"Weyh,kau dekat mana?Aku,mama dengan papa dah sampai."tanyaku ketikaku menghubunginya."Ha sampai dah.Aku dah ada ni ha dekat dalam."jawabnya."Okeyh okeyh nanti kitorang datang."jawabku. Aku simpan Iphone X aku kedalam poket jeans Chuck Taylor aku."Mama dengan Papa pergilah dulu.Ilya nak pergi toilet jap".
Mama dan Papa mengangguk.Aku pergi ketandas."Arghh serius arhh time ni lah perut aku buat perangai.Takkan la sebab nasi lemak mama pagi tadi. Jangan salahkan nasi lemak mama Ilya.Kau yang makan empat pinggan tadi acah macam tak boleh balik rumah dah.Aku rasa ni sebab bau stokin mamat gay tadilah ahhh,"bebelku dalam hati.Aku pergi tandas . Selepas 10 minit aku melakukan ibadah aku dalam menjaga kesihatan badan,aku keluar.Aku keluarkan Iphone X aku.Nama monyet aku dial."Weyh Seoul Garden tu dekat mana?"tanyaku padanya."Ha sekarang kau dekat mana?"dia tanya aku balik.*sigh.Aku tanya dia,dia tanya aku balik.Betulla dia ni anak kutip nii family aku tak de genetik keling cam die."Ha aku depan tandas tingkat dua ni,"jawabku."Ha kalau camtu kau cari lif cepat."Aku pun cari. Jumpa. "Ha jumpa dah then?"."Kau masuklah". Aku masuk. "Lepastu?"."Kau nampak ada butang-butang tu kan?"."Ha aku nampak,"."Kau tekan nombor tiga.Kau tau kan nombor tiga macam mana?Kata budak UTM." Cish. Sempat lagi dia perli aku.Taulah aku lapar."Aku tahulah eurghh".Dia gelakkan aku."Then kau tunggulah hahaha." Kelakar eaa? Gelaklah guys . Bila aku dah sampai, aku keluar dari lif."Ha Seoul Garden tu kat mana?"tanyaku."Kau carilah sendiri.Aku nak makan ni tau tak lapar. Aku blah dulu. Gudluck sis,". Aku melopong. "Arghhh."bentak hatiku. Dan aku pun teruslah mencari Seoul Garden tu dengan perut yang berkeroncong setahap konsert BigBang.Kehulu kehilir aku cari.Tak juga aku jumpa.Aku call monyet tu balik. Yes guys. Dia tak jawab. Jilake. Dan aku pun pusing lah satu round lagi (btw ni kali keempat aku round) kat tingkat tiga dan stop rehat dekat kerusi depan lif tadi. Tiba-tiba,aku rasa macam ada orang lambai tangan dekat aku.Aku tengok depan. Taik.
Seoul Garden tu sebelah lif je. Si monyet tu dengan senyum lebar tengah lambai tangan dekat aku. Phone aku berbunyi. "Hi dik HAHAHAHAHAHAHA". Tak gune punye abang.Aku masuk dalam dengan muka tak puas hati.Aku pergi kat meja family aku.Aku duduk sebelah mama iaitu depan abang aku.Aku usya dia panas."HAHAHAHAHAHA."Papa dengan Mama join si jilake ni gelak sekali."Aku usya je kau jogging tadi.Banyak jugak round kau pusing.Bakar lemak kau tak hahaha!!"."Yang kamu tak call Papa kenapa Ilya?Hahahaha kelakar lah anak papa ni". Ketawa papa masih tersisa. *Facepalm. Aku benci diri aku bila aku lapar yall.Aku macam orang bodoh jadinya.Dan yang suka mengambil kesempatan bila aku jadi macamtu ialah syaitan.Ya syaitan depan aku.Tak gune betul dia ni.
---
Apepun aku kenalkan. Ni abang aku. Muhamad Hilmi Ziqri. Umur 22 tahun.Tua empat tahun dari aku guys.Tapi aku rasa dia anak kutip sebab perangai dia sumpah cam keling bermukakan monyet. Korang boleh tengok muka monyet die dekat atas. Buruk kan? Aku tak fahamlah kenapa ramai orang suka dia ni.Perangai tau macam tiga suku.Nasiblah pandai.Huh.
Sekarang dah jadi orang penting dekat syarikat atuk . Atuk aku kaya guys. Tapi Papa tak minat business dan dia tak nak anak dia mengada-ngada dan asyik mengharapkan duit keluarga ja.Even aku tahu je aku dengan abang aku antara pewaris saham terbesar guys.*flip shawl pucci . Tapi aku tahu je dia ni sweet ngan aku.Dia tak pernah pukul aku.Disebabkan aku ni baik dan cantik bak Snow White *kembangkan hidung guys, maka aku pujilah dia ni sememangnya THE BEST BROTHER EVER.
---
Aku usyar dia.Dia usyar aku dengan senyuman syaitan dia dengan eksperasi muka MUAHUAHUAHUA . Aku tak tunggu lama.
ARGHHHHHHHHHHHH!!!!!!
Semua orang tengok kitorang .
YOU ARE READING
Mr. Prince Charming
RomanceTENGKU DANIEL RYQAL . This name. Kau akan terbayangkan dia masuk melalui pintu utama uni kau dengan aura dimana mata kau akan melekat dekat muka kacak dia. Kalau nak usha,ushalah. Jangan tegur dia. Dia takkan tengok kau pun. NUR ILYA QAIESARA Comel...