Mingyu pov
"Watch where you are going! " aku cakap tanpa pandang org tu. Tapi orang tu senyap je so aku pandang dia dan aku teringat yg dia ni budak sekolah aku dlu. Ya dia Bae Irene. Dia ialah anak kawan Omma appa aku. Dan dia pernah suka aku dlu. Tapi tak thu lah dia suka aku lagi ke tak skrg ni.
Aku tgk dia pastu aku pergi tinggalkan dia kt situ. Aku sebenarnya nak balik rumah sb kereta aku rosak so aku kena naik bas je lah. And tak sangka terjumpa dia.
Irene pov
Omg! Aku terlanggar Mingyu! Gila! Dia mesti marah aku. Hmm. Apa2 je lah. Hbis nnti lambat plk nk gi kerja.
Aku naik bas dan pergi ke tempat kerja aku. Nasib baik aku dtg tepat2 waktu. Nnti kang bos marah mati lah aku. Aku kemas meja dan bersiap2 utk buka kedai dan semasa tunggu pelanggan dtg , aku dduk smbil dgr lagu di phone aku. Pastu tetiba phone aku berbunyi.......
Caller id ,
Mrs Kim *Parents Mingyu ni kawan parents Irene sb tu dorang kenal.*
Aku jawab nombor panggilan tu.
"Oh anyeonghasaeyo Aunty! Kenapa Ahjumma call ni? " sapa aku.
"Anyeong Irene-ah! Aunty call sb nak ajak kamu dtg rmh Aunty malam ni. Kamu free tak malam ni?" Soal Mrs Kim. Why dia ajak aku gi rmh dia?!?! Dh lah aku terlanggar anak dia tadi. Aduh malu arr.
"Ermm free je. Sb saya balik kerja pukul 6 petang. Kenapa Aunty panggil dinner?" Soal aku
"Oh i see. Tak de apa lah. Irene dtg je rumah Aunty lps tu Ahjumma bgithu knp. " jawab Mrs Kim.
"Ouh. Okay Aunty. Nnti malam saya datang dlm pukul 8 mcm tu lah. Blh ke? "soal aku
"Okay blh. Okaylah bye! See you later! " ucap Mrs Kim.
End call
Aduh mcm mana ni?? Hmm tak pe lah. Nk buat mcm mana. Tpi knapa Omma Mingyu tetiba ajak aku dtg rumah dia?? Huhu tak thu lah... pening kepala aku. Baik aku pi buat kopi tuk customer aku. Makin byk customer dh masuk ni.
Skippppppp
Skrg dh pukul 6 petang. Aku nk balik and then nk siap gi rumah Mrs Kim. Nak pakai bju apa eh?? Aku pakai baju simple je lah since dah malam. Aku pakai baju lengan pendek warna putih yang pendek dia aras pinggang dan skirt warna krim yang panjangnya aras paha dan kasut sandal berwarna krim. Aku biarkan rambut aku berikat.
(Tapi Irene tak lepaskan rambut)
Aku pakai tu je. Simple kan? Kisah apa aku. Malas lah nak bersiap. Mingyu nampak pun bkn dja kisah pun. Dia kan dah ada gf , buat apa nk pandang perempuan lain.
Aku keluar dri rumah aku dan masuk ke dlm kereta aku dan drive ke rumah Mrs Kim.
Dah smpai di rumah Mingyu, aku keluar dari kereta dan tekan door bell. Pagar dibuka dan aku masuk ke dalam rumah tu. Aku nmpak Mrs Kim buka pintu dan sapa aku.
"Haaa Irene , meh lah masuk. Aunty dah siapkan makanan ni. " ajak Mrs Kim.
"Ye. Meh lah masuk. Jangan malu2." Ckap Mr Kim sambil senyum.
Aku hanya senyum dan masuk. Rumah Mingyu mmg besar. Ada 4 tingkat. Tapi keluarga ada 3 orang je. Mingyu ialah anak tunggal. Dia tak ada adik. And dia ni jenis yg dimanjakan oleh parents dia. Aku masuk ke dalam rumah Mrs Kim dan nampak Mingyu yang tgh dduk di atas sofa depan tv sambil tgk tv. Dia tak sedar ke aku datang ni? Hmm maybe tak kot.
"Mingyu!!! Ni Irene ada dtg ni. Meh lah sini. Ish. Dia ni!!" Jerit Mr Kim.
Mingyu hanya jeling ommanya dan pergi ke arah aku.
"Hai." Ckp Mingyu sepatah.
"Hai." Aku ckap smbil senyum
Dia jeling. Ehh pakcik ni!! Jeling2 plk!! Jolok mata tu kang! Hish!
"Sorry lah Irene. Mingyu tu mmg mcm tu. jeling je kerja dia. Tak hormat langsung!" Ckap Mr. Kim.
Mmg pun.
"Irene! Mingyu! Jom makan! Nnti Aunty ada nak beritahu sesuatu dkt kamu berdua." Cakap Mrs Kim.
"Ne Aunty!" Aku ckp.
Aku dan Mingyu pergi ke ruang makan dan duduk di atas kerusi makan. Wah ada banyak makanan. Sedap2 plk tu. Tanpa melengahkan masa , kami pun makan. Waktu makan tuu....
"Irene, sebenarnya kami ada benda sikit nak bagithu Irene dan Mingyu." Ckp Mr Kim.
"Ye Uncle? Uncle nak bgithu apa?" Soal aku.
"Aunty dan Uncle dh bincang nak satukan kamu dan Mingyu. " ckp Mrs Kim.
TBC
Please vote , comment and share!! Saranghae readers! 😘❤️
YOU ARE READING
Married to my crush || KMG (OG) MALAY FF
RomanceBae Irene , hanya gadis biasa yang jatuh cinta kpd Kim Mingyu. Tetapi dia hanyalah gadis biasa yg mempunyai crush dari sekolah menengahnya dulu iaitu Kim Mingyu. Kim Mingyu merupakan seorang lelaki yang bekerja di Syarikat appanya dan mempunyai seo...