Day7 Rumah Aku
"Harini kau jangan pergi mana2 boleh??? soal Culin. "Kenapa???" soalku semula. "Jom spend time dengan aku..." ajak Culin. "Yelah2..." balasku.Culin membawa aku pergi ke 20Space Cafe. "Kenapa kita disini???" soalku. "Nak rewind kenangan kau dulu... ingat tak masa kau tenung Daniel dulu?" soal Culin. "Ingat. Tapi masa tu kau takde..." jawabku. "Aku ade, cuma kau tak nampak..." balasnya selamba.
"Jom ke tempat lain pulak..." dia menarik lenganku. Kami ke Hakkyo (sekolah) pula. "Semua orang cuti. Kita buat apa kat sini?" soalku. "Ingat tak pertama kali Daniel ajak kau makan?" soal Culin. Aku mangangguk. Kata nak spend time, ni macam tour je. Kami ke Sungai Han pula. "Ni tempat first kau dengan Daniel date kan???" soal Culin. "Ya~~" balasku. Aku mula hairan dengan Culin. Dia membawa aku ke hadapan rumah aku pula. "Kita buat apa pulak kat sini???" soalku.
"First kiss kau..." tutur Culin. "Culin, apa semua ni? Aku tak fahamlah..." marahku. Dia buat tak endah je. Dia terus menarik lenganku. Kini kami di Taman Tema Disneyland. Kesemua permainan yang aku dan Daniel cuba semalam dilakukan semula bersama Culin. Akhir sekali, pertunjukkan bunga api. Kami berdua duduk di dalam roda Ferris. "Tepat pukul 12 malam, bunga api akan muncul..." tutur Culin. Culin memberikan sebuah mp3 kepada aku. "Ni hadiah daripada aku..." tutur Culin. "Tepat pukul 12 malam, kau play kan lagu ni..." terang Culin. Ada sekeping kertas terselit pada mp3 tu. Aku mengambil kertas itu lalu membaca. "Resepi biskut coklat kabinet no.2, baju dalam almari no.1..." aku hairan. "Apa ni???" soalku.
"Hadiah daripada aku...sebab kau percayakan cinta...Aku akan pergi...Besok Hari Velentine...kau perlu uruskan sendiri...tanpa aku..." tutur Culin. Aku terkejut. Tepat pukul 12 malam. Culin mencium dahiku. "Saranghae..." tuturnya sepatah. Air matanya jatuh di pipiku. Aku membuka mata. Dia...dia dah takde. Aku menangis sambil mendengar lagu Wanna One <NOTHING WIHTOUT YOU> dalam mp3 Culin. "Thank you...I Love You Too..."
BERSAMBUNG...
Sedihnya...
Cerita ni dah nak habis dah...
Thank to support me...
Saranghae you alls...
Annyeong...
YOU ARE READING
7 Day With Culin [Complete]
FantasyMengisahlan tentang Yerin(GFriend) yg menyukai CRUSHnya iaitu Daniel(WannaOne). Tetapi apabila dia mengetahui CRUSHnya itu telah mempunyai GF dia hampir berputus asa. Ketika dia berputus asa muncul seseorang datang membantu. Apakah pengakhiran cerit...