Part2 : Culin??!!

175 15 11
                                    

Malam itu.
Aku menangis sambil memeluk patung pikachu kesayanganku. Aku memandang langit. Bulan tak kelihatan malam ni. Aku mengeluh. "Orang lain entah percaya ke tak yang cupid ini wujud...aku yang percaya ni pun tak dapat2 pun pasangan...aku sudah mula percaya yang cupid itu hanya dongeng sahaja..." bebelku sendiri. Pari2 cinta?? Takda!! Kalau tak dah lama aku dapat Daniel tu. Aku sedar aku tak secantik Eunha.

"Ish kau ni!! Terlalu merendah dirilah!!" bunyi satu suara menegurku. Aku memandang ke belalang. Seorang lelaki sedang duduk sambil bersilang kaki di atas kerusiku. Aku terkejut. "Kau siapa?!" marahku. "Aku?Aku CULIN..." balasnya. Aku hairan "Culin?? Alien macam <W> ke? Atau kembar V dari BTS tu??" soalku. "Kau ni tak belajar ke? Cupid + nama aku, Lin. So, jadi CULIN." terangnya. "Cupid? Tipulah!! Mana aku boleh nampak cupid. Kau tak perlu tipulah pencerobah bersiri!!" marahku. "Ikut suka kaulah nak percaya ke tak..." balasnya selamba. Tiba2 eomma membuka pintu bilikku. "Kenapa ni Yerin?" soal eommaku. "Dia nilah eomma!!!" aku tunjuk ke arah culin. "Kerusi??!!" soal eomma pelik. "Eomma tak nampak Culin ke?" soalku pula. "Apa kamu mengarut ni, Yerin?" soal eomma aku. Culin ketawa. "Yang tak percaya kewujudan aku je boleh nampak aku. Kau boleh nampak tapi mak kau tak." kata Culin." Kenapa kau tak bagitahu awal2?" bisikku. "Eh, kau kan tak percayakan aku." sindir Culin. "Yerin nak eomma panggil doktor ke?" soal eomma. Aku menggeleng "Tak apalah eomma. Yerin ok je." jawabku sambil tersenyum palsu. Eomma aku keluar dari bilikku.

"So apa funtion kau ni?" soalku. Culin memandangku. "Funtion? Aku datang ni nak marahkan kau! Asyik2 nak salahkan aku je!!" marah Culin. "Tu je??!!" aku menjeling Culin. Culin berdiri betul2 di hadapanku. "Aku akan tolang kau untuk dapatkan Daniel tu" tutur Culin. "Boleh percaya ke kau ni?! Muka pun dah macam penipu..." soalku. "Kau tak percayakan aku? Ok, aku pergi..." Culin buat2 muka merajuk. Aku memegang tangannya. "Ok2~ tolong aku erk... Aku dah percaya ni." pujukku. Dia tersenyum. Senyumannya membuatkan aku terigatkan seseorang. LAIGUANLIN WannaOne!!! Idol KPOP tu!!! Wow, muka dia sebijik!!! "Apa kau tengok2 tu. Tahulah tak pernah tengok orang hensem kan?" soal Culin. Aku menjelir.

BERSAMBUNG...

7 Day With Culin [Complete]Where stories live. Discover now