-BØÑÜSS ÇHĀPTÉR-

94 10 5
                                    

Suasana yang amat menenangkan pagi itu.Burung2 berterbangan di tingkap rumah Rin sewaktu Rin baru bangun tidur.Dia bangun daripada tempat tidurnya Dan pergi ke arah tingkap bilik. "Nani?rasenya rumah tradisional ni cuma 2 tingkat jer...knape rase mcm 5 tingkat ni?"." Oiiiyy~Ohio watashi no ai(my love)" Rin tidak menghiraukan sapaannya kerana dia masih Pelik dengan situasi rumahnya...Baru dia tersedar yang sekeliling tingkapnya diliputi ais keras..."Kagami..."."Yup?"."Apa awak dah buat kat rumah saya?⊂((〃’⊥’〃))⊃",
Dengan spontan Ryu menjawab, "Saya dah tukarkannya.Tengok lah gempak tau!"Rin bergegas ke halaman depan rumah yang jaraknya lebih jauh dari yang dia sangkakan dulu.Rin terkejut Apabila dia melihat rumah tradisional nya dah bertukar menjadi istana ais (yang peliknya x disedari oleh jiran tetangga).

"Ehh~Ehh?!Naniiiii?!!??!?!!Nani kore?!?!?!?"(ू˃̣̣̣̣̣̣o˂̣̣̣̣̣̣ ू)⁼³₌₃ Kata Rin dengan perasaan gelabah. Ryu hanya excited Dan ketawa.
" Sugoi Enn!!Enn?!!
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ Tanya nya. Rin menoleh memandang Ryu. "A-awakk!!! Apa dah ja-ja-jadi dengan rumah saya?!" Tanya Rin dengan muka bagaikan dah 2 bulan x kena cahaya matahari."Saja test magic aq baru belajar ni huehehehe~"  kata Ryu dengan muka 'chitoic'nya(childish+stoic). Rin hanya mampu diam sambil mengenang kn rumah nya. "Huhuuu~*sob*,*sob*"(。┰ω┰。)...

[Petang itu]
Rin berjalan pulang dari sekolah dengan keadaan cemas." Muu~harap² Ryu x buat apa² yg Pelik lagi..." Rin terkenangkan rumahnya yang dh bertukar menjadi istana Kristal biru itu(yg peliknya masih lagi x disedari oleh kejiranan)."Rumah Saya!!huaa~".

Di rumah Rin 'atau boleh dipanggil istana sekarang',Ryu sedang mencuba sihir baru lagi pada pakaian2 Rin.Baju PJ menjadi Bloomer berkristal, Skirt musim panas menjadi Gaun Princess Elsa ( kantoi tengok frozen enn~
┻┳|・ω・)ノ ) ,Dan bermacam-macam lagilah...
Apabila Rin pulang,dia melihat satu pemandangan yang 'menyejukkan' matanya.Satu pemandangan......... yang Penulis merasakan pembaca boleh menyebut 'Iceway' Lagoon~ woohoo!!Ryu-chan Good Job! XD.

"A-ano..Ryu-kun."," Yo,nani desuka?" Ryu menjawab tanpa perasaan bersalah." Boleh x a-awaaak tukar balik semua ni jadi normal?"."Nope~"Jawab Ryu jujur. Rin baru saja hendak menangis tetapi Ryu sempat menyambung,"Tapi Rin....."kata Ryu dengan suara yang meleret.Ke'curiousity'an Rin menaik,"Ta-tapi apa?'(๑ △ ๑)'*",
"Rin,Awak nak tau x? Awak Boleh jer tukar semua ni jadi normal kembali.Rin bertambah bingung sambil membuat muka ni'(× △ ×)'?.
" Sa-saya?Macam mana pulak saya yang boleh ubah balik semua ni?". "Xkan ayahanda saya takdirkan saya bersama dengan awak tanpa sebab~duuhhh~ –3–". " Macam mana?"Tanya Rin masih lagi blank.
"Awak cuma perlu fokuskan minda awak dan bayangkan awak sayangkan saya.Tu jerr~".Ryu yang sungguh dense x sedar yg kta2nya membuatkan Rin blushing cutely
(>//﹏//<✿). " O-okaayyy~Sa-sa-saya cuba.","Gambate kudasai~" kata Ryu dengan berbunga-bunga. 'Bayangkan...Ryu-kun....'monolog Rin dalam hati,Rin memejamkan matanya dan cuba fokus sambil membayangkan ..... membayangkan ....
Membayangkan yang Ryu memegang dagunya dengan lembut sekali sambil mengatakan,"Mifune-sama ",
"Ryu-kun...","Mifune-sama, Suki desu." Kata Ryu dengan penuh kelelakian
(di dalam bayangan Rin jer).
"Honto ni?".Bibir mereka semakin dekat...dekat....hampir bertemu...
"Huarghhhhh!!!V>\\ᴥ\\<V Saya x boleh buat!!!". Jerit Rin dengan muka yang merah padam sambil tangannya mengetuk dinding." Hey Rin,tengok dinding tu—".Rin memandang dinding tersebut......
Ianya menjadi dinding yang penuh dengan emas bertatahkan berlian.(Penulis-"Weeiirrdd").Rin Dan Ryu tercengang sebentar.................
"Aree??"kedua-duanya berkata serentak......................annnnnddd,
"WUARGHHHH!!!!NANI KOREE!?!?!!!"
Kedua-duanya panik Dan gelabah."TUKAR BALIK!TUKAR BALIK!","HA—HAII'> ^ <",Kedua-duanya gelabah giler sambil Rin mencuba menukarkannya lagi,menjadi dinding gula2 getah,"TUKAR LAGII!!"...menjadi dinding marshmallow,"TU—TUKAR LAGII!!","HA—HAII!> ^ <" dan hingga tengah malam mereka masih terus mencuba,mencuba,Dan terus mencuba lagi...... 'All that well end in well'
\[^ -^]/
  ****************

Yeayy...Xde idea nak sambung chapter so buat special chapter dulu~ (= ~ =)..Cousin saya,Miki Aria( Penulis cerita ' The bloody chess' Dan 'The last Elemen') bagitau saya cerita ni masuk top 50 dalam rank! Wiii!!,and saya like "huh?rank tu ape?" (Dense + idiot + die+ ?!) ...hahahahh and arigatou gozaimasu kepada yang view cerita "My cold guardian nyiaa~" and vote it...Harap korang menantikan chapter yang seterusnya~
Sayounnara!

MY COLD GUARDIAN NYIAA~Where stories live. Discover now