena menghayunkan kakinya ke arah dagu lembaga tersebut. Sepakan mengena!Rin membuat back flip untuk menjauhi lembaga tersebut seketika untuk mencari peluang untuk serang balas.Lembaga tersebut terhuyung seketika selepas disepak.Berada dalam keadaan marah,Lembaga tersebut meluru ke arah Lena sambil menggunakan sihir "Tatsumaki SPIN!" (*Tornado)
Lena:"Now the chance"
Lena memecahkan serangan Lembaga tersebut dengan "Nōzankurosu no ken!" (*Ice fist!)
"SFRUSHHH!!!" Pertembungan tersebut terakhir dengan asap dari tumbukan ais tersebut.Lembaga tersebut retak berkecai Dan hilang dibalik kabus.Lena:"huhh...lembabnya kau Onii-san.Ini sebab kau x berlatih ke kat Bumi ni?(berbisik)Atau kau sibuk bersama dengan perempuan ni~haa..haa..."
Lena menunjuk arah Rin sambil menyiku Ryu berkali2 sambil smirk(Penulis:"Pelik kalau aq tulis tersengih² eheheheehw"^³^)
Ryu x hanya diam Dan menjadikan situasi tersebut awkward sementara Rin hanya terdiam Dan masih mematung dalam mod blushing.Lena:"Ano,Onii-san jawablah...hey Onii-san"
Ryu:"Kau sapa? "
............"swuiishhh".............
'Wham!'(bunyi tumbukan ke kepala Ryu)
Lena:"HEY!sia-sia jer kita selamatkan Onii-san tadi klau abang tak ingat kita..."
Ryu:"Nama kau apa?"
Lena:"haaah??Mestilah Kagami Lena"
Ryu:"hmm..seingat aq nama adik aq Rinako..."
''Wham!"sekali lagi pukulan di siku Ryu.
Lena:"Ja,janganlah sebut nama penuh tu!ianya memalukan...>³<"
Ryu:"Dan satu lagi,Adik aq perempuan"Penampilan Lena yang tomboy mengelirukan Ryu.
Lena:(facepalm)"sudahlah..."
Rin:"Kagami-sama...ni perempuanlah..."
Ryu:"Oh yeke?Huahahhahahahaha "
Lena:"Mifune onee-san.Laparlah..."
Rin:(tercengang sebentar)"Eh?mana Adik tau nama pertama saya."
Lena:"Fufufufu....rahsia.Haaiii'jom balik~!lapar! Makan!lapar!makan!lapar!"
Dan mereka pon balik je rumah Rin ke'awkward'an yang melampau....+B.E.R.S.A.M.B.U.N.G+
P.s- *Rinako diambil daripada nama Rina-ko iaitu sebuah sungai di Siberia, Rusia, yang naik di pergunungan di pantai barat Tasik Baikal dan mengalir sejauh 2,750 batu (4,400 km) ke Laut Laptev. Ia terkenal dengan medan emas di lembangannya.*
YOU ARE READING
MY COLD GUARDIAN NYIAA~
Fantasy(Malay language) cerita tentang Kagami Ryu yang ditakdirkan menjaga seorang perempuan; Mifune Rin yang mempunyai kaitan antara kerajaan Kagami melalui keturunannya yang tidak diketahui...selebihnya bacalah cerita ni..xnak spoiler kan...penat buat ce...