Ve Grup Kurulur

157 7 3
                                    

Bir grupta çalmak pek öyle sandığınız gibi mükemmel bir şey değildir. Hele ki beş erkeğin arasında tek kadınsanız iyice düşünmeniz gerektiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Evet birbirinden yakışıklı beş erkekle takılmak, şarkılar yazmak, sahne almak, türlü şaklabanlıklar yapmak ve turneye çıkmak muhteşem bir şey. Ama bir de şu açıdan bakalım. Turnelerin çoğuna, özellikle ülke içindeyse tur otobüsleriyle çıkarsınız ve tahmin edin bir tur otobüsünde kaç tuvalet vardır?  Evet bildiniz sadece bir tane.  Ayrıca şunu eklemeliyim, iyi geçen bir konser sonrası tüketilen alkol miktarını ve bu devasa boyutlardaki erkeklerin sıvı tüketimini de göz önüne aldığınızda tuvalette harcadıkları dakikaları düşünürseniz bir kadın olarak pek de muhteşem bir durumda olmadığınızı anlayabilirsiniz sanırım. 

Liseden beri birlikte çaldığınız bu büyümeyen erkekler zannediyor musunuz ki sizi bir kadın olduğunuz için el üstünde tutacaklardır? Tabi ki hayır. Çünkü artık siz onlar için herhangi bir kadın değil diğer beş kankasından birisinizdir. Yanınızda hiç sakınmadan küfürler edebilir, aklına gelen en açık seçik şakayı hiç bir çekincesi olmadan size anlatabilir, canı sıkkınsa rahatlıkla ağlayabilir ve eğer kalbi kırıksa bunu hiç çekinmeden sizinle paylaşabilir. Yaklaşık on sekiz senedir yaptığımız gibi.

Bir grup kurmaya karar vermek lisedeyken aslında bir şaka olarak başlar. Kimsenin ciddi bir düşüncesi yoktur. 

1 Numaralı Amaç - Kız Tavlamak: Liseye giden her erkeğin en az bir kere olsun denediği bir şeydir bu. Kendisinden büyük bir ağabeyi ya da yakın bir akrabasından edindiği klasik gitarı ya da ailesini ikna edebilmişse büyük paralar bayılmalarına sebep olarak aldırttığı elektro gitarıyla okulun kapısından şöyle bir girmesi yeterlidir. Çünkü kızlar gitar çalan erkekleri severler nokta. 

2 Numaralı Amaç - Arkadaş Edinmek: Lisede pek çok şey olarak adlandırılabilirsiniz. İnek, tembel, şişko, sıska, tuhaf, sırık, popüler, kaşar ve benzerleri. Elbette bu oldukça yaralayıcıdır ve bunu ancak yetişkin olduğunuzda saçma bulursunuz. Ama bir müzik grubunda bateri çalabiliyor ya da en kötüsü oturmamış sesinizle vokal yapmaya çalışıyorsanız bile bu etiketler eskisi gibi sizi üzmez. Çünkü artık o etiketin ötesinde başka bir etikete daha sahipsinizdir. Arkadaş veya grup elamanı etiketine. Ve bu önemlidir çünkü kız erkek herkes bir gruba ait olmayı sever nokta.

3 Numaralı Amaç - Havalı Olmak: Bu grup kurmak isteyen erkekler ve kızlar için aslında bir numaralı amaçtır. Dürüst olun pek çok şey olmanız doğuştan gelen ya da sonradan çok çalışarak elde edebileceğiniz şeylere bağlıyken havalı olmak o kadar da zor değildir. En basitinden bir okul grubunda bas çalıyorsanız bingo. Başardınız. Çünkü bas çalmak, ah yeter ama...

Bizim grubun hikayesi daha farklı. Neden mi kuruldu? Anlatayım...

Çok sevgili arkadaşım Jamie okula gelirken yanından eksik etmediği akustik gitarı ile kafamızı şişirirken aslında müzikten nefret etmeye karar vermiştim ama istesem de yapamayacağım bir şeydi bu. Annem konuşmayı öğrenmeden çok önce bile müzikli sesler çıkarabildiğimi söylediğinde ona tabi ki inanmamıştım ama kendimi bildim bileli şarkı söylüyorum sanırım.

Okulun müzik kulübünde sessiz sedasız arkalarda oturan Jamie ile ilk tanışmamız da bu şekilde olmuştu. Müzik kulübü onun aksine son derece egosu yüksek tiplerin buluşma yeridir. En popüler ve kendini göstermek isteyen kızların cirit attığı, birbirinden fit ve yakışıklı tiplerin kızlara göz süzdüğü bir çeşit sahne gibidir. Diyorum ya amaçlar farklı. Genelde birbirinden saçma pop şarkılarından birini söylemeye zorlandığımız bu kulüpte (gerçekten saçma olanlardan bahsediyorum, yoksa pop müzikle bir alıp veremediğim yok ) bir ışık gördüğüm o an Jamie'nin, Come As You Are'ı* çaldığı andır. Herkesin sınıftan koşar adımlarla çıktığı sırada kulağıma gelen tanıdık melodi beni adeta yerime çivilemişti. Rahatsız olmasın diye sınıfın bir ucunda nefes bile almadan izlemiştim onu. Çalmayı bitirdiğinde beni görüp utangaç bir şekilde gülümseyişi hala gözlerimin önünde. Şu sıralar grubumuzun bas gitaristi olan, bir çocuk babası bu sevimli herif hayatımın dönüm noktalarından birinde durduğunu bilmiyordu tabi ki. 

So Far Away (Avenged Sevenfold FanFiction)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin