Chapter 9-part 1

75 10 0
                                    

Suasana disekeliling mereka tiba-tiba berubah. Kini mereka berada disebuah gua yang gelap dan dipenuhi kelawar. Pencahayaan disitu agak terhad. Ryu,Rin dan Lena berdiri ditengah-tengah terowong yang gelap. Mereka memandang sekeliling gua tersebut. "Hmm.... agak gelap tapi tak ada lah seram sangat kan?" kata Ryu lalu memandang Rin yang kini sedang beecangkung dipenjuru. "Muri..MURII!!!(JOJO!?) Ia sangat GELAP! Ianya dalam TEROWONG! Dan ia ada my-my-my most fear iaitu  KELAWAR!!!IA ADA  KELAWAR!!! It was like... Yooooww! YOOOOWWW!!!!" kata Rin sendiri. Ryu dan Lena mengeluh.

Ryu mendekati Rin Dan menyelak rambut nya(Rin) lalu mendekatkan dahinya ke dahi Rin. "Its okey... Lagipun awak ada kuasa kan?" kata Ryu sambil tersenyum. Rin terdiam. Mukanya menjadi merah. Dia mengangguk.
U。>//^//<。U  (well,emoji ni x nmpk cute langsung..at least kiter try reka Hehe)

Beberapa minit kemudian,

Rin mula menyesuaikan diri dengan keadaan gua itu. Ryu,Rin dan Lena memandang satu sama lain dan mula mengangguk,"Ikuzo!" Kata Lena bersemangat. "Haiiii!!" sambut Rin sambil membuat gaya superman. Ryu hanya diam dan memandang mereka berdua dengan muka selambanya. Mereka berdua mula berjalan kehadapan. "Um.. yow" kata Ryu cuba untuk menarik perhatian Rin dan Lena. Mereka berdua berhenti lalu menoleh. "Nani Ryu-kun?" tanya Rin pelik. "Awak tau kam yang kita berjalan dalam gelap?" tanya Ryu lagi. Suasana gua itu menjadi sunyi seketika.

         ........krik²..... Krik²........

Mereka kembali berjalan. Rin berada dihadapan kerana menjadi sumber cahaya. Tetapi cahaya yang disuluh olehnya melalui bebola ditangan sangat tidak stabil. Kadang kala ia terang dan ada masanya ia akan jadi malap. Perkara ini berlaku kerana dia tidak dapat berhenti berfikir tentang Ryu. (p.s-untuk mengeluarkan tenaganya,Rin perlu berfikir tentang perasaan nya pada Ryu. Well,not like that was a problem sebab Rin memang selalunya berangan pasal betapa Gakkoi(cool)-nya Ryu). Muka Rin mula menjadi merah dan terdapat sedikit air liur menjejeh dibibirnya (*´﹃`*). Dia mula ketawa sendiri. "Uwehehe~ eheheheehe!!!". Lena memandang Rin. "Nee-san! berhenti ketawa lah! tempat nie jadi lebih seram!!" marah Lena.

(Time skip)

Mereka bertiga kini tiba di dua hala jalan. Terdapat dua lorong dihadapan mereka. "So? nak kemana?" tanya Rin. "Hm... apa kata kita pilih kanan sebab right always right kn?" kata Lena sambil ketawa kekok. Suasana menjadi sunyi kerana Ryu dan Rin tidak faham akan lawak Lena. "Tak apanlah... jom kita pergi" katanya. Ryu dan Rin hanya bersetuju lalu berjalan ke lorong kanan. Tidak sampai beberapa minit mereka terhenti.

"Gagugagu? Gagugagu!". Kedenganran bunyi pelik dihadapan mereka. Mereka ternampak lembaga berkepala kura-kura bertangan empat. Sepasang tanganya memegang Lampu Dan sepasang lagi memegang tongkat mahou. "Tch.. Kita kene lawan Revenant" kata Ryu. Jadi adegan perlawanan pun bermula...

Rin menggunakan holy staff pada Revenant itu,tetapi ia tidak berkesan. Revenant tidak menunjukkan sebarang riaksi dengan serangan Rin. Lena Kemudian menggunakan technique ice tackle untuk menumbangkan revenant itu, dan sekaligus membukan peluang untuk Rin Dan Ryu menggunakan combo mereka... Ryu Dan Rin melompat ke atas revenant itu sambil memegang tangan mereka untuk mengaktifkan resonance mereka.

"i-i-Iyashi!","Aisu!" Rin menutup mata membayangkan Ryu sementara Ryu dengan gaya happynya,"Synchronized!! Blizzard Axle!" Mereka berdua Cuba menumpukan typhoon itu pada tubuh Revenant tersebut tetapi serangan mereka tersasar apabila Revenant itu masuk kebawah tanah. Mereka berdua mula bersedia. Tiba-tiba revenant itu muncul di belakang mereka dengan calar yg sedikit di bahagian perutnya. "Guuuaahhrghh!!!" Revenant itu menggunakan monster skill Crunch dan Cuba untuk menggigit Rin yg merupakan sasaran mudah waktu itu.

"Icicles!" kata Ryu lalu meletakkan tangan nya ketanah lalu membentuk berpuluh-puluh Jejarum Ais yang menusuk ke kalbu revenant itu, "Gugarghharghuh!!" Revenant itu menjerit kesakitan lalu membeku akibat terlampau sejuk. Lena terus mengambil peluang itu dengan menghancurkan Revenant. Victory!!!(FF7 victory soundtrack)

Mereka bertiga menghembus nafas lega lalu sambung bertolak maju ke depan...

Bersambung...

MY COLD GUARDIAN NYIAA~Where stories live. Discover now