DAY1 keesokkannya
Sedang aku sibuk bersiap ke sekolah. Tiba2 Culin menepuk bahuku. Dia menghulurkan aatu set 'make up'. "Pakai sikit ni... jangan tebal sangat." pesannya. Aku hanya menurut. Selesai make up, aku mula mengikat rambutku. Aku mencari beg galasku. Takda!!! Tapi semalam aku letak kat situ. "Guna beg ni..." Culin menghulurkan sebuah sling beg kepada aku. Aku mengeluh. "Mana beg aku?" soalku. "Don't use that bag. Use this bag. Kau tak nak ikut aku tak nak tolong." Culin menggertakku. Aku mulai akur. "Aku pergi dulu" tuturku. Tiba2 Culin memegang bahuku. "Kejap..." dia menyarungkan cekak di kepalaku. "Cantik..." tutur Culin. Hatiku berdebar. Yerin, ingat dia ni bukan manusia!HANLIM HAKKYO
"Yerin, kau nampak feminin hari ni." puji Jihoon. Aku tersenyum. Bunyi loceng rehat mula didengari. Aku sibuk mengemas buku.
" Yerin..." tegur Daniel. Aku terkejut. " Ya... kenapa??" tuturku segan. "Maaf sebab semalam...saya tahu Eunha tak patut buat macam tu..." tutur Daniel. "Tak mengapa, saya ok" balasku. "Sebagai tanda maaf, jom saya belanja awak makan hari ni..." pelawa Daniel. Daniel ajak aku? Dream comes true~ Aku setuju lalu mengikut Daniel dari belakang.Aku dan Daniel duduk semeja di kantin. Tiba2 Eunha datang. "Daniel! How could you! Awak dah sukakan dia ke?!" marah Eunha. "Kitorang cuma makan sama2 je. Eunha, jangan buat macam ni...malu saya." tutur Daniel. "Tak jaga langsung hati saya!" marah Eunha lagi. Aku mula rasa bersalah. "Kau tunggu apa lagi. Cakaplah yg kau ajak Daniel tu makan sekali." sampuk Culin tiba2. Bila masalah yg dia ni muncul. Aku menurut apa yg diajar oleh Culin. "Eunha... Im sorry. Saya yg ajak Daniel makan sama2. I just want to be his friend." tuturku.
"Friend?? Kau tak perlu tipulah!!!" Eunha menyimbah air ke mukaku. Darah meresap naik. Rasa macam nak maki hamun je dia ni. "Relax2... Control2 jangan marah..." pesan Culin. "Kau cakaplah yang kau tak tipu. Kau minta maaf sebab ganggu relationship diorang then kau blah." ajar Culin. Aku menurut lagi. "Saya tak tipu...maaflah sebab ganggu hubungan korang..." aku mula beredar dari situ.
"Kau memang baguslah!!!" puji Culin. Dia memelukku. "Ni semua sebab kau tolong aku." tuturku. Culin hanya tersenyum. "Believe me. Nanti Daniel akan call kau." tutur Culin. Aku ketawa. Mustahillah. Nombor aku pun dia takde. Tiba2 nombor tidak dikenali terpapar di telefonku. "Yoboseyo?" soalku sebaik sahaja menjawab panggilan tersebut. "Yoboseyo. Yerin..." suara ni...suara Daniel. "Nuguseyo???" soalku. "Daniel" balasnya. Aku nak menjerit macam orang gila je sekarang ni. "Ke..kenapa awak call saya? Dari mana awak dapat nombor saya ni?" soalku. "Nombor awak dah lama ada kat telefon saya ni. Besok awak free tak???" soal Daniel. "Free..." balasku. "Baguslah. Boleh tak awak teman saya pergi sungai han besok???" sungai han?? Bukan ke itu tempat yg biasanya orang couple dating ke?? "Bo..bo..boleh..." jawabku.
YOU ARE READING
7 Day With Culin [Complete]
FantasyMengisahlan tentang Yerin(GFriend) yg menyukai CRUSHnya iaitu Daniel(WannaOne). Tetapi apabila dia mengetahui CRUSHnya itu telah mempunyai GF dia hampir berputus asa. Ketika dia berputus asa muncul seseorang datang membantu. Apakah pengakhiran cerit...